2015-06-02, 03:50
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Tolkar jag TS rätt att det inte är Sverigedemokrater som TS menar utan riktiga rasister eller är det bara jag som greppar efter halmstrån

Jag anser att alla dessa "anti-rasister" är de verkliga rasisterna i det hela.. jag är själv SDare och bryr mig inte ett skit om hudfärg (hudfärg/etnicitet är det ENDA anti-rasisterna fokuserar på, de är de riktiga rasisterna).

Jag är mera en "kultur-rasist" om det nu är ett ord.. vill inte ha hit kulturella influenser som går emot våra egna värderingar.
Citera
2015-06-02, 03:57
Medlem
ReiseReises avatar
Precis TS. Sverige var ett sa mycket battre land forr i tiden innan alla rasister kom hit pa 90 talet och borjad forstora samhallet och vart gemenskapet Fler skattepengar borde laggas pa att fa bort alla rasister sa att landet blir sa tryggt och bra som det en gang har varit!
Citera
2015-06-02, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtrftw1337
Jag anser att alla dessa "anti-rasister" är de verkliga rasisterna i det hela.. jag är själv SDare och bryr mig inte ett skit om hudfärg (hudfärg/etnicitet är det ENDA anti-rasisterna fokuserar på, de är de riktiga rasisterna).

Jag är mera en "kultur-rasist" om det nu är ett ord.. vill inte ha hit kulturella influenser som går emot våra egna värderingar.

Den genetiskt betingade komponenten får man heller inte förbise. Att ekvatoriella människor tenderar att ha en IQ på 70 är något som man måste beakta då detta är den springande punkten ur min synvinkel. Lejonparten IQ:t (eller vad det egentligen strävar efter att mäta: g-faktorn) är genetiskt bestämt och förmågan att höja detta medelst utbildning o dyl är begränsad. Tillika uppstår det en antiintellektuell mentalitet bland dessa människor, som inte verkar för att höja deras IQ. Om vi sedan i hög utsträckning rasblandas ut med dessa människor sänker sig IQ-normalfördelningskurvans väntevärde och antalet människor med en IQ ovanför en viss percentil sänker sig exponentiellt för högre percentiler, vilket resulterar i avsevärt färre intellekt av det slaget som skapar kultur, vetenskap osv.
Citera
2015-06-02, 13:02
Medlem
Richydembangs avatar
De kan inte se från det perspektivet. Sverige är det enda landet som använder sina national stämplar som rasistiska märken, som nationalsången. Exemp Amerikanska rasister har sina egna flaggor medans Svenska rasister hoardar den Svenska flaggan & säger vem som får och inte får hylla den.

Det är självaste rasisterna som R-stämplar saker och så pekar de sen på samhället och säger, titta vad känsliga anti-rasister alla är. Om ni inte hade smuttsats ner simpla saker så som national-sången i benämning som enbart är rasistiskt. Allt ni rör blir skit och den riktiga delen av befolkningen vill inte ha något ni har rört i. Att ni inte kan se det är sjukt.
Citera
2015-06-02, 13:07
Medlem
Anti-Misess avatar
De enda rasisterna som finns i Sverige är de som systematiskt tränger undan de etniska svenskarna genom en påtvingad massinvandring. Vårt land, som våra förfäder byggde med blod och svett, kommer inom några decennier att ha en utomeuropeisk majoritet på grund av er folkmordspolitik.

"Antirasister" (svenskhatande rasistsvin) kan dra åt helvete.
Citera
2015-06-02, 14:39
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Jag känner en person som är aktiv i SD och får sin lön via SD-uppdrag. Han har vid flera tillfällen uttryckt att han vill att "bögar ska gasas ihjäl". Förutom allt annat rasistiskt han pumpar ur sig så är väl detta någonting av det dummaste han släpper ur sig.

En annan som är aktiv i partiet tycker att kvinnor borde vara omyndigförklarade. Han anser att samhället var bättre fungerande på den tiden då det var så.

