Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 00:10
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
om dessa prylar skulle vara hennes så vill man väl också isåfall söka spår av ev GM i denna DNA-analys , om nu GM finns med i DNA-registret?

All den här spridningen av prylar känns över planerat. För mig är det bara för mycket. Den här MGM ev. MGmännen måste vara totalt sinnessjuka
Rena monstret
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
GM är med säkerhet en person som blivit attraherad av LH och försökt göra närmanden men blivit avvisad. Jag finner det inte otroligt att det kan vara en manlig kollega på kafét. Jag menar att GM måste ha vetat att LH åkte moped just den dagen och han måste även ha vetat var hon parkerat den. GM har väntat ut de andra tjejerna och kommit fram när LH var ensam kvar vid mopeden.

Jag kan inte tänka mig att vem som helst bara råkat träffa på henne bakom kafét just vid rätt tillfälle. Nej, GM visste var han kunde konfrontera henne.
Geni. Där va fallet löst. Gärningsmannen har planerat in i minsta detalj, likt Sickan himself. Finns inget utrymme för tillfälligheter, trots att mesta talar för just det, bl a mängden spår, vad spåren består av samt hur lilnande fall har gått till.

Jävla super-nolla.
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Jag skulle inte heller vilja bli intervjuad om jag deltog i sökandet. Gör det mig misstänkt också?

Alla är inte mediakåta.

Exakt! Om man inte har lust att intervjuas så behövar man inte! Var samma skit med reportrar och MP ute i Angered för ett par år sen!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k0ng
Precis, Occams rakkniv.
Ganska övertygad om att det handlar om en person med bra lokalkännedom.
Som jag skrev tidigare, kan detta bli pinsamt för msp, men då jag tycker mig uppfattat att flera föremål hittats av lokala stjärnor, gör mig mer övertygad om att det handlar om en person som bor nära.. Mycket nära.

Han behöver inte direkt bo nära men ha god lokalkännedom, kanske jobbar i området (allt från reparatör till installatör), kör ofta i området (chaufför av något slag), en figur som ingen ens tar notis om utan smälter in i omgivningen obehindrat även om det är ute på landsbygden och folk har lite koll på vem som passerar till skillnad från tätort.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hank565Heaven
Har det kommit ut uppgifter om BO, hur hon varit som person?

Blyg? Kaxig? etc etc.

Många vänner? Få vänner?

För det skall ju f-n veta att en 17-årig tjej med ett hyfsat liv inte bara drar iväg på det sättet. Då måste det finnas indicier som kan underbygga det scenariot. Finns de indicierna? Har NÅGON sagt något som pekar i den riktningen?

Ägaren beskrev henne som glad, sprallig, ljuvlig... framåt, tog för sig i jobbet.. ordningsam och strukturerad.

Men det behöver ju inte betyda att hon var sån innerst inne. "den person som skrattar mest kan också ha den trasigaste själen" eller hur nog ordspråket sägs. samma sak med människor som vill hjälpa andra att må bra kan själva vara trasiga i själen.
Medlem
vad hittades i ladan där en av hundarna gick loss precis innan de bröt i expressens livesändning?
Är det hjälmen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clownsanity
Tiotusentals sexslavar i Europa (TV4 nyhetsmorgon)

En teori skulle kunna vara att hon blivit kidnappad för att senare säljas. Föremålen som ligger utspridda runt åkern är bara ett sätt att hålla polisen och allmänheten fokuserad på det området. Under tiden ligger Lisa i bakluckan på en bil, på väg ut ur landet.

Finns ingen anledning för de som sysslar med trafficking att kidnappa en svensk flicka för att använda som sexslav i Europa. Alldeles för stor risk med tanke på uppmärksamhet detta fall får. Finns tyvärr redan gott om unga tjejer som utnyttjas/kidnappas i Östeuropa och andra delar av världen och som inte alls drar lika mycket uppmärksamhet. Att kidnappa svenska tjejer för trafficking i Europa händer bara i Johan Falk filmer.
2015-06-12, 00:11
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Kan hon trots allt finna där alldeles i närheten??
Gm har tagit hennes värdesaker och dumpat i närheten medan Lisa själv är närmare än man tror..?!?

Kan ligga något i det. Jag tror att hon finns åt motsatt håll fynden gjorts. En avledande manöver av GM som troligen rör sig obehindrat i omgivningen, pga att hen är hen.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
1 - Känd av BO eller total främling
Vi vet ej och det går bara att gissa. (kommer att ta lite mer om det)

2 - Var det helt slumpmässigt eller planerat.
Om man med slumpmässigt menar att en person kommer förbi, ser BO och spontant bestämmer sig för att kidnappa henne så är det mycket liten chans att det var så det gick till.
Det kan vara så, fast det är ovanligt.
Troligen är det inte ett så pass spontant dåd, och om det är det så är GM en total främling.

