Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Märks att du inte har nån personlig erfarenhet av "öststatsarbetare" utan bara gissar utifrån något du kanske hört från en svensk hantverkare eller liknande.

Har personlig erfarenhet av åtminstone ett dussin litauer och polacker och dom jobbar i genomsnitt bra mycket hårdare än den genomsnittlige svensken... Sen finns det ju några som drar ut om nätterna och stjäl men jag tror knappast de försöker hålla uppe nån fasad genom att jobba på dagarna, utan då sover de antagligen medan deras hederliga landsmän jobbar arslet av sig.

Jobbar med dom dagligen din mupp!!!! Själv kör jag 12 timmars dagar.... O jag ser en stor skildnad på hur mycket vi nordbor producerar jämfört med öststatsborna...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Tror dom var gifta faktiskt, som jag förstått var kvinnan gift med en av männen

Då har han väl rätt bli Svensk medborgare om hon är Svenska
Senast redigerad av radbean 2015-06-13 kl. 22:23.
Medlem
pobeda1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasJustified
Undrar om den girige personen som ''anställt'' gärningsmännen ångrar sig att han valde den billiga svartarbetskraften istället för dyrare vit arbetskraft?

Sådana personer känner ingen ånger eller empati.
2015-06-13, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korviugn
Fyfan, det var gästarbetare som jag påpekade redan för några dagar sedan. Har idag varit ute på en cykeltur och cyklade då förbi både ladan och det hus som de misstänkta bodde i. Känns jävligt läskigt att bo 3 minuters cykelväg ifrån dessa svin, hoppas att de får så jävla mycket stryk inne på kåken sen. Detta var den plats på jorden jag/vi kände oss som allra säkrast på, INGEN trodde att något sånt här skulle kunna ske på en sån här vacker plats. Mina känslor hit kommer för alltid att vara förändrat.

Vet också vad det var som hittades utav MP igår kväll som föranledde gripandet men väljer att inte kommentera det då det kanske kan försvåra utredningen på något vis.

Vila i Frid Lisa! Vi är många som tänker på dig och dina anhöriga.

Du har inte lust att ta en liten kvällstur på cykeln och försöka fota boden som påstås ligga på Martorp?

http://z.cdn-expressen.se/images/d0/b4/d0b44975da5d40ce80eefca82cc1e1bd/16x9/645@70.jpg
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mgn
LH skulle köpa sprit av polackerna/litauerna och dom ville ha sex som betalning. LH motsatte sig det och hon blev våldtagen och mördad. Varken första eller sista tonårstjejen som blir utsatt för övergrepp när dom försöker köpa alkohol. Det är min teori.

edit: stavning

De är vuxna och kan förse med alkohol. Hon är 17 år och kanske vill supa sista skolveckan med sina vänner. Vissa 17-åringar gör ju sånt, även duktiga flickor gillar att festa såklart.

MEN!! Varför i helvete köper man alkohol av två främmande litauer? Känns ju som att hon eller någon av hennes kompisar skulle ha kunnat fråga något äldre syskon istället. Det låter därmed alldeles för långsökt.
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasJustified
Undrar om den girige personen som ''anställt'' gärningsmännen ångrar sig att han valde den billiga svartarbetskraften istället för dyrare vit arbetskraft?
Det är naturligtvis orsaken till att han flytt fältet. Han bär ett visst ansvar för det inträffade, men också de som vurmar för fri rörlighet.
2015-06-13, 22:22
Medlem
Shakeshakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpzor
Tror knappast det har något med rån att göra. Man dödar inte ett barn för att råna ett cafè.

Hon såg bra ut och två utlänningar som säkert spanat in henne varje dag och de började som en fantasi och sen när dom var kraftig berusade så gjorde dom det.

Svårare än så tror jag det inte är.

Råna ett cafè i närheten av dom jobbar på lixom. Dom var från ett annat lanf och säkert kåta som as för dom inte hade doppat på länge.

Va är det för jävla inlägg.. Så du menar att dessa personer är smarta menar du????

Hmm dom är inte så dumma de dödar ett barn för att råna ett café, men däremot dödar dom ett barn som dom först våldtagit.. Ärligt talat gå och sov
Medlem
En undran gällande spårhundar. Jag tänker mig att LH blivit indragen och våldtagen samt eventuellt dödad i den lada där handsken hittades i. Kan inte en spårhund känna att LH varit i ladan och därför markera?

Om nu LH legat död på samma plats där hon hittades, kan inte en likhund känna det på avstånd och markera eller måste hunden befinna sig alldeles i närheten för att känna likdoft?
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanX2
Hvis du tar en titt på dette bildet:

http://www.cdn.tv2.no/images/?imageId=7042627&width=972&height=547&digest=4b477 a8cde

Så ser du hvor MGM's jobbade på taket av lådan og utsikten til Cafe'en. Ikke mange takplatene igjen før de var ferdig.

Wow, norskarna kommer med dom mest informativa inläggen i denna tråd. Vart får ni er info från haha...
2015-06-13, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945
Ja det stämmer. Men godsherrar förhör vi inte.

Det kanske är en tidsfråga innan godsherren plockas in, han kanske vet mer
än vad han vill påskina.

2015-06-13, 22:25
Medlem
djuphavsdjungelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skierfe
I det här fallet så kommer dock de skyldiga stå till svars.

Även om man påstår att rättsväsendet ska vara neutralt och betrakta GM som oskyldig så ska man komma ihåg att domaren och nämndemän är människor. Halva Sverige följer detta. Man kommer att ge ett straff som folket kommer vilja ha. Så enkelt är det.

Ja sluten ungdomsvård kan man nästan utesluta. Polisens huvuduppgift är väl att fastställa männens identitet? Brukar vara problematiskt då det rör sig om EU-medborgare. Sen är alla människor lika mycket värda så åtminstone 7 år fängelse om hon blev styckad och brottet var planerat.
2015-06-13, 22:25
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BinZaaR
De har spekulerats och diskuterats, hennes FB finns också. Jag tror inte GM är bokförda på adressen då gubben verkar äga marken och husen. Förstår dock inte varför de finns 5st postlådor:
http://i.imgur.com/DGTSB46.png?1
Hur många bor i de där huset egentligen? De måste tilldelas mycket reklam, trots det så verkar de inte finnas synliga lappar om 'nej-tack till reklam'. Då borde alla postlådorna ha boenden.. men ser bara 3 dörrar.
Nu är detta på landet förstår du och där kan man ha sin postlåda tillsammans med andras enkom för att brevbäringen ska ha mindre platser att stanna på. Det finns något angivet avstånd med detta, för vi fick inte flytta vår brevlåda på landet utan får gå ut till stora vägen. det finns finns två åretruntboende som har ändå längre. Så häkta inte upp dig på att det sitter ett visst antal brevlådor som det gör, det betydet inte att alla lådorna hör till huset

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in