2016-04-17, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlaysTooMuch
Jag bor i en lägenhet med Comhem men har ingen box eller något sådant. Är en box ett måste för att kunna nyttja Viasat-kanalerna som frivisas just nu? Jag har fått det att funka förr utan box.

Frivisning av Viasat alltså. Undrade tidigare i kväll varför jag plötsligt kunde se Viasat. Men nu vet jag. Hur länge pågår denna gratiskampanj?
Citera
2016-04-19, 21:52
Medlem
seften-svennes avatar
Erbjuder ComHem kanalerna: Yle1, Yle2, Tv Finland genom fiber?
Citera
2016-04-20, 22:06
Medlem
NoReplys avatar
Tv Finland kan du få om du har ett dtv abonnemang hos Com Hem, de andra två kanalerna tror jag inte dom har några rättigheter till alls.
Citera
2016-04-21, 13:47
Medlem
DagsForEnRiesens avatar
Hur fan blir jag av med deras abonnemang?

Efter ett stort missnöje med deras bredband, så nu vill jag nu bli av med skiten. Har någon ett tips på hur jag kan bli av med det trots att jag har bindningstid till november 2016?

Jag vet att det kanske låter lite dumt att försöka bli av med ett bindande avtal. Men jag vet att om man t.ex. flyttar och man har ett bindande elavtal så kan man bli av med det trots bindningstid och uppsägningstid.

Någon måste ju ha kunnat bli av med deras comhem abonnemang trots att de har haft bindningstid utan att betala resten av avtalsperioden.
Senast redigerad av DagsForEnRiesen 2016-04-21 kl. 13:49.
Citera
2016-04-21, 22:51
Medlem
NoReplys avatar
Ledsen men du blir inte av med ett bundet abonnemang bara för att du flyttar till en adress som inte är ansluten till t.ex Com Hem.
I det fallet erbjuds uppsägning till bindningstidens slut eller om du kan hitta nån lättlurad stackare som vill ta över ditt abonnemang, så kan det skrivas över på den personen och du blir fri.
Sen finns ju oftast möjligheten att få till en slutfaktura, där du betalar av hela abonnemanget i en klumpsumma.
Annars, tyvärr. Kontrakt är kontrakt.

Vad är felet?
Citera
2016-04-27, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoReply
Ja det kommer du. Alla tv-leverantörer har skyldighet att anmäla till Radio och TVtjänst.

Och jag antar att jag inte kan ringa dem efter 2 månader och säga att jag inte har en tv?
Citera
2016-04-27, 22:47
Medlem
NoReplys avatar
Kan och kan. Har ju svårt att se att dom skulle tro på dig om du två månader innan köpt ett dtv-abonnemang och en modul/box till det.
Citera
2016-04-29, 12:55
Medlem
Kan man pröva Comhems bredband utan någon kostnad överhuvudtaget om man säger upp det inom 14 dagar?
Citera
2016-04-29, 21:17
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickemannen86
Kan man pröva Comhems bredband utan någon kostnad överhuvudtaget om man säger upp det inom 14 dagar?
Tror inte det men du kan låna modemet från någon som har abonnemang och testa, abonnemanget är bundet till modemet och inte till adressen.
Citera
2016-05-06, 04:42
Medlem
Sitter idag på Telia bredband adsl 30. Planerar byta till comhem kabel tv bredband 50. Pga priset. Hur står sig adsl vs kabeltv bredband? Är tex adsl 50 exakt lika som kabeltv 50 i hastighet? Sämre/bättre?

Tycker allt med bredband/försäkringar/pensioner är huvudvärk av den starkare sorten
Citera
2016-05-06, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldwel
Sitter idag på Telia bredband adsl 30. Planerar byta till comhem kabel tv bredband 50. Pga priset. Hur står sig adsl vs kabeltv bredband? Är tex adsl 50 exakt lika som kabeltv 50 i hastighet? Sämre/bättre?

