Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 23:46
Medlem
flugzvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osd72
Finns det ensamstående män som bor i närheten? I så fall kan han ha tagit med henne hem med våld. Denne har sedan deltagit i sökandet och då droppat sakerna. Det förklarar även varför polisen inte hittat ägodelarna vid sin sökning som genomfördes innan Missing People togs i anspråk. Denne man visar att han ställer upp och deltar i sökandet för att dels visa sin "empati" i grannskapet och därigenom få insyn i vad som händer. Allt medan Lisa finns i dennes hem antingen levande eller, gud förbjude, död. Om han bor i grannskapet så har han också insyn i fikets rutiner och anställda. " - Krångla inte till det. " som GW alltid säger.

Jag har tidigare funderat i samma banor men hur kan någon i MP sprida ut saker utan att någon ser? Om det varit samma snubbe i MP som hittat alla fynd hade nog varningsklockorna bland de andra ringt. Hade det varit olika personer skulle det inneburit att GM fått springa runt före alla andra och sprida prylarna och det hade också dragit till sig uppmärksamhet.
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichardNixon
Hörde alldeles nyss från en som varit på platsen och letat efter Lisa idag att anledningen till att man hittat handsken i ladan ska ha varit för att man tydligen hängde nyckeln till cafét i ladan. Detta sägs vara bekräftat av caféägaren. En teori kan således vara att Lisa gick ner till ladan för att hänga in nyckeln, och där mötte GM som väntade på henne. Detta är alltså inte några bekräftade uppgifter, men det är i alla fall något som min källa hörde på platsen.

eller att Lisa överraskade GM som uppehöll sig i ladan av någon anledning.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Han var (och är) en solklar kandidat till GM. Är nästan lite besviken över att han kunde avfärdas så pass snabbt när de väl fick tag i honom.

Har en stark känsla av att det inte är det sista vi hör gällande honom dock; han lär dyka upp i andra brottsliga sammanhang.

Nu är Lisa-fallet verkligen helt öppet vad gäller GM, såvida det nu inte finns någon koppling till den här farbrorn som det diskuteras kring.

Nu vet inte hur det ligger till, kanske har han trovärdigt alibi, kanske har ett flertal personer sett honom på allmänplats under tiden för försvinnandet, kanske har han till och med fångats på kamera någon annanstans...Men ja jag tycker också att han passar in perfekt, hans register, hans beteende, hans twitter, hans fetisch för unga blondiner etc....
Senast redigerad av ColinCherry 2015-06-12 kl. 00:28.
Medlem
Updowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shava
Lisa är i åldern då man fixade alkohol från dom mest skumma typerna. Hon ska för första gången åka själv från jobbet. Långt hemifrån - ingen chans att föräldrarna upptäcker henne. Bestämmer träff för överlämning vid 18.30 med någon kåt langare. Dröjer kvar lite för att kollegorna ska hinna åka. Något går snett när köpet av alkoholen skall genomföras, langaren kanske tolkat lisa fel och trodde hon skulle bjuda till lite andra typer av tjänster(sexuella..). Lisa säger nej och att hon inge vill ha nått, ordkrig uppstår, lisa tar upp sin telefon för att ringa på hjälp, langaren tar den ifrån henne/den hamnar i backen så den går sönder. Han får med henne i bilen, kastar ut telefonen och drar.

Vet själv att det alltid var jävligt skumma typer som man köpte av när man var yngre. Ofta av utländsk härkomst. Denna teori passar ju bra in på det där med att hon för första gången skulle åka själv därifrån, och passat på att stämma träff med någon.
Jag kan se detta scenariot framför mig, kan ni?

Som vanligt så leder dessa överanalyseringar ingenvart utan det man gör är att göra fallet mycket mer komplext än det egentligen är. Att en GM har planerat detta och spanat och tog och uttnyttjat sin chans är mycket mer troligare än teorier som din vilket har ploppat upp tidigare i tråden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Därför att inget alls tyder på att hon själv ska ha försvunnit. Dessutom kallar polisen det ett ofrivilligt försvinnande.

