Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-02, 12:41
  #1189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
"Vi" refererar till noll (0) antal personer.
”Vi” refererar till de hundratals miljoner människor som föredrar att ta till sig av vetenskapliga fakta istället för att leva sina liv utifrån önsketänkande.
Citera
2023-07-02, 12:49
  #1190
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
”Vi” refererar till de hundratals miljoner människor som föredrar att ta till sig av vetenskapliga fakta istället för att leva sina liv utifrån önsketänkande.
Enligt dig refererar "vi" till fler än noll (0) antal personer.
I verkligheten refererar "vi" i inlägget som du skrev till noll (0) antal personer.
Citera
2023-07-02, 13:14
  #1191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Enligt dig refererar "vi" till fler än noll (0) antal personer.
I verkligheten refererar "vi" i inlägget som du skrev till noll (0) antal personer.
Du menar alltså att det inte existerar en enda person som är övertygad om att Gud inte finns? Snacka om att leva ett liv i förnekelse.
Citera
2023-07-02, 13:36
  #1192
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Du menar alltså att det inte existerar en enda person som är övertygad om att Gud inte finns? Snacka om att leva ett liv i förnekelse.
Fifflare, du har ändrat "vet" till "är övertygad om".
Man kan vara övertygad om saker som man inte vet och inte är sanna.
Man vet endast saker som är objektivt sanna.
Fifflare, ge dig av härifrån!
Citera
2023-07-02, 13:45
  #1193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Fifflare, du har ändrat "vet" till "är övertygad om".
Man kan vara övertygad om saker som man inte vet och inte är sanna.
Man vet endast saker som är objektivt sanna.
Fifflare, ge dig av härifrån!
Det är du som fifflar med ord. Att vara övertygad om något är att veta det så mycket som man någonsin kan veta det. Är man övertygad om något så är man också säker på att det är objektivt sant.

Du vill att jag ska ge mig av härifrån eftersom jag kommer med sanningar som stör ditt liv av förnekelse. Problemet med din religion är att den inte tål någon som helst granskning, den är ett fuskbygge från början till slut.
Citera
2023-07-02, 13:50
  #1194
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Det är du som fifflar med ord. Att vara övertygad om något är att veta det så mycket som man någonsin kan veta det. Är man övertygad om något så är man också säker på att det är objektivt sant.

Du vill att jag ska ge mig av härifrån eftersom jag kommer med sanningar som stör ditt liv av förnekelse. Problemet med din religion är att den inte tål någon som helst granskning, den är ett fuskbygge från början till slut.
Fifflare, övertygad kan man vara även om saker som inte är objektivt sanna, men man vet endast saker som är objektivt sanna. Man kan vara övertygad om samt säker på att 8x8=63 men man kan inte veta att 8x8=63.
Ge dig av!




fifflare
__________________
Senast redigerad av Calovius 2023-07-02 kl. 13:52.
Citera
2023-07-20, 18:01
  #1195
Medlem
Enligt Ps 90:4 är tusen år för Gud som en dag eller rent av bara en timme. Det står så. Första dagen blir då 24000 år. Läs ni som bokstavstolkar! 2 Pet 3:8 bekräftar att tidsskalan är sådan. Den bör väl ha gällt när vi enbart hade Gud att räkna med - innan människor skapats. Kanske längre. Ta den skalan för hela skapelseveckan, så har vi 168000 år. Men det är ju också väldigt lite.

Det var Irlands ärkebiskop James Usher (googla), som år 1650 räknade fram siffran 4004 f.Kr. Då utan att ta hänsyn till ovan nämnda bibelställen. Någonstans har jag sett datumet 23:e oktober kl. 9 f.m., men det är jag inte helt säker på. Var så goda att tro eller skratta, allt efter läggning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback