Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 22:40
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakeshake
Min vän allt pekar mot dom... I nuläget är inte frågan om dom har gjort det, utan varför och hur det har gått till...

Ge dig, du vet ingenting. Du vet inte vad polisen har på dem. Vi märker på måndag hur brottsmisstanken ser ut och om de häktas.
2015-06-13, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Inte jag heller. Snygga 17-åriga tjejer behöver väl för fan inte köpa alkohol? Så var det i alla fall inte när jag var 17....

Jo men då skulle man knappast köpa från ett par Litauer ute på vischan utan inne i stan av någon bekant..
2015-06-13, 22:41
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
+1

Våldtäktsmord begås nästan uteslutande av en ensam gärningsman. De som hoppas på våldtäkt i det här fallet bör skruva ner sina förväntningar lite.

Om det primärt handlar om våldtäkt så kan det i vart fall inte ha varit planerat. Det faller på sin egen orimlighet.
Medlem
Sanchezest90s avatar
Den där kvinnan jobbade visst som städerska i kaffe't . Undrar om det är planerat och hon haft koll på lisa en längre tid ? Kanske hon som varit drivande?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakeshake
Va är det för jävla inlägg.. Så du menar att dessa personer är smarta menar du????

Hmm dom är inte så dumma de dödar ett barn för att råna ett café, men däremot dödar dom ett barn som dom först våldtagit.. Ärligt talat gå och sov

Ja precis dom skulle ha varit dumma om dom hade mördat henne för ett rån som inte skulle ge dom så myclet pengar.

Människor som våldtar har ingen empati och därav har dom inga problem med mord.

Det är nog du som borde gå och sova lilla gubben.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
Varför är plötsligt alla så tvärsäkra på att polisen har anhållit och jourhäktat rätt personer? Det kvarstår ingen diskussion i tråden som inte självklart tar för givet att rätt personer sitter frihetsberövade.
Jag vet inte hur det ligger till i det aktuella fallet, men om GW hade varit här hade han kunnat presentera statistik på hur ovanligt det är att de första som frihetsberövas också är samma personer som sedan blir dömda.

Igen, jag vet inte nåt om det specifika fallet, men en nation i sorg, närmast i chocktillstånd har hittat tre utländska gästarbetare som utpekas i media som de tvivelslöst skyldiga till detta avskyvärda brott.

Det kan vara så. Men jag kan inte låta bli att tycka att handsken passar lite väl bra.. Håll skallarna kalla. Tänk efter lite.

Du behöver inte oroa dig om att fel GM sitter anhållna. Är övertygad om att LH's kropp är full av teknisk bevisning i form av DNA. Kan inte tänka mig att LH givit upp utan en riktig fight.
Medlem
Lizzie-Bordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
Varför är plötsligt alla så tvärsäkra på att polisen har anhållit och jourhäktat rätt personer? Det kvarstår ingen diskussion i tråden som inte självklart tar för givet att rätt personer sitter frihetsberövade.
Jag vet inte hur det ligger till i det aktuella fallet, men om GW hade varit här hade han kunnat presentera statistik på hur ovanligt det är att de första som frihetsberövas också är samma personer som sedan blir dömda.

Igen, jag vet inte nåt om det specifika fallet, men en nation i sorg, närmast i chocktillstånd har hittat tre utländska gästarbetare som utpekas i media som de tvivelslöst skyldiga till detta avskyvärda brott.

Det kan vara så. Men jag kan inte låta bli att tycka att handsken passar lite väl bra.. Håll skallarna kalla. Tänk efter lite.
Det vi vet är att MP hittade något som ledde polisens misstankar om dessa 3 personer. Men ,ja visst, det behöver absolut inte vara dem som är GM, det återstår att se. Om det inte är dem, då undrar jag vem som det kunde vara. Godsherren var inte i bygden vid tillfället för LH´s försvinnande om jag har fattat rätt. Långsökt med kafe ägarinnan, de andra kollegorna har inget att "vinna" på LH´s död. Hon hade en pojkvän och ingen hotbild, så vitt vi vet i alla fall, på sig så dessa 3 är de mest troliga.
Men som sagt, vi vet inte.
2015-06-13, 22:42
Medlem
MrEchozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Nej! Tror inte Litauerna är så smart o smidiga som många teorier skulle krävas. Det simplaste lösningen är nog den rätta.
Kollar man bilden norsken länkade... (Se taket till det ofärdiga taket till vänster) http://www.cdn.tv2.no/images/?imageId=7042627&width=972&height=547&digest=4b477 a8cde

GMs jobbade i byggnaden bredvid med renovering, GMS (Det behöver inte vara båda som startade det, troligen så var det brodern som inte var gift) var kåta/kanske drack alkohol medans dom jobbade. Dom hade spanat in BO tidigare, fattat tycke. Såg att BO blev ensam kvar när kollegorna i bilen åkte iväg och tyvärr hoppade på BO vid mopeden.

Angående föremålen som är hittade, iphoneskal m.m. så slängde GMs helt enkelt ut dom från vägen när dom var på väg hem. Helt tankelöst, dom trodde aldrig att polisen/bo's pappa/halva sverige skulle vara där så fort / vara så proffsiga.
Det är min slutliga teori.

Ja, jag tror också att GM jobbade under söndagen efter att man har sett den bilden.
Undra om Lisas kollegor har nämnt att det var några som jobbade på taket i ladan? Och speciellt så nära inpå tiden då de slutade? För om de har nämt det för polisen så borde ju de kunna fatta att det bör med största sannolikhet va de som är GM, eftersom att handsken låg i ladan, och det var några byggnadsarbetare som jobbade den dagen/ några timmar innan eller tom under tiden hon försvann.
2015-06-13, 22:42
Medlem
Det här med råna dagskassan kan bara inte stämma. Tänk så många som betalar med kort nu för tiden. Gick säkert att göra dör också. Kontanter kan inte ha funnits i överflöd.
2015-06-13, 22:43
Medlem
NoggerChocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Men problemet i din första artikel är ju att Įtariama inte modererar ett påstående om juridiskt ännu inte fastställd skuld, eller någon annan uppgift av karaktären förmodligen, men det är svårt att vara riktigt säker än utan ett påstående om att rättsväsendet har vidtagit viss åtgärd - nämligen att Interpol har efterlyst en viss person för människohandel. Där finns ingen osäkerhet. Antingen är han efterlyst av Interpol, eller också är han det inte, och vilket som gäller får man reda på om man kontaktar Interpol. Måste inte ett Įtariama i en sån mening innebära att man inte har säkra uppgifter från Interpol - alternativt att man vet att en person med det namnet är efterlyst av Interpol, men att det fortfarande är oklart om det är samma person som den i Sverige anhållne?

Ditt alternativförslag kan innebära att man har ett läge av just karaktären förmodligen, men det är svårt att vara riktigt säker än. Den anhållne kan t.ex. ha haft falska handlingar men ändå med stor sannolikhet - om än inte absolut säkerhet - ha identifierats som en internationellt efterlyst litauer.
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Du behöver inte oroa dig om att fel GM sitter anhållna. Är övertygad om att LH's kropp är full av teknisk bevisning i form av DNA. Kan inte tänka mig att LH givit upp utan en riktig fight.

BO verkar ha skinn på näsan, va nog tuff! Hon gjorde nog så mycket motstånd hon kunde tror jag.
Medlem
Varför misstänks männen för mord men kvinnan för skyddande av brottsling? är det för att hon är kvinna??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in