Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 01:55
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voyaflex
Generellt så brukar inte människor oavsett etnicitet sätta sig medvetet i problem som kriminella, därför låter våldtäkt som en dålig gissning enligt mig. Om en person utan samvete bestämmer sig för att våldta en annan så gör de inte det så nära sitt eget hem, och helst inte om de samtidigt vet att de måste ta livet av en person efter. Därför tvivlar jag på våldtäktsscenariot, med det sagt så är detta bara mina spekulationer vilket inte betyder att jag har rätt, men det känns lite långsökt.

Du vet inte deras bakgrund, dom kan vara dömda för tidigare våldsbrott.
Den ena brodern är ogift, säkert inte fått sig något på länge o blir avvisad av BO. Med alkohol i kroppen kan vad som helst hända, speciellt om man är öst-folk kan jag tänka mig.
2015-06-14, 01:55
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det är ju hur enkelt som helst, förövaren ger sig på henne, säkert inte med uppsåt att döda men att hon gjorde motstånd och kanske började skrika högt och hon kanske till med lyckades komma ifrån honom och med sprang iväg en bit från kaféet till någon gräsplätt där förövaren fick tag i henne(därav inga spår i grus). För att få tyst på henne(vilket många mördare säger i rätten/föhör) så stryper han henne. Det kanske inte blev mer än ett överfall som gick överstyr.

I panik så ringer han sin bror, som kommer dit och då lastar dom in henne i bilen och kör iväg nånstans. Kanske till stället där dom hittade henne och försöker komma på nån plan. Antingen kastar dom ut mobildelar direkt eller på tillbakavägen. Hon har säkert en iphone och batteriet kan man inte plocka ur? och då måste dom ta bort skalet för att slå sönder den. Skalet åker ut först genom fönstret och sen resterande delar. Det tar säkert nån timme och plötsligt så dyker det upp poliser och annat folk på platsen vid kaféet. Då kör dom hem och följer eftersökningar via tidningar/tv radio. Efter nån dag så kanske dom försöker kasta ut tillhörigheter lite random men det är även rätt begränsat att göra sånt utan att bli upptäckt.

Det mest sannolika scenariot hittills. Det enda som återstår att se är om det var en fullbordad våldtäkt utöver mordet. Troligen började hon skrika och göra motstånd när litauen började knulla henne på gräsmattan. För att få tyst på brottsoffret så kväver han henne till döds.
2015-06-14, 01:56
Medlem
BridgeRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WayneJohn
Enligt Litauisk media var den ena känd av polis sedan tidigare.
Inte för att jag misstror dig, men är det någon här som kan Litauiska som bekräftat det?
Kan inte minnas att jag sett det i dom artiklar jag läst heller. Sen är ju inte google translate så pålitligt!
2015-06-14, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frognog
På bilden syns en villa. Är bara en dunge mellan villan och manskapsboden. Vilka bor där? Eller är det ett sommarhus?

Verkar vara Husaby Bäckatorpet om man ska tro hitta.se.
2015-06-14, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voyaflex
Generellt så brukar inte människor oavsett etnicitet sätta sig medvetet i problem som kriminella, därför låter våldtäkt som en dålig gissning enligt mig. Om en person utan samvete bestämmer sig för att våldta en annan så gör de inte det så nära sitt eget hem, och helst inte om de samtidigt vet att de måste ta livet av en person efter. Därför tvivlar jag på våldtäktsscenariot, med det sagt så är detta bara mina spekulationer vilket inte betyder att jag har rätt, men det känns lite långsökt.
Det kan ha varit lite alkohol inblandat och en usel impulshandkling av den ene eller båda männen. Lisa är oerhört vacker och de kanske först bara tänkte kladda lite på henne men sen urartar allt. Hon kanske skriker som någon sade i tråden och de slår ihjäl henne eller stryper henne.

