Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 00:08
Medlem
Polisen har förhört över 600 pers sades på Expressens tv nu.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Är det lugnt på caféet börjar man ställa i ordning allt (Plocka in uteservering, ställa upp stolar e.t.c) redan kvart-tjugo minuter tidigare så när klockan väl slår prick 18 så går man bara ut och vrider om nyckeln. Man gör samma sak på donken också, ibland om man kommer in 5 minuter innan stängning så kan de redan stängt av saker; helt normalt att man gör det om det är lite folk.

Har själv jobbat inom handels.

Exakt. Det var det som skedde denna söndagen enligt expressen: dvs de stängde kl 18.00 och 18.23 skickade L.H sms om hemfärd. Så runt 20 minuter från stängning och avfärd. Vad jag har förstått av rapporteringen så skildes L.H från sina kollegor direkt efter stängning. Vad har hon gjort dessa 20 minuter? Inte tar det väl så lång tid att göra sig redo för en mopedfärd hemåt? Har hon pratat med någon som befann sig vid hennes moped? Är det gm som har skickat sms:et om hemfärd till hennes föräldrar? Ja jäkla massa spekulationer.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Det värsta tänkbara i detta för anhöriga är om hon berövats långt bort från caféet och dom inte kommer få reda på om hon är vid liv eller död. Fy fan för att leva i ovisshet. Mina tankar går enormt till anhöriga!

Jag känner inte dessa anhöriga, men kan med handen på hjärtat säga att det värsta som anhörig är ovissheten, du vet varken ditt eller datt o bara går runt med hopp inombords samtidigt som känslan av att något inte stämmer veler runt dig
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Varför ta av henne ringen och klockan?

Rent idiotiskt att som GM ta av ring och klocka i närheten av brottsplatsen.
Lika korkat är det ju att kasta mobildelar och skal i närheten.

Kan inte påstå att GM har haft is i magen. Var han/dom påtänd ??
Eller är det så enkelt att Lilla Lisa försökt att ringa hem , vilket gjorde GM mer än förbannad ?
Medlem
Skulle fortfarande kunna vara JV även om polisen utåt uppger att han inte är intressant. Skulle inte bli förvånad om man har span på honom.
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Polisen har ju dock haft fel förr ska ju tilläggas. Tror man vill tona ned hans inblandning oavsett skyldig eller ej. Är nog inte optimalt för utredningen att allmänheten har så stor fokus på honom.

Jag tycker det är rätt dåligt av polisen att först gå och säga till media att de har koll på en person som figurerat i olika trådar på nätet för att sedan "vara bekymrad över den ryktesspridning som förekommer på nätet omkring eventuella gärningsmän". Det borde de väl ha tänkt på från första början att inte som det heter "mata trollen".
Medlem
Slutade skriva efter han blev uppmärksammad
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
Poliser i ladan med ficklampa.. vad sjutton kan man leta efter såhär sent?
Kanske vill markera framför kameran att polisen är på plats, både för allmänheten och för GM att han inte ska dit på natten och lägga ut nya saker/röja bevis/eller vad GM kan tänkas göra.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Polisen har förhört över 600 pers sades på Expressens tv nu.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/100-tal-personer-forhorda-om-forsvunna-lisa
Medlem
Kulpis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det är väl troligen den som står på baksidan av caféet och som syns på den här bilden http://sv.tinypic.com/view.php?pic=30931x0&s=8#.VXnL0fntlBd
Intressant. Det talar för att hon blev attackerad bakom caféet, för inte går väl GM från ladan tillbaka till containern för att slänga någonting (ifall hon nu hade flytt/gått frivilligt till ladan och blev attackerad där).

Citat:
Ursprungligen postat av Hebbe1973
Angående busstider.

Jag har för mig att det ganska tidigt framkom att kollega 1 skulle köra kollega 2 till busshållplatsen i Skara vilken enligt google maps ska ta 24 minuter med bil. Och google maps räknar väl med att man håller hastighetsbegränsningar, eller? Med lätthet borde man kunna ta sig dit på 20 minuter alltså.

