Citat:
Ursprungligen postat av
Zqtxkw
Låt mig först säga att 58 % av folket vill minska asylinvandringen. En övervägande majoritet alltså. Och att den massiva oproportionerliga invandringen är extremt kostsam för Sverige.
För att kunna styra om kursen för svensk immigrationspolitik från dagens extrema till en mer normal europeisk nivå så krävs det en riksdagsmajoritet för detta. En folklig majoritet finns redan och exempelvis S eller M skulle kunna kamma hem många röster om de ändrade kurs.
Nu syns vissa tendenser till omprövning både bland journalister och politiker. Men vad händer då? Några idiotiska rasister som utgör en bråkdel av befolkningen blir tokarga för att någon vill börja stödja en sundare politik. Vilken normalt funtad människa som helst skulle ju bli glad för att någon ser problemen och vill göra något åt dem. Men de hårdföra rasisterna blir istället tokarga och börjar tala om spöstraff, hänning och diverse andra extrema straff. Dessa rasister som delar samma brutala tankar och idéer som islamister är precis lika stora avskum som islamister. Båda delar ofta samma hemska kvinnoförakt och fullständigt hat mot alla som inte är som dem själva.
Ni, förstör för er själva, för alla andra och för Sverige. Ni rasister gör mer ljud än alla andra kritiker av den förda immigrationspolitiken gör tillsammans. Ni skrämmer makthavare med fler från att ompröva sin ståndpunkt. För om de gör det så hotar ni med döden. Förstår ni inte själva vidden av er självdestruktivitet? Förstår ni inte att det är såna som ni, med brutala formulering om dödsstraff, som hindrar folket 58 % från att få en mer normaliserad immigrationspolitik? Förstår ni inte att ni låter precis likadant som IS-krigare? Varför sån extrem oförsonlighet och brutala formuleringar mot personer som börjar se problemen?
Det finns säkerligen ingen absolut definition på ordet rasist, men med rasism menas i allmänhet föreställningar och förfaranden som baseras på att vi människor är uppdelade i olika biologiska raser, kulturer eller religioner och att en viss ras, kultur etc. är förmer än annan.
På Flashback fokuseras ofta på individer eller grupper, såsom att någon är muslim, är neger eller vad man nu använder för begrepp och oftast i sammanhang där syftet är att nedvärdera en enskild eller en grupp av människor. Ja, då är man rasist. Många, även här på Flashback, försöker föra en aktiv och kritisk debatt om invandringspolitiken utan att för den skull nedvärdera den enskilda människan. Självklart är man då inte rasist även om pk-eliten försöker hänföra även en sådan debatt under definitionen.
Rasism är inte knutet till något i riksdagen etablerat parti. Jag har träffat många partiföreträdare. Jag har mellan skål och vägg träffat rasister inom (V), jag har träffat rasister inom (SD), ja inom alla partier. Jag har också träffat icke-rasister inom alla nyss nämnda partier. Rasism har inget att göra med partitillhörighet så länge vi håller oss till etablerade partier, men stollar finns det inom alla.
Därför delar jag andemeningen i TS inlägg. Jag har i andra sammanhang skrivit att ni som är rasister omöjliggör en seriös debatt som gagnar vårt land och ni ger massinvandringsförespråkarna gratis ammunition. Att friskt debattera invandringspolititiken är sunt och enligt min mening är den åt helsike, men jag är inte rasist. Möjligen då att jag kan tycka att vi är lite bleka om nosen vi vitingar!