Fast det där är vanligt även annars. Jag känner ett par miljöpartister som tycker att alla som kör stadsjeep ska avrättas och sen rötas till biogas som används till kollektivtrafiken. Sen ett par vänsterpartister som vill rada upp alla företagare och företagsledare i landet och ställa dem på knä framför diket längs E22 och avrätta dem med nackskott. Sen vet jag några F!-anhängare som vill mjölka sperma ur ca 1000 män som verkar ha goda gener och samla denna nedfryst för framtida provrörsbefruktningar och därefter utrota alla befintliga män med genetiskt styrda biologiska stridsmedel. Och ett par moderater känner jag som helt enkelt vill titta på inkomstdeklarationerna och utrota alla som inte arbetar alls och sen sänka lönen för alla som tjänar under 50K i månaden och höja den för "eliten" som de brukar kalla sig.

Och igår när jag åkte bussen hem blev jag först sexuellt ofredad av en medelålders kvinna (ett riktigt tantslem) och sen blev jag påhoppad och rånad av homosexuella som kallade mig straightjävel.
Citera
2015-06-02, 14:51
Medlem
iKQQLs avatar
Jag håller med TS till 100%. Det är rasister som indirekt förstör det här landet. Ingen vill ha en rasist-stämpel så politikerna går extremt åt ett håll istället för moderation.
Citera
2015-06-02, 15:41
Medlem
Ydalirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zqtxkw
Låt mig först säga att 58 % av folket vill minska asylinvandringen. En övervägande majoritet alltså. Och att den massiva oproportionerliga invandringen är extremt kostsam för Sverige.

För att kunna styra om kursen för svensk immigrationspolitik från dagens extrema till en mer normal europeisk nivå så krävs det en riksdagsmajoritet för detta. En folklig majoritet finns redan och exempelvis S eller M skulle kunna kamma hem många röster om de ändrade kurs.

Nu syns vissa tendenser till omprövning både bland journalister och politiker. Men vad händer då? Några idiotiska rasister som utgör en bråkdel av befolkningen blir tokarga för att någon vill börja stödja en sundare politik. Vilken normalt funtad människa som helst skulle ju bli glad för att någon ser problemen och vill göra något åt dem. Men de hårdföra rasisterna blir istället tokarga och börjar tala om spöstraff, hänning och diverse andra extrema straff. Dessa rasister som delar samma brutala tankar och idéer som islamister är precis lika stora avskum som islamister. Båda delar ofta samma hemska kvinnoförakt och fullständigt hat mot alla som inte är som dem själva.

Ni, förstör för er själva, för alla andra och för Sverige. Ni rasister gör mer ljud än alla andra kritiker av den förda immigrationspolitiken gör tillsammans. Ni skrämmer makthavare med fler från att ompröva sin ståndpunkt. För om de gör det så hotar ni med döden. Förstår ni inte själva vidden av er självdestruktivitet? Förstår ni inte att det är såna som ni, med brutala formulering om dödsstraff, som hindrar folket 58 % från att få en mer normaliserad immigrationspolitik? Förstår ni inte att ni låter precis likadant som IS-krigare? Varför sån extrem oförsonlighet och brutala formuleringar mot personer som börjar se problemen?

Det finns säkerligen ingen absolut definition på ordet rasist, men med rasism menas i allmänhet föreställningar och förfaranden som baseras på att vi människor är uppdelade i olika biologiska raser, kulturer eller religioner och att en viss ras, kultur etc. är förmer än annan.

På Flashback fokuseras ofta på individer eller grupper, såsom att någon är muslim, är neger eller vad man nu använder för begrepp och oftast i sammanhang där syftet är att nedvärdera en enskild eller en grupp av människor. Ja, då är man rasist. Många, även här på Flashback, försöker föra en aktiv och kritisk debatt om invandringspolitiken utan att för den skull nedvärdera den enskilda människan. Självklart är man då inte rasist även om pk-eliten försöker hänföra även en sådan debatt under definitionen.