Tycker allt med bredband/försäkringar/pensioner är huvudvärk av den starkare sorten

De nätverkstekniska förutsättningarna för tcp/ip (Internet), ger följande kvalitetsranking:
  • ADSL är bättre än Mobilt Bredband (3G, 4G, osv)
  • KabelTV bredband är bättre än xDSL
  • Kat5e fastighetsnät är bättre än KabelTV bredband
  • Fiber till bostaden är bättre än Kat6 fastighetsnät
(Trådlöst/WiFi TILL bostaden med hemma-router-teknik är jämförbart med Mobilt Bredband)

Pratar alltså om kvalitén/förutsättningarna för paketförmedling. Ingen hänsyn till t.ex kostnadseffektivitet.

Maximal eller tillgänglig bandbredd är inte heller en kvalitétsfråga, utan handlar om resurs/dimensionering.
Tjänster som har "Upp Till"-bandbredd av tekniska skäl, har ett planerat/inbyggt kvalitétsproblem.
(Ingen i min bekantskap/släkt har någonsin köpt en bil med "Upp Till" fyra hjul.)

Bandbredd ned/upp ska vara symmetrisk (lika) för tcp/ip (Internet).
(Har man mer än 20 Mbps upp, så börjar det bli svårt att påvisa nackdelarna.)
Tjänster som har osymmetrisk bandbredd av tekniska skäl, har ett planerat/inbyggt kvalitétsproblem.
Marknadsförare har skapat hitte-på-tjänster/avtal som är osymmetriska, som hjälp i priskonkurrensen.

Mycket lätt "surf" från en enstaka mobil/padda eller motsvarande dator är acceptabelt (= helt okej ) med en bandbredd på 5/5 Mbps av BRA kvalitét (för typiska internettjänster år 2015).
Flera samtidiga enheter (mobiler, smart-TV, datorer) är något mer bandbreddskrävande än mer avancerad användning av EN person/enhet.
Citera
2016-05-06, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
De nätverkstekniska förutsättningarna för tcp/ip (Internet), ger följande kvalitetsranking:
  • ADSL är bättre än Mobilt Bredband (3G, 4G, osv)
  • KabelTV bredband är bättre än xDSL
  • Kat5e fastighetsnät är bättre än KabelTV bredband
  • Fiber till bostaden är bättre än Kat6 fastighetsnät
(Trådlöst/WiFi TILL bostaden med hemma-router-teknik är jämförbart med Mobilt Bredband)

Pratar alltså om kvalitén/förutsättningarna för paketförmedling. Ingen hänsyn till t.ex kostnadseffektivitet.

Maximal eller tillgänglig bandbredd är inte heller en kvalitétsfråga, utan handlar om resurs/dimensionering.
Tjänster som har "Upp Till"-bandbredd av tekniska skäl, har ett planerat/inbyggt kvalitétsproblem.
(Ingen i min bekantskap/släkt har någonsin köpt en bil med "Upp Till" fyra hjul.)

Bandbredd ned/upp ska vara symmetrisk (lika) för tcp/ip (Internet).
(Har man mer än 20 Mbps upp, så börjar det bli svårt att påvisa nackdelarna.)
Tjänster som har osymmetrisk bandbredd av tekniska skäl, har ett planerat/inbyggt kvalitétsproblem.
Marknadsförare har skapat hitte-på-tjänster/avtal som är osymmetriska, som hjälp i priskonkurrensen.

Mycket lätt "surf" från en enstaka mobil/padda eller motsvarande dator är acceptabelt (= helt okej ) med en bandbredd på 5/5 Mbps av BRA kvalitét (för typiska internettjänster år 2015).
Flera samtidiga enheter (mobiler, smart-TV, datorer) är något mer bandbreddskrävande än mer avancerad användning av EN person/enhet.

Guldstjärna för din kunnighet kring bredband!

Comhems kundservice ska dock vara sämst i klass med perspektiv bortom denna värld. Pris vs kvalite?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in