Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Har hon hållits vid liv under flera av dagarna som letandet pågått så är allt ännu mer tragiskt. Oavsett vad är detta så jävla bedrövligt som det kan bli, men det gör ännu mer ont om det faktiskt fanns en chans att rädda livet på henne, samtidigt som man inte vill tro att hon suttit fången och fått lida.

Teorin att hon varit neddrogad är väl i högsta grad möjlig. Om de tänkt behålla henne levande så är det ju förmodligen rätt praktiskt eftersom hon säkert gjorde mycket väsen av sig. Sen har det kanske slutat med att de överdoserat henne (misstag eller inte) eller valt att avsluta hennes liv genom att söva ner henne för att sedan kväva henne till döds.

När det gäller polisens arbete så orkar jag inte vara kritisk just nu. Jag hade onda aningar om att detta kunde förbli olöst och därför får man väl säga att det är bra att de verkar lösa allt till slut ändå.

Det här fallet har verkligen lyckats nå bristningsgränsen för mig. Fyfan alltså.

Du har sett för mycket film och har alltför livlig fantasi. Lugna ner dig och inse att hon mördades omgående. Alla andra teorier är osannolika.
Medlem
PeterNosters avatar
Lyssnade nu på presskonferensen angående det sista fyndet. Fredman verkar lite onödigt detaljerad vilket lett till missuppfattningar i tråden.
Polisen kallades till platsen för fyndet och vid samtal med MP om MGMs beteende så greps de innan man undersökt fyndet. Efteråt konstaterade man att fyndet tillhörde Lisa. Så här säger nämlige samme Fredman i intervju i AB:

AB -Kan du säga vad det är för fynd? Biologiskt eller någon form av sak?
F -Det är som jag sagt hela veckan personliga föremål som vi med tydlighet kan koppla till Lisa.
AB -Meeen.....det har alltså kopplats till Lisa och inte till de här misstänkta gärningsmännen?
F -Alla föremål jag pratat om sedan i måndags är föremål som är personliga för Lisa.

Sista föremålet var alltså Lisas och det var en sak inte ett köttstycke men man konstaterade det efter MGM hade gripits. Reportern blev lite besviken att det inte kopplats till MGM och att det inte var kroppsdel.

MGMarna är litauer men inte kvinnan.
Senast redigerad av PeterNoster 2015-06-13 kl. 22:00.
Medlem
Nu vet man att båda männen är Litauiska medborgare.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20958580.ab
2015-06-13, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanX2
I følge TV2 ble hun funnet på denne gården innenfor den gule circelen

http://www.ladda-upp.se/bilder/ybwrnfuqayeqjs/

Har vi ingen drönarpilot bland alla flashbackare som kan göra ett besök på platsen? Räckvidden på dom är väl flera hundra meter och luften är fri...
2015-06-13, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Godsherren ska få betala sin del i skulden. Skatteverket och arbetsmiljöverket,byggfacket, vilka mer ska jag kontakta?

Skatteverket om inte polisen gör det, men det måste till att någon av de anhållna pratar.

Många av dessa gästarbetare som finns i omgivningen där jag bor, får 20% av lönen vitt,
och 80% svart. Allt för att försvåra för skatteverket.

"Arbetsgivaren" får in svarta pengar via "självplock" av jordgubbar/potatis/sallad etc.
som sedan används att betala ut svarta löner med.

Senast redigerad av nattavara 2015-06-13 kl. 22:01.
2015-06-13, 21:58
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945
Enligt fastighetsskartan , hör samman med godset
Aha om det är samma ägare till godset och Martorp kanske det inte är så konstigt att de hade tillgång till Martorp, det är helt enkelt där de arbetar och fixar något?
Bor det ingen på Martorp? Byggs det något där? Eller vad är där för slags verksamhet? Någon som vet?
2015-06-13, 21:59
Medlem
BushwickBills avatar
Sexualbrott med två gärningsmän måste ju vara långt mycket mer ovanligt än dylika brott med endera en eller 3-4+ GM? Just två känns ju så jävla konstigt, speciellt om de är bröder. Jag tror det är en olycka eller någon oplanerad händelse som spårat, tror inte sexuellt motiv.
2015-06-13, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kim-Ju-Holt
Kan det vara något annat än övergiven herrgård? Hus med många rum!

