Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 00:02
Medlem
Kan folk bara sluta med sina idiot-teorier och börja tänka lite?

Så för att bemöta några av sakerna i denna komedi till tråd:

- Kollegorna och deras beteende under intervjuer
Ingen märkligt med deras beteenden under dessa omständigheter.
En vän till dem förmodas vara kidnappad kanske våldtagen och mördad samt att de har med 100& säkerhet blivit förhörda av polis. Kanske för första gången i deras liv som de förhörs av polis och de är med på tv.
Är det märkligt att de är stressade, rädda, oroliga, nervösa?
Nej, det vore märkligt om de inte uppförde sig som de gör.
Torr mun, flackade blick, ändringar på en del detaljer i historien är inte tecken på att man ljuger.

- Trafficking
Nämn tre fall i landets historia då detta har hänt. Inte.. ok.
Trafficking får kvinnor till landet, inte ut ur det.

- Killen på Twitter, så kallad JV
Var aldrig intressant...

- Ett gäng svarta killar i en bil
Troligen inte. Ett gäng svarta killar som åker omkring i detta område skulle ha uppmärksammats av 45243 personer.
Det enkla faktum att INGA sådan rapporter har gjorts utesluter detta.

- Kopplingar till pappans jobb som militär
Vilken främmande makt skulle ha intresse av detta?
Ren idioti...

- Pojkvännen
Helt avskriven då han har ett 110% alibi. Faktisk en hel hög med alibin då han spelade en fotbollsmatch då detta ska ha skett.

- Är hon död (eller sexfånge någonstans)
Om det är ett bortrövade, vilket vi inte vet att det är, med sexuella motiv så är hon nästan säkert död.
Under dessa omständigheter är chansen att hitta personen levade efter 24 timmar minimal.
Nu har det gått flera dygn.
Kan hon vara vid liv och fånga i en källare? Ja, fast det är typ 1% chans om ens det.

Så vad har vi kvar som är realistiskt?

1 - Känd av BO eller total främling
Vi vet ej och det går bara att gissa. (kommer att ta lite mer om det)

2 - Var det helt slumpmässigt eller planerat.
Om man med slumpmässigt menar att en person kommer förbi, ser BO och spontant bestämmer sig för att kidnappa henne så är det mycket liten chans att det var så det gick till.
Det kan vara så, fast det är ovanligt.
Troligen är det inte ett så pass spontant dåd, och om det är det så är GM en total främling.

Med det sagt så behöver det inte heller vara ett dåd som planerats i dagar.
Planering i detta fall kan vara att GM vaknade på morgon och bestämde sig för att idag är det dax eller att GM fikade på stället och bestämde sig där och då.
Detta är det mest troliga scenariot, en vis planering men inte en 3 dagar lång militär operation.

3 - Svensk eller utlänning
Går inte att veta, fast statistiken talar för en vit man, medelålders och han ser troligen helt normal ut.

4 - Överfall, lurad eller under hot
Om det vore ett överfall så skulle polisen kunnat säkrat något form av spår på platsen där hon försvann. Inget tyder på ett överfall.
Det betyder att hon antingen har blivit lurad att följa med någon eller hotad.

Om hon blev lurad att följa med någon så var det antingen en person hon var bekant med av någon grad om så bara väldigt lite eller en person som hon inte hade anledning att misstänka för något.
Alltså ingen halvgalen knarkare med vild blick och sjukt utseende.

Om det var under vapenhot så går det inte att säga så jäkla mycket.
Man kan spekulera i att det i så fall lutar mer åt en person som sticker ut på något negativt sätt, fast som sagt svårt att säga. Man kan också kanske misstänka att personen av någon anledning vet eller tror att han inte kan lura med henne utan måste använda hot.

Kan vi hålla detta inom några rimliga gränser nu tack?
2015-06-12, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Ägaren till caféet intervjuades tidigare och hon beskrevs som glad, social, initiativrik och en god arbetare.

Med tanke på att hon ser ganska bra ut är hon säkert populär men kanske också många som är avundsjuk på henne.

