Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 21:08
Medlem
jspays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Varför går man inte ut med om hon blev våldtagen? Styckad? Identitet på dom gripna? Hon är död ju.
Dom skyldiga gripna. Ut med info!

Nej. Det går inte till på det viset. De misstänkta är anhållna och det finns ingen garanti för att de kommer att bli häktade samt att de heller inte finns någon garanti för att de kommer att bli dömda.
2015-06-13, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Frågan kvarstår fortfarande varför låg kroppen kvar så nära/inom sökområdet. Varför inte frakta/bränna kroppen, ja vad som helst om nu ägaren/ägarna till stugan verkligen är GM. Förstår att det inte är världens mest simpla uppgift men något försök får tycker jag ändå vore befogat annars är det kunde de lika gärna gått fram frivilligt för att slippa dra ut på lidandet mer än nödvändigt.

Det kan jag också tycka är konstigt. MEN vi vet inte heller i vilket skick kroppen var/är, går inte att utesluta att det inte försöktes.

Den där ladan var tydligen låst (vad jag förstått, polis bröt sig in), så GM är någon med nyckel. Förutom de här 3, vilka fler hade nyckeln till ladan?, är frågan jag ställer mig.

Det som gör det sannolikt att det finns minst en GM bland de 3, är att 1 av de är efterlyst internationellt för människohandel??? (framkommit i tråden).
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Varför går man inte ut med om hon blev våldtagen? Styckad? Identitet på dom gripna? Hon är död ju.
Dom skyldiga gripna. Ut med info!

Man går ut med så lite info som det någonsin går i tidningarna. Man vill få fallet glömt och borta ur medvetandet så snart det går. Detta är kanske Sveriges mest omtalade försvinnande genom tiderna, men vi lär inte se någon TV-sänd begravning som med Engla. Nyheten har rasat på alla gammelmedias sidor.

Varför? Jo därför att det var media mardröm. Det var ingen pursvensk Anders Eklund som man kan hänga ut. Det var gästarbetare/EU-migranter. Locket på.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Inte bekräftat givetvis men möjligen styrkta misstankar.

Ytterst få personer klarar av att stycka en kropp. Tror kroppen är hel från topp till tå..
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoggerChoc
Här har du ett tämligen talande exempel på konstruktionens försvagade innebörd:

http://www.lrytas.lt/lietuvos-diena/nelaimes/itariama-kad-kauno-gatveje-masinas-dauze-girtas-advokatas.htm

(Kad och jog är synonymer.)
Utmärkt exempel. Det finns all anledning att tro att den där trebilskraschen har orsakats av en fyllstyrande advokat, men det är inte fastslaget av rättsväsendet, så¨därför väljer man nå länge en något försiktigare formulering, så advokaten - i synnerhet när det nu är en advokat - inte stämmer en för förtal. Fullt begripligt på all sätt och vis.

Men problemet i din första artikel är ju att Įtariama inte modererar ett påstående om juridiskt ännu inte fastställd skuld, eller någon annan uppgift av karaktären förmodligen, men det är svårt att vara riktigt säker än utan ett påstående om att rättsväsendet har vidtagit viss åtgärd - nämligen att Interpol har efterlyst en viss person för människohandel. Där finns ingen osäkerhet. Antingen är han efterlyst av Interpol, eller också är han det inte, och vilket som gäller får man reda på om man kontaktar Interpol. Måste inte ett Įtariama i en sån mening innebära att man inte har säkra uppgifter från Interpol - alternativt att man vet att en person med det namnet är efterlyst av Interpol, men att det fortfarande är oklart om det är samma person som den i Sverige anhållne?
Avstängd
Citat:
– I samband med Missing peoples fynd påträffades två personer som med tanke på hur de uppträdde och hur de tilltalade folk från Missing people gjorde att vi ville ta in dem för förhör, säger insatsledare Martin Fredman. Det var erfarna poliser som tyckte att de uppförde sig på ett sådant sätt att misstanke uppstod.

http://www.svd.se/polisen-misstankta-hade-kontakt-med-missing-people/om/mordet-pa-lisa-holm
2015-06-13, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kicksome
Kan inte någon med lokalkännedom, alt någon som har lite koll, försöka lista ut var man hittade LH?

Om man nu ska utgå ifrån att det var här hon hittades:

http://z.cdn-expressen.se/images/d0/b4/d0b44975da5d40ce80eefca82cc1e1bd/16x9/645@70.jpg

Om man kollar på bilder från media och jämför med gårdar på google maps så ser det ut som att det är martorps gård hon hittats på.

https://www.google.se/maps/@58.5390304,13.3677775,733m/data=!3m1!1e3

Bland annat figurerar detta huset
https://www.google.se/maps/@58.538674,13.366437,3a,15y,106.8h,86.63t/data=!3m7!1e1!3m5!1sesxYjUooToaJ3S4Cy6QrvA!2e0!6s% 2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DesxYjUooToaJ3 S4Cy6QrvA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_ sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D100%26h%3D80%26ya w%3D63.98864%26pitch%3D0!7i13312!8i6656

på denna bilden över gården
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/20959852/803/normal/6c5946ec671d1/FYNDPLATSEN2.JPG
Senast redigerad av absinthextreme 2015-06-13 kl. 21:16.
Medlem
Jo han säger senare vilket hörs bäst i en annan ljudfil

Kan någon säga vad det hemska fyndet var? Sluta va så hemliga
Medlem
Negativitetsmannens avatar
Jag vidhåller.

Dem här människorna, som nu är anhållna, har bott på samma ställe, säsongsvis, i flera år.
Jag tycker att det kan tyda på en tredje eller ev.fjärde gärningsman, en gäst till de tilltalade som skulle vara helt jävla CP.
Jag får inte ihop annars att dem, de anhållna, i princip skulle skita där de äter.. Det bara snurrar i bollen för mig och jag känner att jag håller på att bli tokig, arg är jag också, än stämmer det fan inte!
2015-06-13, 21:11
Medlem
Charlie6789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhejj
Någon nämde ju att dem hade hört skrik för några dagar sen har jag för mig, var det i närheten där hon hittades eller var det bara rykten ?

Minns också att polis intervjuat någon familj som hade hört skrik på kvällen efter hennes försvinnande.
Har för mig de sa något om någon gruva?? Kanske var i närheten och det var Lisa som var vid liv just då
2015-06-13, 21:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BluePhantom
Jo han säger senare vilket hörs bäst i en annan ljudfil

Kan någon säga vad det hemska fyndet var? Sluta va så hemliga

Polisen vädjar om arbetsro. Förmodligen kommer vi få veta allt om någon dag, och jag misstänker kroppsdel eller blodiga underkläder.
2015-06-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKarlsson
Enligt tv2.no skall hon ha hittats i Martorp.

http://www.tv2.no/v/925064

Jag vet, men det är väldigt många här i tråden som påpekat att det är fel bod som man har markerat på karta här i tråden.

Jag gjorde en intressant iakttagelse, när man tittar på gården på Eniro flygfoto och zoomar ut, så byts bilden och den vita boden finns inte kvar. Däremot ser man något som skulle kunna vara en svart liten bod lite närmre ladan.

Jag kan inte printscreena men kolla gärna på Eniro!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in