2015-06-02, 19:52
Medlem
Utopia.s avatar
Jag tror inte att alla som röstar på SD är rasister i ordets rätta bemärkelse, men det räcker med att skumläsa trådarna under "Aktuella ämnen" för att inse hur utbrett problemet är. En stor del av SDs supporters är definitivt helt rubbade i huvudet, åtminstone av de som hänger här på flashback.

Se bara på dessa inlägg (la 5 minuter på detta, klickade bara in på random trådar):
Citat:
Ursprungligen postat av LeffeOe
Jag är till 99,9995% säker på att det är någon ifrån MENA landet! Tycker nog att att det harblivit färre skjutningar men med bättre träffsäkerhet, träning ger färdighet.
Citat:
Ursprungligen postat av drulman
Vad spelar det för roll om vi ändrar vår attityd? Negrer kommer att fortsätta att vara negrer. Sandnegrer kommer att fortsätta vara sandnegrer.

Världen är ingen social konstruktion.

Tillbaks till Södertörn med dig din monumentala fårskalle.
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Sd ser ingen problematik i att sätta dina döttrar i negerskola. De ser det som ett probem att du låter bli att göra det. Sd är för tvångsintegrering av raserna.
Precis. Sd-väljare verkar hämta mer information om Sd från Twitter och Aftonbladet än deras egen hemsida.
Minskad invandring av kaosblattar är detsamma som fortsatt invandring av kaosblattar. Situationen kommer alltså bli än värre än vad den redan är. Och inte ens idag är den i närheten av bra... var det svårt att räkna ut?

Vem ska assimilera och integrera sandnegrerna då? Dina barn? Eller är det andras barn som ska göra det medan dina slipper? Finns det något historiskt exempel på hur man framgångsrikt integrerat sandnegrer i ett vitt samhälle? När och var? Eller är du beredd att sätta vita barn i ett socialt experiment där du försöker få sandnegrer att sitta fint? Är det ett rimligt offer tycker du? Att importera tusentals rasfrämlingar av ingen annan anledning än att du ska få leka rasnihilistisk världsförbättrare?

Mitt förslag är:
  1. Bevara fria skolvalet
  2. Möjliggör etniska skolor
  3. Förbjud barnrasblandning
  4. Minska invandringen med 100 %
  5. Repatriera mera
Citat:
Ursprungligen postat av mortal-kombat
Jag är europe och vit , men du är iranier och svartare än mitt skit. Ni iranier (läs: sandnegrer) hör inte hemma i europa, åk hem till mena kamelryttare.

Förstår att du skäms att vara iranier då du spelar svensk,fransk mm pinsamt
Du använder flera konton bla jennya mm

Bosnier är knappast sandnegrer , det är du som iranier från mena som är sandneger, förstår att det svider. Albaner är tjetjener egentligen och visst kan dom räknas som sandnegrer men är även mycket ljusare än vad iranier är. kamelryttare

Inte de skarpaste knivarna i lådan direkt. Om ni som enbart drivs av en socialkonservativ nostalgi för det heterogena samhället någonsin vill tas på allvar så måste ni göra upp med det här skräpet. De sitter ju fan i SDs partitopp, det har avslöjats igen och igen. Ni måste förändra samtalet på gräsrotsnivå, här, på flashback! Konfrontera rasisterna och förpassa dem till ett annat forum.
Citera
2015-06-02, 20:40
Medlem
Ydalirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Jag tror inte att alla som röstar på SD är rasister i ordets rätta bemärkelse, men det räcker med att skumläsa trådarna under "Aktuella ämnen" för att inse hur utbrett problemet är. En stor del av SDs supporters är definitivt helt rubbade i huvudet, åtminstone av de som hänger här på flashback.

Ja problemet är utbrett, men man ska nog inte anklaga SD för alla stollar. Partier ytterst på skalan drar till sig många förvirrade och allmänt missnöjda och också andra som lider av någon slags revolutionärsromantik. Det gäller också (V).

