Citat:
Ursprungligen postat av
Senjinone
1 - Känd av BO eller total främling
Vi vet ej och det går bara att gissa. (kommer att ta lite mer om det)
2 - Var det helt slumpmässigt eller planerat.
Om man med slumpmässigt menar att en person kommer förbi, ser BO och spontant bestämmer sig för att kidnappa henne så är det mycket liten chans att det var så det gick till.
Det kan vara så, fast det är ovanligt.
Troligen är det inte ett så pass spontant dåd, och om det är det så är GM en total främling.
Med det sagt så behöver det inte heller vara ett dåd som planerats i dagar.
Planering i detta fall kan vara att GM vaknade på morgon och bestämde sig för att idag är det dax eller att GM fikade på stället och bestämde sig där och då.
Detta är det mest troliga scenariot, en vis planering men inte en 3 dagar lång militär operation.
3 - Svensk eller utlänning
Går inte att veta, fast statistiken talar för en vit man, medelålders och han ser troligen helt normal ut.
4 - Överfall, lurad eller under hot
Om det vore ett överfall så skulle polisen kunnat säkrat något form av spår på platsen där hon försvann. Inget tyder på ett överfall.
Det betyder att hon antingen har blivit lurad att följa med någon eller hotad.
Bästa inlägget i tråden hittills. Några kommentarer:
1. Antagligen inte någon närmare relation i alla fall. Bekant (till utseendet eller namn) eller främling.
2. Instämmer helt.
3. Medelålders vet jag inte, kan tänka mig 20-årsåldern med.
4. Dels vet vi faktiskt inte om det säkrats några spår på platsen. När Engla försvann så hittade man spår efter ett fordon precis där hennes cykel hittades, men vad jag minns gick man inte ut med det. Sedan behöver kanske inte ett överfall heller ge så mycket spår. Säg att han tog tag med armen runt hennes hals, till exempel.
Men som sagt, bästa inlägget i tråden. Citerar bara delar av det, inlägget i sin helhet kan läsas på:
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)