Men det som styrker inbrottsteorin är ju att det tidigare har förekommit stölder i ladan där handsken hittades. Lisa kanske blev ett olyckligt vittne till en pågående stöld.
Medlem
rex144s avatar
Enligt kriminalstatistik och min erfarenhet, brukar de som utför dödligt våld mot okänd vara 17-20 eller äldre men omogna, de har begått en massa småbrott, är demoraliserade, oftast från alkoholistföräldrar, fattigdom, har varit intagna på ungdomsfängelse, blivit ännu mer demoraliserade,

tittar mycket på våldsfilmer, tv-spel och porr, har svårt att skilja verkligheten från fantasi,
deras personlighet visar en psykisk störning , narcissistikt personlighet,
Medlem
dannees avatar
Varför tar dom med hjälmen? Något vi missar?
Dom lämnar nycklarna, moped, kassen vid mopeden, handsken i ladan... men Hjälmen tar dom med... varför?
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Det mest sannolika scenariot hittills. Det enda som återstår att se är om det var en fullbordad våldtäkt utöver mordet. Troligen började hon skrika och göra motstånd när litauen började knulla henne på gräsmattan. För att få tyst på brottsoffret så kväver han henne till döds.

Tror inte på fullbordad våldtäkt för 5 öre. Ett slag räcker för att tysta/döda en 17-årig flicka om man är en fullvuxen karl. Räcker väl med att hon inte svarade hans "flört" och han blev kränkt. Är han tvättäkta psykopat så kanske det behövdes strypas för att han skulle komma i brallan också.

Brorsan kom och hjälpte honom städa, tillsammans spred dom ut villospår, sen kokade det i skallen på dom. Så illa att Missing people reagerade och pekade polis i rätt riktning efter ett samtal med missfostren.
2015-06-14, 01:59
Medlem
Sett att flera spekulerar i varför Lisa har valt att höra av sig till sin pappa innan hon skulle åka hem.

Lisa är 17år inte 48, ganska rimligt att informera sina föräldrar vart man är och vart man ska. Jag är 20år och gör det än, oavsett storlek på samhälle man lever i så kan saker hända (Lisa kan ramla med moppen t.e.x)

Om vi utgår ifrån stereotypiska normer så är Lisa en väldigt vacker ung tjej, alltså ser nog flera henne som attraktiv. Så förmodligen har männen sett en tjej som de vill doppa men som de vet inte vill ha dom. Är man sinnessjuk och av nån ännu värre anledning anser att man har rätten att "ta de man vill ha", så är ju en urartad våldtäkt de som skett. Jag gissar på att Lisa inte hade satt på sig hjälmen än, fick ett hårt slag mot huvudet (med tanke på att ingen hört skrik...? Rätta mig om jag har fel). Sedan blivit transporterad till en plats där svinen gör de dom planerat och förmodligen har Lisa vaknat och då blivit ihjälslagen eller strypt för att bli tyst.

Tror att vi kan släppa alla teorier om smuggelsprit, kidnappning pga pappans jobb etc.

Hur lång tid tror ni rättegången kommer att ta? Har GMs medborgarskap någon betydelse i frågan?
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Inte nödvändigtvis. Men objektet i den röda ringen stämmer väldigt bra överens med positionen på skulet i bilderna som tagits med teleobjektiv.

http://s11.postimg.org/ghmag28du/fyndplats.jpg

Även jag har blivit övertygad, det var teleobjektivet som lurade mig.
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Varför tar dom med hjälmen? Något vi missar?
Dom lämnar nycklarna, moped, kassen vid mopeden, handsken i ladan... men Hjälmen tar dom med... varför?

Den är nog hittad som ett av föremålen ska du se. Kastad någonstans likt allt annat.
2015-06-14, 02:00
Medlem
Voyaflexs avatar
Nackdelen med hela denna tråden är att polisen har bevisligen 10 gånger mer information och vetskap om olika andra faktorer än vad vi har, och därför kan vi spekulera hur mycket som helst. Bara om en liten sak skulle ändras säg t. ex. om hjälmen skulle visa sig legat i ladan, om hon inte har några yttre skador osv. så måste vi alla börja om med vår spekulation. Det är bara ett vilda gissningar som skjuts från höften av oss alla här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in