Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 00:14
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Kan ligga något i det. Jag tror att hon finns åt motsatt håll fynden gjorts. En avledande manöver av GM som troligen rör sig obehindrat i omgivningen, pga att hen är hen.

Ja, tillhörigheterna är helt klart utplacerade som avledande villospår.
Medlem
Fast om hon skulle hänga nyckeln i ladan varför tog hon inte mopeden dit? hade väl varit smidigast kan man tycka.
Har inte exakt koll vilket håll hon skulle sen men.
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loiter
En hund har väl 700.000 gånger starkare luktsinne?
Nej, ca 1000 gånger men den har över 200 miljoner luktreceptorer jämfört med människans 5 miljoner. Hunden har en mycket större del av sin hjärna tilldelad detta sinne dessutom kategoriserar den dofter på ett effektivt vis. Det finns t ex hundar som kan hitta cancer hos människor. Fantastiskt.

Nog offtopic. Min poäng var att om polisen aktivt använder duktiga spårhundar borde de ganska snabbt få bilden klar för sig. Jag hävdar att om hon finns inom en mils radie och färdats landvägen (gått, sprungit, släpats mm) så hade redan hundarna hittat henne.
Likaså om hon tagits med bil så markerar hunden avslut där hon tagits ombord.
2015-06-12, 00:15
Medlem
Bulten81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woodchuck
tror ändå det är han, han är så psyk att han säkerligen klarar hålla masken öven när polisen sitter mitt emot honom.
Ja. För konversationen var säkert såhär, som du verkar tro:

Polisen - Var det du som rövade bort LH?
JV - Nä.
Polisen - Ok.

"Fortsätt leta, det är inte han!!!"

Givetvis har det undersökts vad JV gjorde när hon försvann, vad han har gjort sedan dess, hur hans mobiltelefontrafik sett ut, kontokortsaktivitet, kopplingar till LH osv. Jag tror att du underskattar polisen (trodde aldrig att jag skulle behöva säga det till någon).
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag tycker det är rätt dåligt av polisen att först gå och säga till media att de har koll på en person som figurerat i olika trådar på nätet för att sedan "vara bekymrad över den ryktesspridning som förekommer på nätet omkring eventuella gärningsmän". Det borde de väl ha tänkt på från första början att inte som det heter "mata trollen".

Jag tror polisen berättade för media att de förhört killen som figurerat på nätet för att de faktiskt avskrivit honom och försöker få slut på snacket på nätet. Polisen ska skydda allmänheten från brott - så även den här killen ska skyddas från det förtal han utsatts för sista dagarna.
Medlem
boooyahhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher
Det här kan ju vara bland det mest intressanta som producerats i denna tråd idag. Är ju då väldigt väldigt synd att en bättre källa inte finns och man får då återigen se på detta som ännu en "trådsanning".

Inget du kan luska lite mera i?

Jag läste lite tidigare i tråden om hur någon spekulerade i precis just detta. Det kanske inte är så ovanligt att mindre cafeer eller dylikt hänger ut sina nycklar på landsbygden? Detta känns iaf som det mest troliga scenariot
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Vad skulle motivet då vara?

Motivet har jag ingen aning om. Tänker bara statistiskt här, någon nära person som BO känner och litar på..han anmäler henne försvunnen för att "rentvå" sig själv. Det är spekulationer, bara intresserad av hans alibi.
Medlem
Superkissekattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fghann
Ställer inte upp på intervju = Gärningsman?
Nog för att det skulle tänkas vara en anledning att inte ställa upp om man är gärningsman, men nog fan finns det ytterligare 1000 anledningar att inte göra det heller.

Angående dina avslutande frågor - är du helt jävla efterbliven?

Fan folk, tänk lite innan ni leker detektiver.

Allt är inte svart eller vitt
2015-06-12, 00:16
Medlem
Updowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damnist2
GM är nog väldigt aktiv här inne.

Tror knappast att han är aktiv då gms generellt brukar ligga lågt, men att han har läst en hel del och checkat nyheter det tror jag, får känsland att det verkar vara en störd person som får kickar av att nyheter som tex fynd kablas ut.
Det känns som att pmet stämmer och att de hade nyckeln i ladan fyfan vilket öde för LH att stöta på en sån sjuk GM där ensam.
2015-06-12, 00:16
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marefos
Jag reagerar på detta:

Lisa kör en EU-moped. Den gör max 45, om hon åker full gas hela vägen hem. (Jag förutsätter att den ej är trimmad)

18.23 skickar hon sms:et. I 45 km/tim borde det tagit strax över en timme att komma hem, dvs strax efter 19,30 då..

Redan kl 20 kastar sig fadern i bilen för att leta? Jag kan bara referera till mina bekanta som har barn i den åldern och 25-30 minuter är ju ingen jättelång tid att komma sent för en 17-åring...

Hon bör ha varit hemma runt 19.20. De ringer henne säkert flera gånget, men kommer till mobilsvar. Det och att hon åker moped en lång sträcka på bilväg, skulle göra vilken förälder som helst orolig ganska fort
2015-06-12, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
NEJ!!!!
Ingen har sagt att de stängde exakt 18:00.

Läs igenom tidigare sidor. Varför skicka ett sms till hennes far när man ändå ska kidnappa/döda? varför inte skriva "jag ska till en kompis. Kommer hem senare" då får GM mer tid innan de blir oroliga.

Hon skickade med största sannolikhet sms:et själv!

De sade på expressen live för en halvtimme sedan att det var lite gäster under söndagen så de kunde stänga runt 18-tiden.

Det där med sms:et håller jag med dig om.
2015-06-12, 00:17
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Om man planerar att ta livet av sig, varför i helvete jobbar man en hel arbetspass precis innan? Om man ändå ska avsluta det hela, varför inte bara ta det lugnt den dagen?

Finns hur många fall som helst, där den som begår självmord har planerat det i förväg, och samma dag jobbar och gör allt precis som vanligt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in