Jag tycker att man ser klart och tydligt att det är en gammal lada i bakgrunden:

http://z.cdn-expressen.se/images/d0/b4/d0b44975da5d40ce80eefca82cc1e1bd/16x9/645@70.jpg
Jag har hakat upp mig på det här med att folk ifrån MP har sett 2 personer bete sig märkligt.
Dessa från MP har i sin tur Kontaktat Polisen direkt. Är det så att GM var ute och försökte göra sig av med fler tillhörigheter för att förbrylla arbetet mer.

O istället så blev dom tagna på bar gärning helt enkelt. Männen avlägsnar sig, Och MP personerna går fram till platsen där GM varit och där hittade pusselbiten.

Polisen "kom" ifatt de 2 efter några hundra meter så lät det i en av intervjuerna.

SKolavslutning = Fylla
Finns det någon annan i området som kan bekräfta vart man köper smuggelsprit, kan det vara så att dessa hade lite extraarbete som fulsprit säljare och att ungdomar florerat runt dessa byggnader?

Kan det helt enkelt vara ett spritköp som har ballat ut och männen har velat ha lite "extra"
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Sexualbrott med två gärningsmän måste ju vara långt mycket mer ovanligt än dylika brott med endera en eller 3-4+ GM? Just två känns ju så jävla konstigt, speciellt om de är bröder. Jag tror det är en olycka eller någon oplanerad händelse som spårat, tror inte sexuellt motiv.

+1

Våldtäktsmord begås nästan uteslutande av en ensam gärningsman. De som hoppas på våldtäkt i det här fallet bör skruva ner sina förväntningar lite.
Medlem
nollprocents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Många amatörer här verkar tro att det var Lisa som låste stället som siste "man". Fatta att man inte det ansvaret till en nyanställd sommarjobbande 17-åring.
Det ligger an på ägaren eller till någon av de fast anställda.
Inbrottsteorin håler inte heller...OM nu dessa Litauer skulle göra inbrott för att smaska lite gratis kanelbullar skulle de mest troligt inte varit i farten i direkt anslutning till stängningen utan väntat in tills kusten var klar och mörkret lagt sig.
Det som lockade var givet en ursexig tonåring som man spanat in ett antal gånger när man fikat på stället och troligen konverserat med.
Frågan är bara hur de visste att hon skulle vara sist iväg...? Hur kunde de vara på plats precis inom den minut som det tar att komma iväg på moppen ?
Nästan så man kan tro att det var uppgjort på något vis...att hon hade gjort upp om en träff med någon av sina banemän.
Nu hade ju tydligen Lisa hjälpt till och jobbat helger en hel del innan detta sommarjobb startade!
2015-06-13, 22:01
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattavara
Jag är fortfarande inne på att LH stoppades utanför huset där de 3 gripna bodde.

Om man via google maps tar en vägbeskrivning med CYKEL från Caféet till hemmet.
Så passerar kortaste väg förbi godsherren. Kortaste väg via Eniro ger samma sak.

Jag tror hon stannade för att hon kände igen dessa personer. De ville något.
Sedan gick allt fel. Man körde tillbaks moppen och ställde den bakom caféet, därför
fanns ingen hjälm med.

Oj, väldigt intressant... det skulle förklara mycket. Grannarna sa ju att dom varit bortresta när det hände. Men detta skulle förutsätta att GMs visste att BOs moped stod där den stod och ganska mycket kyla att plantera bevis / köra tillbaka mopeden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in