2015-06-04, 19:52
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydalir
Du har fel, se mitt tidigare inlägg om definitionen på rasism. En seriös diskussion om invandring bör fokusera på invandringspolitiken och inte på den enskilde invandraren. Denne har ju egentligen inget att göra med hur vi här i landet bestämmer vår invandringspolitik. Diskuterar man invandraren utifrån att den en människa eller grupp av månniskor är mer värd/värda än den andre då är man fel ute och rasist. Och var leder det?

Om du verkligen vore "antirasist", skulle du inte se något behov av en invandringspolitik öht. Alla är då välkomna.

Det är dags att sluta hymla. Vi vill inte ha invällande araber/negrer eftersom det går emot vår djupaste "genetiska programmering". Vi är territoriella varelser.

Och det handlar inte om den enskilde invandraren. Det är en djupt liggande känsla. Allt annat är ideologiska överbyggnader, såsom "invandringspolitik" och andra omskrivningar för samma sak. Vi vill i grunden freda vårt territorium (och ha monopol på våra kvinnor).

Allt som behövs nu är något som triggar igång lite ras-motsättningar för att den civilisatoriska fernissan ska rinna av. Vi sitter på en krutdurk.
Citera
2015-06-06, 09:11
Medlem
Ydalirs avatar
Jag går inte i svaromål på rent strunt. Tyvärr förstör ni rasister en seriös diskussion invandringspolitiken till skada för landet. Dessutom borde ni skämmas! Det är ju löjliga argument ni för fram.

Er invändning nu är att jag inte kan gå i svaromål, men visst kan jag det, men ni kommer oavsett argument aldrig att ändra er, ert hat är det bränsle som håller er vid liv.
Citera
2015-06-06, 10:23
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Om du verkligen vore "antirasist", skulle du inte se något behov av en invandringspolitik öht. Alla är då välkomna.

Trams. Man behöver inte vara antingen nyliberal eller nazist. Det finns andra alternativ. Det är fullt möjligt - och logiskt - att tycka att vi ska ha en reglerad invandring som anpassas efter vad ekonomin klarar av utan att därför tycka illa om invandrare eller vara rasist.

Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Det är dags att sluta hymla. Vi vill inte ha invällande araber/negrer eftersom det går emot vår djupaste "genetiska programmering". Vi är territoriella varelser.

Och det handlar inte om den enskilde invandraren. Det är en djupt liggande känsla. Allt annat är ideologiska överbyggnader, såsom "invandringspolitik" och andra omskrivningar för samma sak. Vi vill i grunden freda vårt territorium (och ha monopol på våra kvinnor).

Allt som behövs nu är något som triggar igång lite ras-motsättningar för att den civilisatoriska fernissan ska rinna av. Vi sitter på en krutdurk.

Det där är ju något som ni rasister hoppas på och ständigt upprepar. Verkligheten ser dock annorlunda ut. Vi kommer inte att få något raskrig, eftersom de allra flesta svenskar inte är rasister.

Däremot kommer vi att få en politisk reaktion på de problem som en invandring på dagens nivå orsakar för både infödda svenskar och invandrare: brist på bostäder och brist på jobb. Samt höga samhällsekonomiska kostnader som även om de är övergående tränger undan andra angelägna investeringar.

Denna politiska reaktion är redan i full sving. SD ökar och kommer att fortsätta att öka tills dess de andra partierna anpassar sin politik till vad folk vill ha: en reglerad invandring som tar hänsyn till vad ekonomin klarar av. Denna anpassning är också på gång, vilket illustreras av allianspartiernas utspel under våren.

Den politiska processen fungerar alltså som det är tänkt, även om det finns en betydande tröghet i systemet. Domedagsvisionen om ett raskrig i Stockholms förorter kan du lägga på hyllan.
Citera
2015-06-06, 11:26
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Samt höga samhällsekonomiska kostnader som även om de är övergående tränger undan andra angelägna investeringar.

