Citat:
Ursprungligen postat av
Jesussaves
Tvärtom skulle det ge många förklaringar. Läs på får du se. Jag orkar itne skriva ut allt åt dig. Är du intresserad så sök och du skall finna.
Väljer man att tro att Jorden är 6000 finns det naturligtvis anledning att med motiverade resonemang söka bevis för det och ignorera samtliga bevis mot det.
Har du bevis så presentera dessa här eller lämna tråden, "googla" är inte en diskussion.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Jag är övertygad om att vetenskapen har rätt men bevisbördan ligger förstås på de som hävdar den linjen.
Jag vill gärna tro att vi är överens om att de flesta inom relevanta vetenskapsområden är överens om Jordens ålder, eller åtminstone att den inte är yngre än 10 000 år.
Är vi inte överens om det länkar jag gärna till Wikipedia eller någon annan sida som anger denna konsensus.
Vill man som Jesus-något ifrågasätta denna konsensus eller resonemangen bakom tycker jag att bevisbördan ligger på denna person. Motsatsen blir lätt löjlig, att man exempelvis ska börja bevisa att människor minsann andas luft genom en fullständig genomgång av atmosfärens komposition och människans andningssystem, lungornas cellstruktur och så vidare.