2015-06-04, 10:47
Medlem
Feadogs avatar
Tog också två KBS, sket i krieken. Det fanns ju rätt många, typ 2500 flaskor, så det var ingen större panik. Såg inte när de tog slut exakt, men alla var åtminstone borta vid 10:40.
Citera
2015-06-04, 10:56
Medlem
Mr.Nutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Tog också två KBS, sket i krieken. Det fanns ju rätt många, typ 2500 flaskor, så det var ingen större panik. Såg inte när de tog slut exakt, men alla var åtminstone borta vid 10:40.
KBS'en var slut typ 10.16, vilket kanske inte var så konstigt med tanke på hur eftertraktad den är även i sina hemtrackter. Sista krieken gick nu, 10.51.
Jag tycker det är riktigt trevligt ändå att alla får precis lika stor chans att lägga vantarna på ett par flaskor, utan att behöva stå i kö i flera timmar eller handlare som håller merparten av flaskorna till sina stammisar/vänner.
Vilken bra surmånad juni kommer bli! Ovanligt mycket lambic, Brekeriet den elfte och massa kul flaskor att dricka upp för att få mer plats i garderoben
Citera
2015-06-04, 11:02
Medlem
Skrivhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Oförskämt att beställa varor och bara strunta i att hämta ut dem. Det är såna nötter som du som förstör för oss andra. Kul när det blir kollikrav på allt eller krav på förhandsbetalning pga rövhöl som du.

Men haha, lugna dig ditt jävla dampbarn.

Jag handlar vid alla släpp och oftast handlar jag aldrig för under 500 kr, har så gjort i flera år och har aldrig struntat i att hämta ut en beställning. Jag vill garantera att jag är på bolaget oftare än dig o hämtar ut beställningar, en stor majoritet av både mina pengar och min fritid spenderas på bolaget o deras öl i såväl ordinarie sortimentet som i beställningssortimentet.

Jag lägger flera tusentals kronor varje år på släppen, hämtar alltid ut dom oftast samma dag jag får sms osv osv. Sen pga lite olika omständigheter blev det att jag missade just det släppet. Det första och sista jag missar. O då förstör jag för alla andra. Hahaha.

Dessutom blev det ju bra till slut ändå då ölen oväntat hamnade i min korg till slut ändå. Självklart betalade jag dom gladeligen, en nota som skulle gått på 150 blev istället 400kr. Inga problem då jag länge haft lätt ångest över att jag missade Crooked Staven.

Så onödigt med personpåhopp osv när du inte har en aning om vilken sorts kund på Systembolaget jag är. Hoppas jag förklarat tillräckligt bra och att alla ölentusiaster kan förlåta mig för att jag missade att hämta ut ETT släpp bland hundratals...

OnT: det blev en KBS för mig också.
Citera
2015-06-04, 12:25
Medlem
stayluckys avatar
@skrivhund

haha, ja vilket jävla påhopp du fick.

Personalen på mitt lokala systembolag har stenkoll på mig. Så fort de ser mig komma fram mot lagerdörren går de in och hämtar min beställning. De flesta vet redan mitt namn. Vet inte om det är ett bra eller dåligt tecken
Citera
2015-06-04, 14:22
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
@skrivhund

haha, ja vilket jävla påhopp du fick.

Personalen på mitt lokala systembolag har stenkoll på mig. Så fort de ser mig komma fram mot lagerdörren går de in och hämtar min beställning. De flesta vet redan mitt namn. Vet inte om det är ett bra eller dåligt tecken
kom igen när du är tjenis med personalen på minst tre stycken.
fast det är nästan pinsamt.

"brutefish, vi har lite på lagerhyllan som folk inte har plockat ut, vill du gå och kolla om det är något du vill ha?"
Citera
2015-06-04, 18:31
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrivhund
Men haha, lugna dig ditt jävla dampbarn.

