Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-09, 03:05
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Problemet är snarare att du inte förstår vetenskap.

Problemet är snarare att du inte förstår bibeln
Citera
2016-07-09, 03:12
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Hur vet du det?

Första Mosebok (Genesis). Gud skapade Adam som en vuxen 33årig man. Eva likaså. Jorden o universum var fullt perfekta.

Universum expanderar:

Isaiah 45:12
"It is I who made the earth, and created man upon it. I stretched out the heavens with My hands And I ordained all their host.

Psalm 104:2
New International Version
The LORD wraps himself in light as with a garment; he stretches out the heavens like a tent
Citera
2016-07-09, 05:04
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Problemet är att Gud skapad en fullt utvecklad jord.

Visst är denna ad hoc-premiss ett problem. Hur validerar man den?
Citera
2016-07-09, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felix33
Finns 0 bevis för att jorden ska vara äldre än ca 6000 år gammal.

Citat:
Säger det igen finns 0 bevis för att universum är ca 13,8 miljarder år gammalt.
Du måste väl ändå vara ett troll. Så jävla urblåst kan man inte vara.
Citera
2016-07-09, 08:44
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Välj 1 av dom metoderna så kan jag förklara närmare.

Dock enda som jag känner till någorlunda är Kol 14 men resten kan jag ju självklart läsa på om.

Den enda du känner till någorlunda är kol-14 och de andra metoderna skåpar du ut utan att ens känna till dem? Seriöst.....

Förklara varför uran-bly-metoden är opålitlig. Redovisa källa.
Citera
2016-07-09, 08:54
Medlem
proconsuls avatar
Citat:

Bibeln är ett hopkok av olika texter skrivna av olika människor i olika tider med absolut noll vetenskapligt värde. Finns inget att förstå, handlar bara om tro.
Citera
2016-07-09, 09:02
Medlem
iSlashbacks avatar
Citat:

Inte ens de tolv lärljungarna förstod allt som Jesús försökte lära dem, men DU hajjar såklart grejen
Citera
2016-07-09, 09:05
Medlem
iSlashbacks avatar
Citat:
Första Mosebok (Genesis). Gud skapade Adam som en vuxen 33årig man. Eva likaså. Jorden o universum var fullt perfekta.

Universum expanderar:

"It is I who made the earth, and created man upon it. I stretched out the heavens with My hands And I ordained all their host.

The LORD wraps himself in light as with a garment; he stretches out the heavens like a tent

Helt allvarligt kan jag inte förstå hur man klarar sig i den moderna världen när man uppenbart är så mentalt efterbliven som folk med dina åsikter. Har ni ledsagare när ni går utomhus eller?
Citera
2016-07-09, 13:09
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:

Universum expanderar:

Bibeln är påståendet, inte beviset.
Citera
2016-07-09, 13:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Bibeln är påståendet, inte beviset.

Dock inte för en napkinist, som inte kan skilja mellan påstående och bevis.
Citera
2016-07-09, 16:28
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Bibeln är ett hopkok av olika texter skrivna av olika människor i olika tider med absolut noll vetenskapligt värde. Finns inget att förstå, handlar bara om tro.

Det är det som är poängen, vad Gud försöker åstadkomma. Det är genom tro man tar emot Gud, inte genom påtvingade bevis....jag finns, kolla bevisen....nu älska mig! Sann kärlek är inte sådan.

Ephesians 2:8
For it is by grace you have been saved through faith, and this not from yourselves; it is the gift of God,

2 Corinthians 4:4
The god of this age has blinded the minds of unbelievers so they cannot see the light of the gospel of the glory of Christ, who is the image of God.
Citera
2016-07-09, 16:52
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Det är det som är poängen, vad Gud försöker åstadkomma. Det är genom tro man tar emot Gud, inte genom påtvingade bevis....jag finns, kolla bevisen....nu älska mig! Sann kärlek är inte sådan.

Ephesians 2:8
For it is by grace you have been saved through faith, and this not from yourselves; it is the gift of God,

2 Corinthians 4:4
The god of this age has blinded the minds of unbelievers so they cannot see the light of the gospel of the glory of Christ, who is the image of God.

Trams. Jag älskar personer som bevisligen finns utan att vara tvingad till det. Sann kärlek är också villkorslös vilken guds kärlek definitivt inte är. Hela den här kurragömmaleken som den påstådde guden håller på med är bara en dålig bortförklaring för avsaknaden av bevis.

Men det är OT. Tråden handlar om jordens ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in