Citat:
Ursprungligen postat av
iconicatab
Så modemet är inte livlöst - Ja då ska du absolut "tjafsa"!!
Då har modemet inte gått sönder eller blivit utslitet på något sätt.
Det som har hänt är till 99.9% sannolikt att ditt fungerande modem har blivit "omodernt" i deras mjukvarusystem - pga uppdateringar som Comhem har gjort för sin egen skull!
Och det försöker de få dig att betala dyrt för...
Modem kan lysa trots att de är trasiga. Att det lyser betyder bara att dioderna fungerar.
Finns ingen uppdatering som gör så att modem slutar fungera då det finns dem som har modem från 2003 som fortfarande fungerar.
Citat:
Ursprungligen postat av
iconicatab
Ännu ett tecken på "inkompatibel" mjukvara/uppgradering!
Att det fungerar i en fastighet och inte en annan har ingenting med mjukvaran att göra, det är isåfall uttaget/det som är bakom uttaget som är felande.
Citat:
Ursprungligen postat av
felstavadd
Oj, många svar på min fråga:
Det är en "Webstar model EPX2203"
När jag stängt av det och väntat ett tag för att sen starta om det så tänds alla och lyser grönt, tror det är enda färgen som den har, har ej sett nåt rött lysa. Det är nog infon jag har, den slutade fungera i fredags tror jag, ev torsdags, det var en kompis som påtalade att samtalen inte gick fram.
Är det så att Power, Receive, Send alla tänds samtidigt så fort du ansluter strömadaptern och bara fortsätter lysa? Isåfall skulle jag ha provat med en ny strömadapter.
Är det så att det blinkar en efter en tills cable börjar blinka så är det modemet som har gett upp.
Elektronik går sönder, EPX2203 -modemet har minst 7-8 år på nacken.
Man behöver heller inte alltid betala 799:- för ett modem, förlänger du abonnemanget med btid så får du ofta köpa ett nytt modem för 1:- istället.