Jag röstade inte på (SD), men jag anser trots allt att partiet ska respekteras, debatteras och ifrågasättas.

Men rasister oavsett parti har jag inget till övers för - de förstör för oss som vill föra en seriös diskussion om en havererad invandringspolitik.
Citera
2015-06-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.

Se bara på dessa inlägg (la 5 minuter på detta, klickade bara in på random trådar):

Inte de skarpaste knivarna i lådan direkt. Om ni som enbart drivs av en socialkonservativ nostalgi för det heterogena samhället någonsin vill tas på allvar så måste ni göra upp med det här skräpet. De sitter ju fan i SDs partitopp, det har avslöjats igen och igen. Ni måste förändra samtalet på gräsrotsnivå, här, på flashback! Konfrontera rasisterna och förpassa dem till ett annat forum.
Hur vet du att dessa postare röstar på SD?

Jag är inte socialkonservativ, jag är liberal, däremot inser jag att dagens utveckling är allt annat än hållbar.
Citera
2015-06-02, 21:52
Medlem
trumpetsvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iKQQL
Jag håller med TS till 100%. Det är rasister som indirekt förstör det här landet. Ingen vill ha en rasist-stämpel så politikerna går extremt åt ett håll istället för moderation.
Det är inte indirekt. Det är fenomen som Rättviseförmedlingen och Kritiska vithetsstudier på Södertörn och mediapersoner och politiker som ger dessa idioter sitt stöd, som direkt förstör. Och invandrade halvfigurer som projicerar sina egna intoleranta tankar på svenskarna.
Politiker som pekar ut sin fiende och i alla frågor lägger sig åt rakt motsatt håll, oavsett den egna egentliga åsikten, borde hållas borta från makten.
Citera
2015-06-03, 14:50
Medlem
your_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydalir
Det finns säkerligen ingen absolut definition på ordet rasist, men med rasism menas i allmänhet föreställningar och förfaranden som baseras på att vi människor är uppdelade i olika biologiska raser, kulturer eller religioner och att en viss ras, kultur etc. är förmer än annan.

På Flashback fokuseras ofta på individer eller grupper, såsom att någon är muslim, är neger eller vad man nu använder för begrepp och oftast i sammanhang där syftet är att nedvärdera en enskild eller en grupp av människor. Ja, då är man rasist. Många, även här på Flashback, försöker föra en aktiv och kritisk debatt om invandringspolitiken utan att för den skull nedvärdera den enskilda människan. Självklart är man då inte rasist även om pk-eliten försöker hänföra även en sådan debatt under definitionen.

Rasism är inte knutet till något i riksdagen etablerat parti. Jag har träffat många partiföreträdare. Jag har mellan skål och vägg träffat rasister inom (V), jag har träffat rasister inom (SD), ja inom alla partier. Jag har också träffat icke-rasister inom alla nyss nämnda partier. Rasism har inget att göra med partitillhörighet så länge vi håller oss till etablerade partier, men stollar finns det inom alla.

Därför delar jag andemeningen i TS inlägg. Jag har i andra sammanhang skrivit att ni som är rasister omöjliggör en seriös debatt som gagnar vårt land och ni ger massinvandringsförespråkarna gratis ammunition. Att friskt debattera invandringspolititiken är sunt och enligt min mening är den åt helsike, men jag är inte rasist. Möjligen då att jag kan tycka att vi är lite bleka om nosen vi vitingar!

Rasism i världen är när man anser att en "ras" står över en annan.

Rasism i Sverige är när man inte har samma åsikt som PK folket.

Anser att ordet är så urholkat att det bör tas bort och ersättas med något annat. Varför inte oliktänkande? Tycker jag passar bättre.
Citera
2015-06-03, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av your_king
Rasism i världen är när man anser att en "ras" står över en annan.

Rasism i Sverige är när man inte har samma åsikt som PK folket.

Anser att ordet är så urholkat att det bör tas bort och ersättas med något annat. Varför inte oliktänkande? Tycker jag passar bättre.