Men berömmande kommentarer är inte så intressanta. Det är mer om det finns kommentarer om henne som tyder på något negativt i hennes liv. Sen hör det till för vissa personer god sed att inte tala illa om folk som dött eller råkat illa ut. Det finns således risk att caféägaren kanske målar upp en positiv bild som i värsta fall inte stämmer helt, och bara försvårar arbetet. Måste inte vara så, men man kan ju inte heller ta det som ett kvitto på hennes personlighet.
2015-06-12, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Exakt, därav att jag tycker man ska undersöka gubben och dom i hans närhet lite mer.

Jag tror att fokusera på godsherren är onödig energi.
Personen i fråga befinner sig inte ofta i hemmet, oftast i Halmstad eller utomlands.
Runt kring hans herrgård bor där dock 2 - 3 familjer som arbetar för honom genom att klippa gräset, renovera, fixa o dona.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlphaBeta11
Vore ju därför bra om man kan bekräfta eller avfärda detta
Avfärda tills det kommer fram i media borde var den gyllene regeln, så vi slipper ännu en trådsanning att förhålla oss till.
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Ägaren till caféet intervjuades tidigare och hon beskrevs som glad, social, initiativrik och en god arbetare.
Även om detta förmodligen stämmer att LH är jätteduktig och snäll så tror jag inte att ägaren hade sagt något negativt om henne i detta fall även om det nu fanns negativa egenskaper som LH besatt.

Någon förresten som vet exakt hur många poliser som arbetar med fallet? Menar både folk då som är ute på fältet samt folk som sitter likt Kurt Wallander och utreder olika teorier.
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
Poliser i ladan med ficklampa.. vad sjutton kan man leta efter såhär sent?
leta kemiluminiscens kan väl vara en rimligt sysselsättning den här tiden på dygnet
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hank565Heaven
Skulle vara en förvillande manöver om GM kastar ut sakerna så som du säger, för att sedan köra i princip motsatt riktning bort, d.v.s. svänga några gånger tills han är på "paralell väg" förbi området i andra riktningen.

Sen å andra sidan, är det så frestande att kasta ut saker egentligen? Låter mera isåf faktiskt som om någon kan ha saboterat sökområdet på detta sätt.
Jag tror inte många är så beräknande. Handlar troligen mer om att göra sig av med bevis under flykten, under rejält adrenalinpåslag.

Det underliga med det beteendet är att det inte spelar någon roll att göra sig av med prylar om BO fortfarande är i fordonet, större bevis än det finns ju inte.
Medlem
Nymphahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odlarmaja
Ingen som helst info på detta söket.

Så möjligen är det först om något hittas som polisen kan be folk att hålla inne med information till media? Var journalister och frågade ut folk som var ute med MPS?
Medlem
GM är med säkerhet en person som blivit attraherad av LH och försökt göra närmanden men blivit avvisad. Jag finner det inte otroligt att det kan vara en manlig kollega på kafét. Jag menar att GM måste ha vetat att LH åkte moped just den dagen och han måste även ha vetat var hon parkerat den. GM har väntat ut de andra tjejerna och kommit fram när LH var ensam kvar vid mopeden.

Jag kan inte tänka mig att vem som helst bara råkat träffa på henne bakom kafét just vid rätt tillfälle. Nej, GM visste var han kunde konfrontera henne.
2015-06-12, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shelby
JV har inget med saken att göra.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20950616.ab

tror ändå det är han, han är så psyk att han säkerligen klarar hålla masken öven när polisen sitter mitt emot honom.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousBIGGIE
Är det utspritt i kastavstånd från en väg så är jag med. Men att nån gått runt och spritt ut det är helt osannolikt

Jag förstår hur du tänker och du har en poäng i det. Men om det hade spridits ut för att vilseleda så hade det inte varit första gången en gärningsman gjort det. Men det skulle i så fall tyda på att någon har tid att sprida runt saker och ting vilket jag har svårt att förstå. Vill man inte bara därifrån så fort som möjligt?
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Då ar det ju sannolikt Lisa som har låst caféet.
När stack egentligen Lowa och Rebecka?

Alltså ljuger Lowa och Rebecka. Syns så jävla lång väg att dom döljer npgot.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in