Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 23:44
Medlem
Om det är så att nyckeln hänger i ladan som någon påstår, och att Lisa var där för att lämna den, kan ju också tyda på varför kollegorna beter sig konstigt enl. vissa av er. De kan ha varit så att de drog tidigare än vad det var tänkt och lämnade Lisa själv och där med ansvarig. Det ska alltid finnas en ansvarig på plats och detta ska vara en myndig person i 99,9% av fallen då pengar och liknande finns på plats, men Lisa är bara 17 år. I den åldern vågar man inte alltid säga nej och denna mentalitet att man vill skydda/backa varandra är rätt stark då. Det kan ju vara så att tiderna inte riktigt stämmer. Sedan kanske hon kom på att hon hade nyckeln i fickan precis när hon fått på sig hjälmen och skulle åka, och för att inte slösa mer tid än nödvändigt skulle hon bara springa över vägen lite snabbt och det var då det hände något.

I övrigt har jag ingenting att tillägga, har följt hela tråder. Får sånna Twin Peaks-vibes av detta fall, att hon lever något form av dubbelliv som gått åt helvete snett. Önskar med hela mitt hjärta att man finner henne levande!
2015-06-11, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Du tror verkligen att vår polis är såpass bra??? du måste ju bo i en byhåla nånstans...Klart polisen kan ha missat något ? vi lever inte i CSI liksom

Ja, vi tror att polisen är så bra. Det kommer med utbildning och erfarenhet. Om du bemödade dig att plugga några poäng kriminologi skulle kanske även du inse det befängda i teorin gällande kollegorna. Låt oss se, vad baserar foliehattarna i trådet det på? De verkade konstiga i intervjun? dessa intelligenta superbrottslingar kanske skulle ha hoppat över att intervjuvas eftersom Flashbacks supermänniskokännare har kunnat lösa brottet genom att se intervjun.

Seriöst, jävla nördar.
2015-06-11, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Handsken ska ha legat i motsatt vindriktning.

Ja men alla andra sakerna som är utspridda?
Medlem
trulyawesomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Är detta totalt omöjligt..:

Gm ger en hund saker från Lisa direkt i munnen eller i ngn slags påse (mobiltelefon, ring, kort etc), bussar på hunden ut på åkern och därav det konstiga droppandes av hennes ägodelar? Mitt på en åker på olika ställen.
Asså hur in i helvete långsökt kan det bli? Blir chockad av människors idioti varje gång jag uppdaterar sidan

Om det där stämmer som en person skrev att de förvarade nyckeln till Cafét inne i ladan så klarnar många teorier här..
Medlem
Kan det inte möjligtvis vara gårdsägaren som är inblandad. Har han något alibi har dom sökt i hans hus? Om det där med nyckeln stämmer så måste ju isf GM vetat om att nyckeln hängde där och hur många vet det som inte har någon form av anknytning till gården/cafét.
Medlem
rizos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
du fattar väl han trollar/gissar

varför skulle jag trolla?? tjejen o hennes far var ute och leta i några timmar och fick höra av andra folk att ledningen hittat detta. vart och hur dom hittat det har jag ingen som helst aning om.
Medlem
Några åsikter:
1. Glöm att polisen "låtsas" utreda ett grovt brott trots att man vet att hon lever. Noll chans.
2. Tanken på att hon ska blivit överfallen i ladan när hon skulle hänga in nyckeln är rimlig, men var blev mopeden av då? Då skulle eventuell GM tvingats frakta bort mopeden efter avslutat dåd. Mycket logistik.
3. Jag delar åsikten om att kollegorna agerar konstigt. Behöver dock inte betyda att dom är skyldiga till något. Däremot kan dom ha insett att dom av oaktsamhet försett en GM med info och därför försöker man rationellt distansera sig från det inträffade.

För mig känns det som ett brott där passion (åtminstone från ena parten) är drivkraften. Typ besvikelse eller svartsjuka.
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
Om det är Lisas personliga tillhörigheter utspridda lite varstans från lador till fält till kyrkor så förefaller det ju helt jävla otroligt om ingen har uppmärksammat någon som rört sig omkring i områdena vid tidpunkten efter försvinnandet. Det ska väl ändå inte gå att kasta telefoner och kontokort och spännen som en vattenspridare utan att någon kan säga att de sett en misstänkt bil eller person i området?! Mitt "jävla" kommer ifrån att man två dagar efter att man spärrat av ladan hittar ett kvitto där inne, som förvisso och förhoppningsvis kan ha blåst in och inte legat där hela tiden, precis som alla fynd som gjorts på "bakgården" ute i fälten där polisen rört sig i 2 dygn innan voluntärer kom och hittade dessa saker.
Håller med.
Vid den här tiden så är det ljust och känslan blir mer och mer att dessa tillhörigheter är utplacerade av någon,frågan är av vem?
Och det som är lite läskigt här är att föräldrarna går ut med namn och bild så pass tidigt,är hon kidnappad av psykiskt instabil person kan denna få panik när han ser att bilderna sprids på henne och beslutar för att döda flickan.
Har vi en svensk "Gone girl" här möjligen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blake2010
får jag fråga varför kan inte L.H själv ha gjort allt detta ? Hon har kanske haft något privat problem med sin familj ellrer så har hon någon diagnos ?

Därför att inget alls tyder på att hon själv ska ha försvunnit. Dessutom kallar polisen det ett ofrivilligt försvinnande.
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osd72
Finns det ensamstående män som bor i närheten? I så fall kan han ha tagit med henne hem med våld. Denne har sedan deltagit i sökandet och då droppat sakerna. Det förklarar även varför polisen inte hittat ägodelarna vid sin sökning som genomfördes innan Missing People togs i anspråk. Denne man visar att han ställer upp och deltar i sökandet för att dels visa sin "empati" i grannskapet och därigenom få insyn i vad som händer. Allt medan Lisa finns i dennes hem antingen levande eller, gud förbjude, död. Om han bor i grannskapet så har han också insyn i fikets rutiner och anställda. " - Krångla inte till det. " som GW alltid säger.

Varför ska han droppa saker från henne? Jag tycker det är lite för mycket av "Detektiver fångar psykopatiska seriemördare-serie på kanal 5" över teorin. Framför allt är beteendet raka motsatsen till att inte krångla till det.
Medlem
Sudbinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
De är som sagt lik, blod och sperma-hundar. Jag har inte hört nåt om att de används för att spåra.

Jag har själv sett hundar "in action" spåra människor. Dock militärhundar och inte polishundar. Om människan vart där nyligen så hittar de hyfsat men om de ska leta ett utkastat föremål kan de leta länge utan att hitta nåt.

De hittar även lätt andra spår som de följer istället.

Undrar varför polisen inte använder sådana hundar då, borde ju vara ett rätt självklart förstahandsval när de vet att en människa nyligen befunnit sig på platsen.
2015-06-11, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
Det skulle förklara en hel del. Låter dock ofantligt korkat att låsa ett kafé för att sen hänga nyckeln i en öppen lada, men olämpligare vanor än så finns väl.

Korkad caféägare, men om detta nu mot förmodan stämmer, då kan mycket väl GM varit medveten om att nyckeln till caféet brukar gömmas där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in