Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 18:17
Medlem
Citat:
JUST NU: Privatpersonen Per-Olov Eriksson har upptäckt ett möjligt spår i jakten efter försvunna Lisa Holm, 17, berättar han för tidningen. Ungefär en halvmil från ladan i Blomberg, vid en damm söder om Martorpsfallet, ska han upptäckt hjulspår i gräset, troligen från en fyrhjuling.
– Jag är uppväxt i detta område och åker här ibland och jag har aldrig sett några hjulspår här innan som leder till dammen. Jag ville av personliga skäl inte gå dit eftersom jag var ensam vid tillfället, berättar han.
Per-Olov berättar att han lämnat sina uppgifter till polisen som befinner sig vid Blomberg och även till polisen som befinner sig vid sambandscentralen som upprättats.
– Jag hoppas man hittar den här flickan. Det som hänt är så sorgligt.

Okej, så vilka äger en fyrhjuling i området då. Fan det måste gå undan lite kan man tycka.
2015-06-10, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Äntligen ett vettigt inlägg.

Visst kan de ha någon form av koppling långt ut i periferin. T ex att han besökt kaféet osv, det kan jag köpa. Men jag är övertygad om att det inte är någon i den direkta närheten. Definitivt inte de kvinnliga kollegorna. Det är så osannolikt att det blir rent av löjligt.

Om det är en person i direkta närheten (som BO träffar relativt ofta, så som kompis, klasskamrat, släkt, kollega eller dylikt) då brukar man hitta potentiella motiv eller ha en misstänkt ganska så snart.

Men att en koppling mellan BO och GM ändå finns, det är jag relativt övertygad om. Inte helt uteslutit att GM & BO har en historia tillsammans eller exempelvis är Facebook-vänner. Kan vara allt från en före detta klasskamrat, till en gammal flört eller cafégäst. Som sagt så vet vi ingenting i dagsläget.

Med tanke på dagens aktiva internet-användande så kan man givetvis inte heller utesluta en flyktig internet-bekantskap.
2015-06-10, 18:18
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Nya fynd enligt Polisen

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/skallgang-startar-efter-forsvunna-17-aringen
Medlem
Hur kommer det sig att ingen vet vad hon hade för byxor på sig?

Om dom slutade tillsammans bör dom väl ha noterat om hon hade jeans eller adidasbrallor?
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Någon som vet varför inte JV tar bort sin Twitter eller Instagram eller liknande? Han borde vara väl medveten om att han är uthängd här och på andra ställen i och att han verkade ändå ha ett visst datorkunnande. Det hade väl varit en mer "normal reaktion" på en uthängning likt den han har blivit utsatt för. Sen så tycks han ju förvisso inte agerat "normalt" i andra sammanhang...

Ja det är märkligt, han har ju varit väldigt aktiv på Twitter men efter 29 maj inget alls!?
Var det inte då denna Youtube video lades upp också med namnet "13"?
Även om det kanske inte är relevant så är man ju nyfiken på om Johan är avfärdad eller inte, för den mannen har inte alla hästar hemma vilket är ganska uppenbart.
Medlem
ubiconcordias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hopeyouguessmyname
A

4. För att lämna mopeden med hjälmen på sig på detta sättet krävs CHOCK. Hon blev chockad, och man blir bara chockad av en okänd GM, eller rentav någon man sett förut. Men det krävs en man. Det är en man som fört bort henne. Han har garanterat sett henne förut, men okänt om hon känt till honom. Det är ingen slump att man råkar fånga henne precis sekunden då hon ska köra därifrån. Han visste om när hon skulle hem, vilket gör honom till tidigare cafébesökare.

Tror även på detta. Om det handlar om att bli bortförd på något sätt, vilket det förmodligen är, så ska handlingen ha varit antingen jävligt grov (vapen d.v.s.) för att L inte ska ha gjort/velat göra något motstånd. Sedan tror jag även att, om det inte skulle ha och göra med vapen eller dyl., L skulle bli chockad oavsett vad. Dels p.g.a. åldern, men även att det kanske finns ett samband mellan GM och henne. Om hon smsat att hon var på väg hem, vilket hon förmodligen var (jag tror inte att hon gjort detta medvetet & lyckats lura så mycket poliser etc.), måste något stort och bedrövligt hindrat henne.

Varför inte springa till mopeden och åka därifrån fort som fan? Vad var det som hotade henne från att med hjälp av adrenalinet försöka rymma? Vet hon hur farlig GM är sedan innan?
2015-06-10, 18:19
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokachero
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/tipset-om-f%C3%B6rsvunna-lisa-s%C3%A5g-hjulsp%C3%A5r-vid-dammen-3185155

Per-Olov Eriksson har upptäckt hjulspår vid en damm som ska ligga strax söder om martorpsfallet. Han påstår att dammen ska ligga ungefär 5km ifrån ladan?

Här ligger mantorpsfallet, vilket är cirka 2km ifrån ladan, så vad menar gubben med att dammen ligger 5km ifrån ladan och söder om fallet?

https://www.google.se/maps/place/58%C2%B033'07.5%22N+13%C2%B022'09.8%22E/@58.5497006,13.3526484,2438m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x0:0x0

Vilken damm är det han pratar om och vet vi om polisen är där och letar?

Ja, det är väl denna damm som avses...
https://www.google.se/maps/place/58%C2%B033'02.2%22N+13%C2%B022'09.6%22E/@58.5514207,13.364732,19z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0x0?hl=sv

Men någon i tråden skrev dammen norr om caféet... Varför är det så svårt att lägga till källan för sina påståenden??? Det förstör ju bara tråden med hypoteser som inte bygger på fakta för att någon gissar och för in saker som inte stämmer...

Hur som helst är spåren 110cm breda och gissningsvis rör det sig om den kille som kört utmed alla promenadstigar med fyrhjuling... Inte helt bra gjort eftersom det fördärvar eventuella riktiga spår av eventuell bil...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Om det är en person i direkta närheten (som BO träffar relativt ofta, så som kompis, klasskamrat, släkt, kollega eller dylikt) då brukar man hitta potentiella motiv eller ha en misstänkt ganska så snart.

Men att en koppling mellan BO och GM ändå finns, det är jag relativt övertygad om. Inte helt uteslutit att GM & BO har en historia tillsammans eller exempelvis är Facebook-vänner. Kan vara allt från en före detta klasskamrat, till en gammal flört eller cafégäst. Som sagt så vet vi ingenting i dagsläget.

Med tanke på dagens aktiva internet-användande så kan man givetvis inte heller utesluta en flyktig internet-bekantskap.

Ganska säker på att de gått igenom hennes dator så där håller jag inte med. Precis som det är helt osannolikt att det är kompisarna. OM det finns en koppling så är det någon enstöring som sökt kontakt som gäst eller dylikt.
Medlem
De ligger mellan götene och Skövde och man åker gamla vägen över berget, förmodligen den väg hon åker hem från jobbet
2015-06-10, 18:20
Medlem
kan inte gn ha åkt en bit typ till finns en sjö som verkar heta rödjan är en bit bort o man måste åka förbi villbebyggelse men e kanske värt att kolla upp med
Medlem
Vem är detta? http://m.nlt.se/Default.aspx?pageid=0&parentid=0&link=1.4058262
Bannlyst
Går det att få info om och när polisen har avfärdat lr kollat upp han Johan som många har på fb misstänker?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in