Varför skulle de vara övergående? Tror du att flyktingströmmarna till Sverige kommer att minska för att det blir mindre konfliket i världen? Någon annan anledning har jag svårt att se... nuvarande politiker verkar ju hänskjuta frågan till EU och de är väl inte lika tokiga som våra politiker är, så där lär ju inte hända att vi minskar vårat mottagande....
Senast redigerad av Enydrion 2015-06-06 kl. 11:29.
Citera
2015-06-06, 11:38
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Varför skulle de vara övergående? Tror du att flyktingströmmarna till Sverige kommer att minska för att det blir mindre konfliket i världen? Någon annan anledning har jag svårt att se... nuvarande politiker verkar ju hänskjuta frågan till EU och de är väl inte lika tokiga som våra politiker är, så där lär ju inte hända att vi minskar vårat mottagande....

Jag syftade på integrationskostnaderna för dem som redan kommit hit. Fortsätter invandringen på nuvarande nivå är kostnaderna naturligtvis inte övergående. Det var därför jag skrev "om de är övergående". Även i ett scenario med minskad invandring kommer dessa kostnader att finnas kvar i flera år och minska utrymmet för andra investeringar.
Citera
2015-06-06, 11:53
Medlem
Anti-Misess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydalir
Jag går inte i svaromål på rent strunt. Tyvärr förstör ni rasister en seriös diskussion invandringspolitiken till skada för landet. Dessutom borde ni skämmas! Det är ju löjliga argument ni för fram.

Er invändning nu är att jag inte kan gå i svaromål, men visst kan jag det, men ni kommer oavsett argument aldrig att ändra er, ert hat är det bränsle som håller er vid liv.
Haha, jävla svarslösa svennebög.

Med gråten i halsen: "jag skulle kunna ÄGA er alla, men tänker inte göra det för jag har plötsligt bestämt att jag faktiskt är för fin för att diskutera med er. Så det så. Ha, där fick ni!"

Kryp tillbaka till valfritt fjortisforum om du inte har cojones att diskutera med vuxna män.

Har de "antirasistiska" krafterna, den enligt dig och andra förståndshandikappade borgare förnuftiga och ansvarstagande talibanvänstern, någonsin fört en saklig och rationell debatt vad invandringspolitiken beträffar? Naturligtvis inte. Har de någonsin gjort annat än att mörklägga och ljuga, samt – när det inte hjälpt – förtala, trakassera, hänga ut eller fysiskt attackera invandringskritiker och dissidenter. Aldrig, aldrig någonsin.

I sin häpnadsväckande fräckhet började det hatfyllda och patologiskt massinvandringsfanatiska etablissemanget i allt större utsträckning använda det där argumentet, att invandringspolitiken skulle diskuteras, "om det inte vore för de hemska rasisterna". Lustigt nog ägde detta rum i samband med att deras informationsmonopol (tacka gudarna för Internet!) slagits i spillror och SD ökade med stormsteg. När man inte längre, lika bekvämt, lika oblygt, kunde sprida lögner om hur förträfflig och berikande massinvandringen är, då hittade man på det där, att "det är rasisternas fel att diskussionen inte är sund." Och som en duktig konformistpapegoja upprepar du lögnen.

Förstå att bakom maskineriet ligger ideologisk, kulturmarxistisk fanatism - inget förnuft. Bara blind, hysterisk religiositet med moralistiskt laddad vrede.

Som sagt, SD:are, jaga ut kollaboratörerna – inte "rasisterna" (alla som extremvänstern ogillar).
Senast redigerad av Anti-Mises 2015-06-06 kl. 11:55.
Citera
2015-06-06, 12:18
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Alla i SD är inte rasister men alla rasister är i SD.