Kanske "värdegrundsförbrytare"?
Citera
2015-06-03, 19:35
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zqtxkw
Låt mig först säga att 58 % av folket vill minska asylinvandringen. En övervägande majoritet alltså. Och att den massiva oproportionerliga invandringen är extremt kostsam för Sverige.

Ni, förstör för er själva, för alla andra och för Sverige. Ni rasister gör mer ljud än alla andra kritiker av den förda immigrationspolitiken gör tillsammans. Ni skrämmer makthavare med fler från att ompröva sin ståndpunkt. För om de gör det så hotar ni med döden. Förstår ni inte själva vidden av er självdestruktivitet? Förstår ni inte att det är såna som ni, med brutala formulering om dödsstraff, som hindrar folket 58 % från att få en mer normaliserad immigrationspolitik? Förstår ni inte att ni låter precis likadant som IS-krigare? Varför sån extrem oförsonlighet och brutala formuleringar mot personer som börjar se problemen?

Citat:
Ursprungligen postat av GlennertO
Jag upplever då inte att den etniska svensken är särskilt rasistisk av sig. Jag vill snarare hävda motsatsen och menar att de flesta svenskar är tämligen mesiga och mjäkiga av sig som funnit sig i den förödande massinvandring som varit under de senaste 25-talet åren, och som bara tycks eskalera hela tiden. Den omvända rasismen pratas det sällan eller aldrig om, för detta är inte politiskt korrekt. Se bara på alla de rasistiska brott som etniska svenskar blir utsatta för: våldsbrott, gruppvåldtäkter, åldringsrån, stölder m.m. Listan kan göras lång. Ödmjukheten, från utlänningarnas sida, över att de har fått komma till Sverige och bosätta sig, fått mat, pengar, materiella föremål och utbildningar etc. tycks i många fall lysa med sin frånvaro.

Personligen gillar jag inte när det kommer hit en massa stöddiga, arroganta och otrevliga typer som tror sig kunna göra vad de vill i vårt land. Slapphäntheten mot dessa individer har gått alldeles på tok för långt.

Varför skall vi som infödda svenskar finna oss i denna galna utveckling?

Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Mjaa alltså som en person över mig skrev så är det självklart att rasister drar sig till det enda partiet som vill minska invandringen, men det betyder inte att det är ett rasistiskt parti för det.

Röstade själv på SD men anser mig inte som rasist.

All denna förnekelse...

Ni är alla rasister, jag också. I princip alla är rasister. De enda som kan göra anspråk på att inte vara det är de som förespråkar fri invandring.

Känns det jobbigt? Ok, men så ligger det till. Att vara rasist är både mänskligt och naturligt.

Kan vi sluta vara så rädda för detta enkla och helt ofarliga ord nu? Vad som helst är bättre än det svenska självbedrägeriet.
Citera
2015-06-04, 01:20
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Kanske "värdegrundsförbrytare"?

Väldigt bra uttryck, faktiskt. Jag kommer säkert använda det själv vid något tillfälle.
Citera
2015-06-04, 07:38
Medlem
Ydalirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
All denna förnekelse...

Ni är alla rasister, jag också. I princip alla är rasister. De enda som kan göra anspråk på att inte vara det är de som förespråkar fri invandring.

Känns det jobbigt? Ok, men så ligger det till. Att vara rasist är både mänskligt och naturligt.

Kan vi sluta vara så rädda för detta enkla och helt ofarliga ord nu? Vad som helst är bättre än det svenska självbedrägeriet.

Du har fel, se mitt tidigare inlägg om definitionen på rasism. En seriös diskussion om invandring bör fokusera på invandringspolitiken och inte på den enskilde invandraren. Denne har ju egentligen inget att göra med hur vi här i landet bestämmer vår invandringspolitik. Diskuterar man invandraren utifrån att den en människa eller grupp av månniskor är mer värd/värda än den andre då är man fel ute och rasist. Och var leder det?
Citera
2015-06-04, 09:21
Medlem
Alla svenskar är rasister?
Är det du menar?