Med det sagt så behöver det inte heller vara ett dåd som planerats i dagar.
Planering i detta fall kan vara att GM vaknade på morgon och bestämde sig för att idag är det dax eller att GM fikade på stället och bestämde sig där och då.
Detta är det mest troliga scenariot, en vis planering men inte en 3 dagar lång militär operation.

3 - Svensk eller utlänning
Går inte att veta, fast statistiken talar för en vit man, medelålders och han ser troligen helt normal ut.

4 - Överfall, lurad eller under hot
Om det vore ett överfall så skulle polisen kunnat säkrat något form av spår på platsen där hon försvann. Inget tyder på ett överfall.
Det betyder att hon antingen har blivit lurad att följa med någon eller hotad.

Bästa inlägget i tråden hittills. Några kommentarer:

1. Antagligen inte någon närmare relation i alla fall. Bekant (till utseendet eller namn) eller främling.

2. Instämmer helt.

3. Medelålders vet jag inte, kan tänka mig 20-årsåldern med.

4. Dels vet vi faktiskt inte om det säkrats några spår på platsen. När Engla försvann så hittade man spår efter ett fordon precis där hennes cykel hittades, men vad jag minns gick man inte ut med det. Sedan behöver kanske inte ett överfall heller ge så mycket spår. Säg att han tog tag med armen runt hennes hals, till exempel.

Men som sagt, bästa inlägget i tråden. Citerar bara delar av det, inlägget i sin helhet kan läsas på:

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Kan någon förklara för mig varför man lägger ned så stor vikt på att gå gång i fälten som ett par idioter?
Är vi så jävla pk störda och åt vänstern att vi måste låtsas om som att alla är med och arbetar?

Det är väl uppenbart att förövaren stuckit med henne i sin bil och att hon är låååångt borta redan ifrån brottsplatsen.

Tyvärr säkerligen våldtagen och mördad- vilket kommer betyda att gärningsmannen kommer få sisådär 2-3 år max i Sverige.

Du kan ju inte sitta o säga att det vore uppenbart att förövaren stuckit med henne?
1. Vi vet inte om det är någon förövare inblandad till 100%
2. Polisen vill fortsätta arbete i just det här området, och har i intervju sagt att dem arbetar i sin tro om att hon finns kvar där.

Låt folk trampa bäst fan dem vill, låt dem försöka hjälpa till så mkt som bara går.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av story-of-isaac
Exakt. Det var det som skedde denna söndagen enligt expressen: dvs de stängde kl 18.00 och 18.23 skickade L.H sms om hemfärd. Så runt 20 minuter från stängning och avfärd. Vad jag har förstått av rapporteringen så skildes L.H från sina kollegor direkt efter stängning. Vad har hon gjort dessa 20 minuter? Inte tar det väl så lång tid att göra sig redo för en mopedfärd hemåt? Har hon pratat med någon som befann sig vid hennes moped? Är det gm som har skickat sms:et om hemfärd till hennes föräldrar? Ja jäkla massa spekulationer.

NEJ!!!!
Ingen har sagt att de stängde exakt 18:00.

Läs igenom tidigare sidor. Varför skicka ett sms till hennes far när man ändå ska kidnappa/döda? varför inte skriva "jag ska till en kompis. Kommer hem senare" då får GM mer tid innan de blir oroliga.

Hon skickade med största sannolikhet sms:et själv!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av story-of-isaac
Exakt. Det var det som skedde denna söndagen enligt expressen: dvs de stängde kl 18.00 och 18.23 skickade L.H sms om hemfärd. Så runt 20 minuter från stängning och avfärd. Vad jag har förstått av rapporteringen så skildes L.H från sina kollegor direkt efter stängning. Vad har hon gjort dessa 20 minuter? Inte tar det väl så lång tid att göra sig redo för en mopedfärd hemåt? Har hon pratat med någon som befann sig vid hennes moped? Är det gm som har skickat sms:et om hemfärd till hennes föräldrar? Ja jäkla massa spekulationer.

Jag tycker helt klart att det verkar som att hon träffade någon ja, någon hon känner eller någon som hon inte fann hotfull. Det finns ju inga spår runt mopeden av ett slagsmål, så det betyder antingen att hon följde med frivilligt eller var hotad med ett synligt vapen.

Är vapen så vanligt bland sexbrottslingar, typ knivar och sånt? Har för mig att det mest brukar handla om strypning och motsvarande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in