Rasism är inte knutet till något i riksdagen etablerat parti. Jag har träffat många partiföreträdare. Jag har mellan skål och vägg träffat rasister inom (V), jag har träffat rasister inom (SD), ja inom alla partier. Jag har också träffat icke-rasister inom alla nyss nämnda partier. Rasism har inget att göra med partitillhörighet så länge vi håller oss till etablerade partier, men stollar finns det inom alla.

Därför delar jag andemeningen i TS inlägg. Jag har i andra sammanhang skrivit att ni som är rasister omöjliggör en seriös debatt som gagnar vårt land och ni ger massinvandringsförespråkarna gratis ammunition. Att friskt debattera invandringspolititiken är sunt och enligt min mening är den åt helsike, men jag är inte rasist. Möjligen då att jag kan tycka att vi är lite bleka om nosen vi vitingar!
Citera
2015-06-02, 16:49
Medlem
De som gillar att kallar sig "stolta svenskar" är de som verkar vara minst stolta samtidigt som dom gnäller mest.
Citera
2015-06-02, 16:56
Medlem
JayJayAdamss avatar
Den största delen rasism kommer från människor som inte är Svenskar.
Sverige är ett av de länderna med lägst andel rasister.
I princip hela Afrika är rasister om det inte är mot vita så är det mot andra stammar och Afrikaner från andra länder.
Hutus och tutsi i Rwanda är ett bra exempel även om jag tycker det är belgarna som hällde på större delen av bensinen på den brasan.
I sydamerika är väldigt många rasister med, samma sak med östasien och mellanöstern där dom avskyr allt o alla som inte tillhör samma "sort" som dom själva.
Är det inte kristna dom bränner på bål så är det Shia som dödar sunni eller sunni som dödar shia och alawiter som dödas av sunni osv osv.

Rasism bland svenskar är ett väldigt litet problem och många som har blivit stämplade som rasister bland etniska svenskar är inte rasister utan anses som det bara för dom kritiserar t.ex salafister.

Sveriges problem är skola, vård och omsorg...alltså välfärden samt arbetsmarknaden och mycket av detta beror på vår höga del invandring.
En bråkdel är krigsoffer medan större delen är anhöriginvandring eller från länder där kriget slutade för 15-20år sedan som Albaner, Somalier m.m

Sverige måste sluta dutta o fjutta och förstå vad roten av problemen är och att vi inte kan rädda hela världen även om det är en väldigt fin tanke. fin men naiv och orealistisk. Två egenskaper som en politiker absolut INTE ska ha.

Sverige är ett sjunkande skepp och det är tal om en tidsfråga och inte om det är ett sjunkande skepp eller ej. Desto mer vi sjunker desto svårare blir det att reparera skadorna som pågått i ca två decennium.

Är jag rasist nu för jag anser att Islam och Sveriges asylpolitik är rent åt helvete?
Citera
2015-06-02, 18:37
Medlem
jomensures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zqtxkw
Men de hårdföra rasisterna blir istället tokarga och börjar tala om spöstraff, hänning och diverse andra extrema straff. Dessa rasister som delar samma brutala tankar och idéer som islamister är precis lika stora avskum som islamister.
Denna typen av bråkdel har väl alltid varit likadana och pantade? Är väl inget som kommit i och med att bägaren börjat svämma över sista tiden? Inte vad jag upplevt i alla fall.

Gillar det, och hur, du skriver - men vill gärna höra om varför du upplever det så.
Citera
2015-06-02, 18:41
Medlem
Jag tror inte att rasisterna förstör så mycket, dom flesta fattar att man kan vara kritisk till dagens vettlösa människoimport utan att vara ond dödsknarkarnazist.

Jag tror en positiv utveckling vore om SD fortsatte att växa och andra partier fortsätter att attrahera nazister och våldsverkare.
Senast redigerad av kroppskultur 2015-06-02 kl. 18:46. Anledning: slarvfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in