Enligt www.vasttrafik.se så avgår buss 200 från Skara mot Skövde klockan 19:15 på söndagar, den tidigaste bussen efter 18:00.

Varför hade dom då så bråttom i väg? Dom hade väl med lätthet kunna åka 18:45 och ändå ha lite marginal på sin sida.

Visst kan dom ha haft ett ärende på vägen, men det är inget som har framkommit i alla fall.
Vänd på frågan. Varför skall kollegorna stanna kvar vid caféet när det ändå strax/snart ska stänga? Finns ingen anledning för dem att stanna. Dessutom tror jag det var en annan buss från en annan hållplats de skulle ta.

Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Jag börjar luta mot teorin om att hon följde med någon frivilligt. Hon kanske hade stämt träff med någon. Möjligheten finns ju att denna person erbjöd henne skjuts hem men sedan svängde in någon annanstans. Annars borde någon ha hört eller sett något ifall det rörde sig om ett överfall då vägarna runtomkring är vältrafikerade av det jag hört.
Om hon stämt träff med någon frivilligt - varför sitter nyckeln kvar i moppen? Dessutom skulle väl hjälmen troligtvis ligga kvar någonstans i närheten eftersom hon troligtvis skulle ta av den.

Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Har filmat runt området och då sått mellan caféet och ladan på kortsidan:

http://youtu.be/BZW-u60uKfA
Bra video!

Citat:
Ursprungligen postat av deathofyou
Det där youtubeklippet, med tickande klocka, och 13, får mig att fundera att det kan vart ett hjälp på rop.

Tänk att på grund av splittringen med pojkvännen blir hon deppad, men håller masken. Månaderna går och hon blir mer och mer desperat, och tillsist laddar hon upp klippet, med på grund av misstag blir det en dag för tidigt.

Sedan postar hon en kommentar, tror det var 9/8 eller något sånt, vilket är dagen hon tänker ta sitt liv.

Så hon försvinner 13-14 dagar efter videon, och ser på när polisen och MPS går skallgång, och förbereder sin död, medans hon lever i exil i en ödestuga några mil bort med en batteridriven radio som enda kontakt med omvärlden.

Tankar?
Det är en 17-årig flicka vi pratar om, inte någon erfaren yrkesmilitär som kan överleva flera dagar i naturen.

Citat:
Ursprungligen postat av xebbish
http://www.geocaching.com/geocache/GC5PNDF_den-bortglomda-potatiskallaren Ingen som tipsat polisen om detta typ?
Någon borde kolla upp detta!

Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
LH har snart varit borta i fem dygn.

Hur länge kommer polisen att lägga stora resurser på söket? Hur avgör man att man inte längre kan avsätta en stor mängd poliser och andra resurser till en försvunnen person?
Med tanke på att de hittat nya find dagligen lär det fortsätta åtminstone några dagar till. Därefter avbryts nog sökandet och övergår i rent internt arbete.

**

I 90%+ av grova brott är det ju någon i ens närhet som begått det, men jag tror detta är ett av de få fall där så inte är fallet. Precis som med Ulf Olsson, Anders Eklund m.m. Jag tror det kommer bli riktigt svårt att hitta GM såvida hen inte stiger fram frivilligt (föga troligt) eller man hittar ett fynd som kan leda till GM (föga troligt om GM inte känner BO eller är känd av polisen sedan tidigare).
2015-06-12, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burton
Har du läst nånting i tråden innan? Mopeden stod för fan kvar vid cafét.

I see. Då är det sannolikt att hon inte tagit sig längre än till ladan för att hänga av nyckeln innan något hänt. Lär med stor säkerhet finnas mycket spår som analyseras nu, så en GM lär åka fast om den bara hamnar i förundersökningen.
2015-06-12, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Om dem stod och rökte, då lär polisen ha samlat in cigarettfimpar.

Jo givetvis.. var det inte någon som skrev nåt om fimpar tidigare i tråden?
Äh menar bara att handsken kan vara helt oväsentlig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in