Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justdoit1337
Ja för GM har ju ingen som helst aning va som hände där i diket...

Det handlar ju inte om vad GM vet skedde "i diket" utan att polisen inte vill avslöja vad de vet och inte vet för just GM. Det kan försvåra eller försumma jakten.
Att GM av alla vet exakt vad som skett kan vi nog säkert konstatera utan ytterligare diskussion.
2015-06-11, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
Snälla nån. Bara för att man har en pappa som jobbar inom militären behöver det knappast betyda att han lärt henne "härda ut". Verkligen inte. vi vet väl inte ens vad för roll pappan har inom militären.
Han är/har varit kapten.
2015-06-11, 23:03
Medlem
Jag reagerar på detta:

Lisa kör en EU-moped. Den gör max 45, om hon åker full gas hela vägen hem. (Jag förutsätter att den ej är trimmad)

18.23 skickar hon sms:et. I 45 km/tim borde det tagit strax över en timme att komma hem, dvs strax efter 19,30 då..

Redan kl 20 kastar sig fadern i bilen för att leta? Jag kan bara referera till mina bekanta som har barn i den åldern och 25-30 minuter är ju ingen jättelång tid att komma sent för en 17-åring...
Medlem
aliasjomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prillzor
Första gången Lisa tar moppen till/från jobbet.
Varför?
Fixa svaret på det så är vi nåt på spåren kanske.

Förstår verkligen inte hur detta är av relevans. Det är förmodligen bara en ren slump.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orfeous
Verkar som att folk går till sista sidan direkt och ställer frågor och nämner teorier som varit uppe 200000000 gånger.

Jag började från sida 1 och har nu suttit 2 kvällar och sent på natten till kanske 3tiden och läst sida efter sida. 600 sidor som bara är upprepningar.

Bara jag som inte kan posta något? Försökt flera gånger nu.

Någon som vet vilka fynden var idag om polisen gått ut med det nu då de ska packa ner för kvällen?
Medlem
På tal om mopeden och huruvida GM kände till det. Det är väl inte direkt svårt att fråga henne direkt på fiket? Som många varit inne på, det enklaste svaret är oftast rätt.

Det kusligaste är väl att direkt när polisen hävt avspärrningen av ladan så går MP in där och direkt hittar man en handske. Sjukt.
2015-06-11, 23:04
Medlem
Citat:
Varför?

Hon har arbetat extra på cafét två-tre helger tidigare och nu skulle hon börja sommarjobba mer regelbundet. Gissningsvis ville hon då inte vara beroende av skjuts av föräldrarna varenda dag, utan valde att börja åka moped. Eller åtminstone testa om det funkade.

Eller så var det ett önskemål från föräldrarna.
Medlem
Finns det en mörk hemlighet i flickan?
Första ggn hon tilläts åka själv, de har haft full koll på henne tidigare pga hon är självmordsbenägen?
Detta kan förklara utspridda detaljer som hon haft i fickorna etc etc.
En del tjejer när de ska lämna jordelivet vill vara 'rena' och möta herren i födelsekostymen,,, typ.
så i ångest har hon vankat av och an och slagit sönder mobilen, kastat ringen, kastat iväg allt möjligt.

Kanske finns det ingen gärningsman alls...
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marefos
Jag reagerar på detta:

Lisa kör en EU-moped. Den gör max 45, om hon åker full gas hela vägen hem. (Jag förutsätter att den ej är trimmad)

18.23 skickar hon sms:et. I 45 km/tim borde det tagit strax över en timme att komma hem, dvs strax efter 19,30 då..

Redan kl 20 kastar sig fadern i bilen för att leta? Jag kan bara referera till mina bekanta som har barn i den åldern och 25-30 minuter är ju ingen jättelång tid att komma sent för en 17-åring...

Tror inte att han slängde sig i bilen utan att försöka ringa först, antagligen trodde han att något hade hänt henne på väg hem och att hon låg påkörd i ett dike någonstans.
Medlem
2big4yous avatar
Rent spontant känns det som att svaret kan finnas i Lisa´s dator eller mobil,haft kontakt med en person via nätet som hon känt förtroende till och delat med sig av saker,exempelvis vart hon jobbar,när hon jobbar etc.
En chat dagen innan och GM frågar,"vad ska du göra i morgon"?
-Jobba vid cafeét säger Lisa.
"När börjar du","när slutar du" frågar GM,och han har all info han behöver.
Medlem
GM & BO:s vägar kan ha korsats, då syftar jag nödvändigtvis inte på att de bör känna varandra. Men jag kan måla upp några potentiella scenarion.

- GM och BO gymmar på samma ställe.
- BO brukar handla på ICA, där jobbar GM.
- BO brukar sitta och läsa på biblioteket, det brukar GM också.
- BO brukar festa, på samma fester dyker ibland GM upp.
- BO & GM brukar fika på samma café i centrum.
- BO & GM går på samma gymnasium.
- GM brukar fika på caféet där BO jobbar.
- GM jobbar i en klädaffär där BO brukar handla.

Det finns hur många potentiella gärningsmän som helst, det kan vara vem fan som helst & deras vägar kan ha korsats var fan som helst. Vi vet ju egentligen ingenting om BO eller själva brottet, mer än de fynd som hittats och att BO är bortförd.
GM kan vara en person BO känner väl, GM & BO:s vägar kan ha korsats (en gång, eller flera gånger).
2015-06-11, 23:05
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Varför?

Kan det vara så att föräldrarna inte hade möjlighet att skjutsa henne?

Det som kan vara kruxet är förstås att det är 5 mil att köra på stora vägar med en moped bland en massa bilar vilket bör göra föräldrarna lite oroliga.
Ja förresten hur är det med vägarna till Skövde från Blomberg?
Är det motorväg så inte mopeder får köra eller är det dubbelfiliga 90 vägar mellan hemmet och arbetsplatsen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in