Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Det kursiverade:
- Det här dyker upp i exakt varenda mer omfattande tråd om försvinnanden/mord. Det är alltid ett antal personer som tycker det är "konstigt", "märkligt" ja t o m "misstänkt" att inte familj och vänner sitter och snyftar i media som Mats Alm.
Till att börja med är påståendena oftast inte korrekta - letar man så ser man att det visst finns folk som uttalat sig. Jag har sett intervjuer med Lisas kompisar i tidningar t ex.
....
Så släpp det där för sjutton. Det finns absolut inget onormalt eller konstigt i familjens beteende.
Jag är generellt mycket glad över att läsa dina inlägg i de flesta trådar. Sansade, väl övervägda och välformulerade. Men i det här fallet har du inte applicerat dina i övrigt goda tolkningsegenskaper. Med andra ord, du har inte läst så noga vad jag egentligen skrev.
Hade den närmaste familjen varit här inne och skrivit hade jag blivit oerhört förvånad. Jag talar om inlägg från familjens periferi. Bekanta och avlägsna släktingar som känner att de inte behöver avstå från att kommentera av hänsyn till de inblandade.
OCH jag säger inte att det är något FEL på familjen. Dock kan en sjuttonåring tolka konstant överbeskyddande föräldrar som kvävande och frihetsberövande. Bara häromdagen blev jag kallad en tråkig sabotör av min egen sjuttonåring när jag förvägrade honom nöjet att skaffa mutilerade (uttöjda) örsnibbar ...