Människorov
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 27Slak
2. Tanken på att hon ska blivit överfallen i ladan när hon skulle hänga in nyckeln är rimlig, men var blev mopeden av då? Då skulle eventuell GM tvingats frakta bort mopeden efter avslutat dåd. Mycket logistik.

För mig känns det som ett brott där passion (åtminstone från ena parten) är drivkraften. Typ besvikelse eller svartsjuka.
Att nyckeln skulle förvarats i en lada som är under ombyggnation är ju totalt osannolikt.
2015-06-11, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousBIGGIE
Med tanke på hur stark blåst det var i området i helgen är det väl inte otroligt att tillhörigheterna blåst runt och hamnat på olika platser? Det känns ju mer logiskt än att nån stolle gått och spritt ut det utan att iaf nån sett nått?

En mobildisplay som blåst 1km över en åker tillsammans med mobilskal och andra tillhörigheter och dessa landade på nästan exakt samma plats?
Medlem
Citat:
Några åsikter:
1. Glöm att polisen "låtsas" utreda ett grovt brott trots att man vet att hon lever. Noll chans.
2. Tanken på att hon ska blivit överfallen i ladan när hon skulle hänga in nyckeln är rimlig, men var blev mopeden av då? Då skulle eventuell GM tvingats frakta bort mopeden efter avslutat dåd. Mycket logistik.
3. Jag delar åsikten om att kollegorna agerar konstigt. Behöver dock inte betyda att dom är skyldiga till något. Däremot kan dom ha insett att dom av oaktsamhet försett en GM med info och därför försöker man rationellt distansera sig från det inträffade.

För mig känns det som ett brott där passion (åtminstone från ena parten) är drivkraften. Typ besvikelse eller svartsjuka.

Mopeden stod kvar utanför cafeét hela tiden.
Medlem
Citat:
Några åsikter:
1. Glöm att polisen "låtsas" utreda ett grovt brott trots att man vet att hon lever. Noll chans.
3. Jag delar åsikten om att kollegorna agerar konstigt. Behöver dock inte betyda att dom är skyldiga till något. Däremot kan dom ha insett att dom av oaktsamhet försett en GM med info och därför försöker man rationellt distansera sig från det inträffade.

Håller med om nummer 1. Jag betalar inte skatt för att polisen ska leka runt och lägga enorma resurser på att låtsas utreda brott. Skandal det skulle vara.
2015-06-11, 23:48
Medlem
Kan man se LHs följare på facebook? Om det är en galen stalker borde han ju finnas med där, om man skickar vännförfrågan och personen nekar så hamnar man automatiskt som följare.
Medlem
BaraBiffens avatar
Har polisen talat med de sista gästerna som var där? Skulle vara möjligt att kollegorna har lämnat Caféet en halvtimme tidigare och Lisa har varit själv sedan dess. Det skulle ändra situationen het och förklara varför vissa i den här tråden uppfattar kollegorna som eventuella GM.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpooN.
Det är inte alls konstigt att folk inte ser det. En ödeväg är väl obemannad 99 % så vad får dig att tro att 1 % skulle ha sett det? Dessutom om någon skulle sett GM(om det ens är en GM iblandad) så finns även chansen där att personen inte tänkt på det. Inte helt ovanligt att folk varit nära brottsplatser utan att själva vetat om det.

Det rör sig om en lada, en grusväg, och en kyrka hittils. Är det en enda ödeväg som sammankopplar alla dessa? En fin och varm kväll ute att gå, och klart att personer kanske inte tänkt på att de varit nära en brottsling eller brottsplats, men efter omständigheterna tänker tillbaka på vad dom sett på sin kvällspromenad med hunden eller vadsomhelst. Det förefaller ju inte som att förövaren har lagt saker i en påse och slängt i vattnet, utan drivit runt ute, och sannolikt inte haft lada, grusvärg, och kyrka direkt i åtanke, utan beteendet tyder mer på en slags obeslutsamhet som får mig att tro han säkert rört sig omkring en hel del.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in