2015-06-03, 16:58
Medlem
Knotknets avatar
Ett underbart beslut av Västtrafik. Det är verkligen på tiden att samhället står upp för vanliga människor och ger skydd mot alla väktarbolag.
Citera
2015-06-03, 17:00
Medlem
49450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Ett underbart beslut av Västtrafik. Det är verkligen på tiden att samhället står upp för vanliga människor och ger skydd mot alla väktarbolag.
Instämmer!
Citera
2015-06-03, 17:06
Medlem
Klockrent om Pisseborg!

http://www.gp.se/image_processor/1.2734172.1433277970!/image/2003356317.jpg_gen/derivatives/full/2003356317.jpg
Citera
2015-06-03, 17:06
Medlem
Kafferastens avatar
Hade ju inte hänt om det var en vanlig resenär som blev behandlad på det här viset, då hade dom fått en klapp på axeln för att dom beter sig som svin. Lustigt med kontrollant-ludret som hittar på att hon blivit biten för att vinna sympatier hos dom som ser på. Jävla djur är vad dom är hela bunten med kontrollanter, väktare osv.

Dom är som ett stort kriminellt gäng som kommer in och vill ge sig på folk. Det lär ju sluta i att fler och fler resenärer beväpnar sig framöver.
Citera
2015-06-03, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Varför ska de namnen fram? De har bara gjort sitt jobb, det var negern som bets och höll på. Om han inte hållit på och haft ordentlig biljett så hade allt varit lugnt. Typiskt.

Klart som fan namnen ska fram. Eller försöker du skydda identiteterna på dina patetiska polare "modiga pojkar 5-1" som såg till att Västtraffik bröt hela sitt avtal med G4S "pinsamt"

Fram med namnen på idioterna helt klart.
Citera
2015-06-03, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Bussen i fråga har 8 kameror och de gås igenom "as we speak".

Att Västtrafik gjort sig av med G4 är pga all uppståndelse. Hade det inte varit för all negativ publicitet hade de inte gjort något. Samma sak med ordningsvakter i tunnelbana m.m. Så fort de får dålig publicitet gör sig SL av med dem vare sig de gjort rätt eller inte. Om någon t ex kommer ihåg när ordningsvakter omhändertog en ung kille för några år sedan som åkt bakom vagnarna så var SL's spontanreaktion att göra sig av med vakten. Sen visade det sig att han inte gjort något fel alls.

Västtrafik tar ett populistiskt beslut och lämnar över allt ansvar på sin leverantör. Ganska vanligt i säkerhetsbranschen faktiskt. Oftast brukar den enskilda få lämna företaget men i detta fall i.o.m. mediedrevet så tar man till storsläggan och dumpar G4S.
Spontant känns som att bägge parter gjort fel. Har ofta fått intrycket att busschaufförer är hetsiga och saknar finess. Men kontentan är; den som protesterar högljutt får alltid rätt i slutändan.
Citera
2015-06-03, 17:08
Medlem
Renspluggs avatar
Efter 138 sidor med diskussion så antar jag att namnen på biljettkontrollanterna har kommit fram? Jag ber om ursäkt för att jag är en smula svagsint och inte kan söka i tråden, men om det finns en vänlig själ som vill återupprepa namnen på dessa två kontrollanter?

Med dessa två namn i hand så kan jag försöka förstå hela situationen, då genom att ta reda på hur deras vardag är och fungerar.
Citera
2015-06-03, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Nu är det bevisat. Negern bet den kvinnliga kontrollanten. Var han kannibal månne?

http://www.exponerat.net/afrikansk-busschauffor-bet-kontrollant/

Är Mike Tyson och Suarez kannibaler månne? Sluta vara pinsam snälla..
Citera
2015-06-03, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Hade ju inte hänt om det var en vanlig resenär som blev behandlad på det här viset, då hade dom fått en klapp på axeln för att dom beter sig som svin. Lustigt med kontrollant-ludret som hittar på att hon blivit biten för att vinna sympatier hos dom som ser på. Jävla djur är vad dom är hela bunten med kontrollanter, väktare osv.

Dom är som ett stort kriminellt gäng som kommer in och vill ge sig på folk. Det lär ju sluta i att fler och fler resenärer beväpnar sig framöver.

Exakt vilken verklighet lever du i? Varje dag som jag åker tuben är man glad över de fåtal väktare och poliser som kämpar med att hålla ordning på boskapet. Klart det finns rötägg som i alla yrken. Jag är i alla fall glad att de finns.
Citera
2015-06-03, 17:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rensplugg
Efter 138 sidor med diskussion så antar jag att namnen på biljettkontrollanterna har kommit fram? Jag ber om ursäkt för att jag är en smula svagsint och inte kan söka i tråden, men om det finns en vänlig själ som vill återupprepa namnen på dessa två kontrollanter?

Med dessa två namn i hand så kan jag försöka förstå hela situationen, då genom att ta reda på hur deras vardag är och fungerar.
Nej, ingen har brytt sig om att lägga ut namnen på dessa - och det behövs ju inte heller, de har redan fått majoriteten att anse att de var svin, deras bilder ligger ute - och de har orsakat en förlust kontrakt för bolaget och arbete för kollegor ... det finns ingen vits med att göra dem till offer genom att hänga ut namn här..
Citera
2015-06-03, 17:15
Medlem
ChuckHagels avatar
Kanske är det dags att slopa både polis och säkerhetsarbete under en viss tid för att se hur de stackars människorna skulle bete sig då. Vi kan börja med Stockholms stad (innanför tullarna givetvis).
Citera
2015-06-03, 17:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trekky76
Exakt vilken verklighet lever du i? Varje dag som jag åker tuben är man glad över de fåtal väktare och poliser som kämpar med att hålla ordning på boskapet. Klart det finns rötägg som i alla yrken. Jag är i alla fall glad att de finns.
Instämmer i det -- och det är rötäggen som skall bort, inte de som kan hantera myndighetsutövning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in