Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 23:39
Medlem
pointzeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo740turbo
En sak jag tycker är konstig (kanske obetydligt nu) är påsen som med hennes saker som låg brevid moppen. Om hon har hjälmen i sadelfacket, lägger man då inte ner påsen på samma gång? Något som GM har lagt dit i efterhand?

Tror hon satte in nycklarna i moppen. Öppnade sadelfacket, tog på sig hjälmen och precis när hon skulle böja sig ner för att stoppa påsen i facket så hände det, vad det nu var som hände.

Min teori är rånförsök där hon blir vapenhotad in i en bil och där dör hon av ett slag när hon säger att hon inte kan öppna caféet. Rånarna har sedan spritt hennes sakern (för att vilseleda polisen) och kört iväg och dumpat kroppen i vattnet.
Medlem
rootbits avatar
Enligt Expressen ska man tydligen ha hittat en ring (obekräftat). Ringar och skor var väl just det man hittade när Helena försvann för 23 år sedan?
Medlem
Ninenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichardNixon
Hörde alldeles nyss från en som varit på platsen och letat efter Lisa idag att anledningen till att man hittat handsken i ladan ska ha varit för att man tydligen hängde nyckeln till cafét i ladan. Detta sägs vara bekräftat av caféägaren. En teori kan således vara att Lisa gick ner till ladan för att hänga in nyckeln, och där mötte GM som väntade på henne. Detta är alltså inte några bekräftade uppgifter, men det är i alla fall något som min källa hörde på platsen.

Mycket intressant om det stämmer. Den där handsken har förbryllat mig. OM detta stämmer så bör väl GM varit medveten om att nyckeln brukade hängas in där och inväntat henne? (Men han måste ju vetat att hon var ensam kvar för att våga attackera, vilket ju snarast var en slump att hon var... Får inte ihop det)
Medlem
Citat:
Jag kan varken bekräfta eller dementera. Som sagt, hörde detta för fem minuter sedan av en som var på platsen. Han i sin tur hörde det från folket på plats. Enligt vad dom sagt så hade caféägaren sagt detta.

Det är hur som helst mycket intressanta uppgifter och det skulle kunna förklara varför allt skett så osynligt. Det känns till och med troligt!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valyth
Och var har du fått detta ifrån? Vad jag har förstått av SVT mm finns flera misstänkta och förhörda, med flera bevismaterial säkrade.

Jasså, misstänkta? Källa på det
Medlem
ThroneWatchers avatar
Citat:
Jag kan varken bekräfta eller dementera. Som sagt, hörde detta för fem minuter sedan av en som var på platsen. Han i sin tur hörde det från folket på plats. Enligt vad dom sagt så hade caféägaren sagt detta.

Det här kan ju vara bland det mest intressanta som producerats i denna tråd idag. Är ju då väldigt väldigt synd att en bättre källa inte finns och man får då återigen se på detta som ännu en "trådsanning".

Inget du kan luska lite mera i?
Medlem
rizos avatar
nya fynden som hittats är mopedhjälmen och en vit duk enligt min flickvän som varit ute och letat med mp
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Är detta totalt omöjligt..:

Gm ger en hund saker från Lisa direkt i munnen eller i ngn slags påse (mobiltelefon, ring, kort etc), bussar på hunden ut på åkern och därav det konstiga droppandes av hennes ägodelar? Mitt på en åker på olika ställen.

Ja sa har det nog gått till
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Läste att ngn sade dessa arbetskollegor såg lite suspekta ut i en interjuv, Kan det vara så att dessa tjejer kan ha hjälpt LH att sprida sakerna + hjälpt heller schappa fältet så att säga och gett henne ngn form av gömställe???

Ja, om någon sett de vara suspekta så måste det nästan vara så. Ser inga andra alternativ faktiskt...
2015-06-11, 23:40
Medlem
Burtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Är detta totalt omöjligt..:

Gm ger en hund saker från Lisa direkt i munnen eller i ngn slags påse (mobiltelefon, ring, kort etc), bussar på hunden ut på åkern och därav det konstiga droppandes av hennes ägodelar? Mitt på en åker på olika ställen.

JA DETTA ÄR TOTALT OMÖJLIGT! TOTALT! OMÖJLIGT! Försvinn nu.
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Mycket bra iakttagelse! Det var min första tanke när jag hörde om hur snabbt han var där. Men det är klart att om det var första gången hon skulle åka och om han/föräldrarna är väldigt oroliga sådana så.. Men det känns som att många hade kunnat tagit det lugnt några timmar (hon är trots allt 17 år..), inte 10.

Men 5 mil på moped? Tro ja att man som förälder är orolig. Så många stollar som är ute i trafiken var dag, kanske det inte är sin egna unge man tror ska ställa till det om något händer. Sen tror jag bestämt att moppen går lite fortare än 45 km/h om en 17-åring väljer den som fortskaffningsmedel.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inofficiell
Finns det någon annan person som man kan tänka sig att "många ur allmänheten" tipsat om?
Det har skrivits massa idag i olika tidningar om denne man som blivit utpekad och uthängd på Flashback. Så ja det är vår VJ. Avförd från utredningen. Ej längre intressant. Jag erkänner villigt att jag trodde det var han. Den här flickan har han i alla fall inte rört då tydligen. Att lämna ut person i ett sådant här uppmärksammat fall på nätet borde kanske vara mot reglerna. I stället för att dela ut löjliga varningar för en massa annan skit.
Senast redigerad av Klasina 2015-06-11 kl. 23:44.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in