2015-06-07, 23:28
Medlem
Ingen tycks veta var Chris befinner sig att han arbetar varenda dag är det väl ingen som tror på.
Jag skulle inte bli förvånad om han är inlagd på något behandlingshem. Han verkar ju ha stora problem med alkohol.
Citera
2015-06-07, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dramig
Det vet man eftersom kungen har gått ut och redovisat att apanaget till hovstaten går med minus pga bröllopet. Se bif artikel där hovet går ut och säger att kungen skall betala med sin privata förmögenhet.
http://www.expressen.se/nyheter/kung...eines-brollop/

Här är en artikel att vi åkte på att betala halva bröllopet:
http://www.expressen.se/nyheter/madd...ngens-forlust/

Vid CP:s bröllop så får vi återigen betala!

Lägger ut MITT inlägg igen eftersom det hade tillkommit ett stycke i mitten på MrsGossips version. Jag står bara för det JAG skriver.
Citera
2015-06-08, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dramig
Lägger ut MITT inlägg igen eftersom det hade tillkommit ett stycke i mitten på MrsGossips version. Jag står bara för det JAG skriver.

Det var jag som gjorde fel när jag skulle citera. Ber om ursäkt.
Citera
2015-06-08, 16:20
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Apanage hit och dit. Det redovisas som vilken budget som helst. Så om kungen väljer att står för en bit av kostnaden är ovidkommande vad gäller själva redovisningen.

Fel, det svenska apanaget (65 milj förra året) redovisas inte. Från Wikipedia:

Apanaget används för att täcka kostnaderna för statschefens officiella uppgifter samt representationskostnaderna för övriga sex medlemmar av kungahuset. Kungen har likt tidigare drottning Beatrix av Nederländerna valt att inte göra någon frivillig redovisning av apanaget, något som exempelvis de brittiska hovstaterna gör.

Citat:
Ursprungligen postat av gulliegullan
Ingen tycks veta var Chris befinner sig att han arbetar varenda dag är det väl ingen som tror på.
Jag skulle inte bli förvånad om han är inlagd på något behandlingshem. Han verkar ju ha stora problem med alkohol.

Stämmer bra, ingen som har riktigt koll på var Portföljen/Fyllot är eller vad han gör. Han kommer när det passar och vi är många som tror att Ciggen kommer att sluta som faster Fågelskrämman.
Citera
2015-06-08, 16:31
Medlem
Bor Christopher O'Neill och prinsessan Madeleine fortfarande ihop
eller är det bara utåt man upprätthåller skenet att dom gör det?
Citera
2015-06-08, 17:07
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Bor Christopher O'Neill och prinsessan Madeleine fortfarande ihop
eller är det bara utåt man upprätthåller skenet att dom gör det?
Chris har väl redan flyttat till London och även valt att folkbokföra sig i England, om jag har förstått alt rätt. Den nyheten kom först. Hovet har sedan kort därpå sagt att Madeleine och deras barn ska flytta efter. När, sade de väl inte. Vi får väl se vad som händer.
Citera
2015-06-08, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Chris har väl redan flyttat till London och även valt att folkbokföra sig i England, om jag har förstått alt rätt. Den nyheten kom först. Hovet har sedan kort därpå sagt att Madeleine och deras barn ska flytta efter. När, sade de väl inte. Vi får väl se vad som händer.

Det enda som trots allt är relevant är att Madeleine ska ha barn, och hennes man syns inte till. Det går inte att reparera äktenskapet, om han inte dyker upp omedelbart och är med henne fram till förlossningen.
Citera
2015-06-08, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det enda som trots allt är relevant är att Madeleine ska ha barn, och hennes man syns inte till. Det går inte att reparera äktenskapet, om han inte dyker upp omedelbart och är med henne fram till förlossningen.

Ett blivande ensamma mamman scenario ..?
Citera
2015-06-08, 18:24
Medlem
emma80s avatar
Han höll på att missa lysningen mellan C-P och Sofia (dök plötsligt upp 1 h innan som gubben i lådan), sedan missade han nationaldagsfirandet (fullt förståeligt, det verkar så tråkigt) och nu kan han missa både sitt barns födsel (oförlåtligt i så fall, i egenskap av far) och C-P-bröllopet (också oförlåtligt i så fall, i egenskap av ingift i kungahuset). Bara för att istället, ja, vad fan vet vi, supa loss i England...?
Citera
2015-06-08, 19:12
Medlem
0wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Han höll på att missa lysningen mellan C-P och Sofia (dök plötsligt upp 1 h innan som gubben i lådan), sedan missade han nationaldagsfirandet (fullt förståeligt, det verkar så tråkigt) och nu kan han missa både sitt barns födsel (oförlåtligt i så fall, i egenskap av far) och C-P-bröllopet (också oförlåtligt i så fall, i egenskap av ingift i kungahuset). Bara för att istället, ja, vad fan vet vi, supa loss i England...?
Har man uttalat sig från hovets sida huruvida han ämnar närvara vid bröllopet?
Citera
2015-06-08, 19:45
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0we
Har man uttalat sig från hovets sida huruvida han ämnar närvara vid bröllopet?
Undrar om Chris och Madde firar sin egen tvååriga bröllopsdag tillsammans idag?
Citat:
Today we celebrate 2 wonderful years as a married couple and we are excited for what the future will bring us!

https://www.facebook.com/PrincessMad...Sweden?fref=ts
Citera
2015-06-08, 19:57
Medlem
Citat:
Today we celebrate 2 wonderful years as a married couple
and we are excited for what the future will bring us!

Hon är säkert bara ironisk eftersom han inte har synts till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in