Citat:
Ursprungligen postat av
Bleach
Man skulle kunna göra så att de som vill bidra till invandringen utöver skatten betalar in till en myndighet som sköter försörjning och allokering av nykomna. Då blir det mer ekonomiskt försvarbart.
Dessutom får alla de godhjärtade solidariska människor som gärna uttalar sig så tvärsäkert i pressen en chans att leda vägen för oss andra som är lite mer skeptiska. T.ex Schyffert hade kunnat gå i fronten där med en ansenlig donation då han inte har några materialistiska ambitioner.
Vad är det för dumheter? Det du beskriver är USA där man "löser" samhällsproblemen genom att förlita sig på gåvor och ideell verksamhet.
Vad är problemet med att vara godhjärtad? Ni får ursäkta, men jag förstår fortfarande inte varför mina skattepengar skall riktas mot svenska kids som inte vill vara samhällsnyttiga istället för flyktingar. Vart är det moraliska riktmärket? Att jag ska ösa in pengar till de som vägrar göra något åt sin situation bara för att de är svenska köper jag inte. Det är ju ännu mer poänglöst än att försöka få in en irakier på svenska arbetsmarknaden