Vi svenskar har alltså förstört Sverige i tusentals år?
Och nu kommer det skräpmänniskor från jordens alla rövhål och fixar till allt!

Nu ska Sverige byggas om till ett arabland!
Den som inte inser det är bra, är rasist?

Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
All denna förnekelse...

Citera
2015-06-04, 11:45
Medlem
Anti-Misess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydalir
Du har fel, se mitt tidigare inlägg om definitionen på rasism. En seriös diskussion om invandring bör fokusera på invandringspolitiken och inte på den enskilde invandraren. Denne har ju egentligen inget att göra med hur vi här i landet bestämmer vår invandringspolitik. Diskuterar man invandraren utifrån att den en människa eller grupp av månniskor är mer värd/värda än den andre då är man fel ute och rasist. Och var leder det?
Det finns till skillnad från vad den svenskfientliga extremvänstern, dessa storfinansens springpojkar, påstår en annan, mer korrekt, definition av rasism än den de tillskriver sina motståndare, dvs. oss.

Låt oss skilja dem åt:

Två former – negativ och en positiv, en oförnuftig och en förnuftig.

Negativ rasism: uppstår i vredesmod, i känslosvall – oförnuftig. Icke-organiserad, övergående. Särskilt närvarande vid tragedier. Enligt talibanvänstern den enda formen.

Positiv rasism: baseras på två helt riktiga insikter – 1. att de etniska svenskarna existerar och 2. att "mångkulturella" (rasligt heterogena) samhällen, historiskt, idag och imorgon, alltid är konfliktfyllda, orättvisa, disharmoniska, sönderfallande.

För att nationen Sverige överhuvudtaget ska existera i framtiden, då måste folket, de etniska svenskarna, bevaras och med dem kulturen, språket, traditionerna som utgör den svenska grenen på ett större indoeuropeiskt-västerländskt träd. Det är vår rätt, och vår skyldighet gentemot framtidens svenskar, att göra det – oavsett vad den svenskfientliga extremvänstern eller staten säger om saken.

Det handlar inte om "hat" mot invandrare. I själva verket ser jag att hatet riktas mot det hycklande etablissemanget, mot lögnaktiga journalister, mot vedervärdiga, korkade eller folkfientliga politiker etc. Fast det kommer de självgoda akademikerna, journalisterna och politikerna aldrig förstå. "Hur kan någon hata oss?"

Det är "de mångkulturella" (som inte är mångkulturella överhuvudtaget) som står för våld, splittring, orättvisor, hat osv. - inte vi rasister. Det "mångkulturella" samhället talar med dess mord, dess rån, dess misshandelsfall, dess gruppvåldtäkter, dess organiserade brottslighet, dess polarisering sitt tydliga språk.

Vissa fisförnämt "förnuftiga" sverigedumokrater försöker hela tiden tillmötesgå det etablissemang, den kulturmarxistiska regim, som förtalar, hånar, hänger ut, fysiskt attackerar dem och andra dissidenter. Det är en form av masochism. Istället för att jaga inbillade rasister (enligt vänsterns definition), så föreslår jag att ni jagar iväg dessa kollaboratörer.

Inga floskler, bara förnuft.
Citera
2015-06-04, 19:44
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Alla svenskar är rasister?
Är det du menar?

Vi svenskar har alltså förstört Sverige i tusentals år?
Och nu kommer det skräpmänniskor från jordens alla rövhål och fixar till allt!

Nu ska Sverige byggas om till ett arabland!
Den som inte inser det är bra, är rasist?

Emellanåt får man anledning att förvånas över människors totala oförmåga att förstå en text. Jag uttryckte mig glasklart.

Alltså: misstänksamhet mot främmande etniciteter = rasism = det mest naturliga i världen. Ja, det är rasistiskt att känna motvilja mot invällande araber. Och den som inte känner så är antingen hjärntvättad eller sjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in