Lägg ner rasistsnacket det är bara ett skällsord man tilldelar andra som en förolämpning. Folk som pekar finger och skriker rasist är själva den värsta sortens avskräde.
Citera
2015-06-06, 13:52
Bannlyst
Ja jag börjar tröttna på alla inskränkta människor som vill minska invandringen. Tur är det att toleransens parti M växer bland unga och kommer vara det ledande partiet snart i ett Sverige som inte kommer ge en centimeter till minskainvandringisterna. Landet ska präglas av tolerans, öppenhet och solidaritet och därmed basta.
Citera
2015-06-07, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av relesvansen
Ja jag börjar tröttna på alla inskränkta människor som vill minska invandringen. Tur är det att toleransens parti M växer bland unga och kommer vara det ledande partiet snart i ett Sverige som inte kommer ge en centimeter till minskainvandringisterna. Landet ska präglas av tolerans, öppenhet och solidaritet och därmed basta.

Tröttna på inskränkta människor? Människor som tidigare varit lika hjärntvättade som du men som haft förmåga till kritiskt tänkande och faktiskt lyckats resonera sig ut ur galenskapen är inte inskränkta. Människor som kan se skillnad mellan ideologi och verklighet och väljer det sistnämda är inte heller inskränkta. "Tolerans och öppenhet och därmed basta" summerar ganska väl hur öppen och tolerant dagens totalitära liberalism är idag. Intressant hur liberalismen slagit knut på sig själv. Ge bostäder åt IS krigare i stockholm, det är vad din tolerans och öppenhet nu resulterar i.
Citera
2015-06-07, 16:59
Medlem
Altered-Beasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zqtxkw
Ni, förstör för er själva, för alla andra och för Sverige. Ni rasister gör mer ljud än alla andra kritiker av den förda immigrationspolitiken gör tillsammans. Ni skrämmer makthavare med fler från att ompröva sin ståndpunkt. För om de gör det så hotar ni med döden. Förstår ni inte själva vidden av er självdestruktivitet? Förstår ni inte att det är såna som ni, med brutala formulering om dödsstraff, som hindrar folket 58 % från att få en mer normaliserad immigrationspolitik? Förstår ni inte att ni låter precis likadant som IS-krigare? Varför sån extrem oförsonlighet och brutala formuleringar mot personer som börjar se problemen?
Du får gärna ha någon källhänvisning till någonstans med sådana "brutala formuleringar" som hotar med "döden" om någon skulle vilja byta till "normaliserad immigrationspolitik". Det brukar vara precis tvärtom att mer radikala patrioter kan hota med döden till de som vill ha en mer extrem invandringspolitik, inte mindre invandring.

Att "rasister" gjort att de vanliga moderater/sossar/osv som förespråkar "normaliserad immigrationspolitik" fått dåligt rykte och då ingen vågar förespråka "normaliserad immigrationspolitik" stämmer inte heller. Det kan verka så kanske vid en ytlig teori men det är helt felaktigt. Från början var det vanliga svenskar som kritiserade invandringspolitiken på 80-talet och då stämplades ALLA som nazister/rasister av makthavarna (framförallt sossarna). Detta gjorde att alla invandringskritiska framstod som extrema oavsett om det var galna skinheads eller vanliga Svenssons.

Det är alltså sossar och PK-etablissemanget som själva skapat den situationen som är nu att de har i 20 års tid utmålat alla som varit kritiska till mångkultur och dagens invandringspolitik som galna skinheads/nazister/rasister. Sossarna har alltså målat in sig i sitt eget hörn och de kan nu inte ta sig därifrån p.g.a. sin egen propaganda mot se som varit kritiska.
Citera
2015-06-07, 17:43
Medlem
Rasister finns i alla länder och kommer fortsätta finnas. Om ett lands styrelseskick inte kan förhålla sig till den realiteten utan att totalt förlamas av PK så är systemet/kulturen rutten, vilket är ett större problem.
Citera
2015-06-08, 08:23
Medlem
Ydalirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banestyrelsen
Rasister finns i alla länder och kommer fortsätta finnas. Om ett lands styrelseskick inte kan förhålla sig till den realiteten utan att totalt förlamas av PK så är systemet/kulturen rutten, vilket är ett större problem.

Ja visst, det finns stollar i alla länder, men delgruppen rasister är mindre än gruppen övriga; alltid något
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in