Jag handlar vid alla släpp och oftast handlar jag aldrig för under 500 kr, har så gjort i flera år och har aldrig struntat i att hämta ut en beställning. Jag vill garantera att jag är på bolaget oftare än dig o hämtar ut beställningar, en stor majoritet av både mina pengar och min fritid spenderas på bolaget o deras öl i såväl ordinarie sortimentet som i beställningssortimentet.

Jag lägger flera tusentals kronor varje år på släppen, hämtar alltid ut dom oftast samma dag jag får sms osv osv. Sen pga lite olika omständigheter blev det att jag missade just det släppet. Det första och sista jag missar. O då förstör jag för alla andra. Hahaha.

Dessutom blev det ju bra till slut ändå då ölen oväntat hamnade i min korg till slut ändå. Självklart betalade jag dom gladeligen, en nota som skulle gått på 150 blev istället 400kr. Inga problem då jag länge haft lätt ångest över att jag missade Crooked Staven.

Så onödigt med personpåhopp osv när du inte har en aning om vilken sorts kund på Systembolaget jag är. Hoppas jag förklarat tillräckligt bra och att alla ölentusiaster kan förlåta mig för att jag missade att hämta ut ETT släpp bland hundratals...

OnT: det blev en KBS för mig också.
Vilken lång ursäkt du fick till.
Spelar ingen roll. Det är oförskämt, så är det.

Tråd: Köpte såklart KBS idag också. Har druckit den förr och tycker om den riktigt mycket så det var ju givet.
Citera
2015-06-04, 18:51
Medlem
Feadogs avatar
Ångrar nu att jag inte använde en alternativ inloggning och beställde två flaskor KBS till. Brukar alltid köpa fyra flaskor när det är nått intressant som jag kanske vill lagra nått eller några år. Två flaskor är lite för lite för det.

Nån som vet nått om Speedway Stout, Bourbon County eller nån annan kultig jänkarstout kommer i år?
Senast redigerad av Feadog 2015-06-04 kl. 18:59.
Citera
2015-06-04, 18:58
Medlem
Citat:
Ångrar nu att jag inte använde en alternativ inloggning och beställde två flaskor KBS till. Brukar alltid köpa fyra flaskor när det är nått intressant som jag kanske vill lagra nått eller några år. Två flaskor är lite för lite för det.

Nån som vet nått om Speedway Stout eller nån annan kultig jänkarstout kommer i år?

Speedway stout kan du ju köpa alla dagar (utom söndag) i veckan nuförtiden genom privatimport.
Citera
2015-06-04, 18:59
Medlem
Mr.Nutts avatar
Citat:

Nån som vet nått om Speedway Stout eller nån annan kultig jänkarstout kommer i år?
Åtminstonne vanlig Speedway (och en del annan Alesmith-öl) finns listade som i lager för privatimport genom CraftBeer.se/Galatea, med styckplock på allihopa. Hojta gärna till om du beställer en flaska och de faktiskt har den inne

EDIT: pucktvåa ser jag
Citera
2015-06-04, 20:25
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Speedway stout kan du ju köpa alla dagar (utom söndag) i veckan nuförtiden genom privatimport.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Nutt
Åtminstonne vanlig Speedway (och en del annan Alesmith-öl) finns listade som i lager för privatimport genom CraftBeer.se/Galatea, med styckplock på allihopa. Hojta gärna till om du beställer en flaska och de faktiskt har den inne

EDIT: pucktvåa ser jag

Intressant. Det visste jag inte innan. Såg att de även hade Old Rasputin inne där. Blir nog att lägga en beställning på några flaskor. Återkommer och berättar hur det gick.
Citera
2015-06-04, 20:36
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Intressant. Det visste jag inte innan. Såg att de även hade Old Rasputin inne där. Blir nog att lägga en beställning på några flaskor. Återkommer och berättar hur det gick.
funkar fint. en polare köpte rasputin nyligen.
Citera
2015-06-04, 21:30
Medlem
Skrivhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Vilken lång ursäkt du fick till.
Spelar ingen roll. Det är oförskämt, så är det.

Tråd: Köpte såklart KBS idag också. Har druckit den förr och tycker om den riktigt mycket så det var ju givet.

Ok, Chefen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in