Citat:
Ursprungligen postat av
HectorPi
Varför är plötsligt alla så tvärsäkra på att polisen har anhållit och jourhäktat rätt personer? Det kvarstår ingen diskussion i tråden som inte självklart tar för givet att rätt personer sitter frihetsberövade.
Jag vet inte hur det ligger till i det aktuella fallet, men om GW hade varit här hade han kunnat presentera statistik på hur ovanligt det är att de första som frihetsberövas också är samma personer som sedan blir dömda.
Igen, jag vet inte nåt om det specifika fallet, men en nation i sorg, närmast i chocktillstånd har hittat tre utländska gästarbetare som utpekas i media som de tvivelslöst skyldiga till detta avskyvärda brott.
Det kan vara så. Men jag kan inte låta bli att tycka att handsken passar lite väl bra.. Håll skallarna kalla. Tänk efter lite.
Det vi vet är att MP hittade något som ledde polisens misstankar om dessa 3 personer. Men ,ja visst, det behöver absolut inte vara dem som är GM, det återstår att se. Om det inte är dem, då undrar jag vem som det kunde vara. Godsherren var inte i bygden vid tillfället för LH´s försvinnande om jag har fattat rätt. Långsökt med kafe ägarinnan, de andra kollegorna har inget att "vinna" på LH´s död. Hon hade en pojkvän och ingen hotbild, så vitt vi vet i alla fall, på sig så dessa 3 är de mest troliga.
Men som sagt, vi vet inte.