Citat:
Ursprungligen postat av
Kedoslav
Polisen hittade väl inget som tyder på våld på Brottsplatsen? Min teori är att nån sjuk jävel stannat och bett LH om hjälp eller frågat vart vägen går och sen slängt in henne i bilen, sen är de inte omöjligt att det fanns 2 gärningsmän, en som slänger in henne i bilen och en som frågar efter hjälp eller frågat efter vart vägen leder tex. Läste nåt i expressen att de va en stökig kund som LH serverade dagen före eller samma dag, kanske lite långsökt men kanske är han gm?
Håller med dig. Som jag skrivit tidigare. Ofta trotsar vi vår varnande magkänsla för att hjälpa till. Inte helt omöjligt att någon fått fram henne till stora vägen med ett "ursäkta...". Syns väl inga spår av kamp på asfalt?
Är det någon som stått och väntat på stängning, så tror jag inte den väntat på just Lisa. Snarare att han ser att det är ett gäng unga tjejer som jobbar på stället och hoppas att någon av dem, vem som helst, ska bli ensam och möjlig att överfalla.
Har han väntat på någon speciell i flera dagar, tror jag snarare på tjejen som är bussberoende. Eftersom hon är det enklaste "bytet". Han kanske såg henne gå till bussen/stå och vänta på den en annan dag, men inte vågade då. Denna dag fick hon skjuts, däremot blev Lisa ensam....
Känns konstigt att någon skulle stalkat Lisa som fick skjuts alla andra dagar, och åkte moppe denna dag (inte det optimalaste för våldtäkt kan jag tänka mig). Den bussberoende tjejen känns ju mer som det optimala bytet liksom....
Jag tror nog att tillfället avgjorde vem av tjejerna det blev. Däremot kanske dådet i sig varit planerat...