2015-06-03, 16:15
Medlem
DuranDurans avatar
hahaha känner en skön skadeglädje inom mig. Men tänk er hur jäkla dåligt snubben måste må nu, på gränsen till självmord.
Har sabbat för sig själv livet ut i princip, sabbat för ett helt företag och för sina arbetskollegor haha.
Men rätt åt honom och bra att göra såhär, nu kommer alla andra kontrollanter i Sverige vara rädda för hur de agerar nästa gång.
Citera
2015-06-03, 16:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malingin
Har du läst länken?
Enligt den får SL 6,4 Miljarder i skattepengar, dra in de pengarna och helt plötsligt en förlust på över 6 Miljarder
= konkurs omedelbums.
Drar de in bidragen så har inte längre stat och kommun rätt att ställa villkor på hur kollektivtrafiken fungerar och de skulle givetvis gå med hög vinst om de fick välja vilka avgångar de skulle behålla...

Stat/kommun köper en tjänst.

Vad du däremot bör notera är att SL idag är mer självbärande = högre intäkter jämfört med utgifter - än på nittio-talet, vilket innebär lägre bidrag från stat/kommun.
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Kontrollanterna är anställda och kontrolleras åtminstone mot polisens register. De har ingenting att vinna på att ljuga med tanke på alla kameror som finns i anslutning. Bitchauffören har såklart bitit och bråkat och det är det vi kommer få se. Bitchauffören förekommer säkert också i polisens register. Ren fakta.

Om han bitit tidigare så kan det stämma, det rubriceras som misshandel i så fall och registreras.
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2015-06-03 kl. 16:27.
Citera
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
att västtrafik sagt upp avtalet innan polisutredningen mot bitchauffören och kontrollanterna är klar är pga mobilfilmen och dålig publicitet inget annat. Sluta vara naiva.

När polisutredningen är klar och det visar sig att bitchauffören var våldsam och slogs kommer självklart västtrafik halvpudla och skriva att de skall göra tydligare riktlinjer. Fakta är att bitchauffören har bitits och bråkat och enda riktiga vittnet är kontrollanterna och bitchauffören.
Men hallå, busschauffören och kontrollanterna är i princip kollegor även om det är anställda i olika företag. En kontrollant som får för sig att kontrollera en kollega är helt slut i huvudet, klart att chauffören blev arg!?
Citera
2015-06-03, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krimar
Jag tror inte att det här hade hänt om busschauffören hade varit vit. http://www.svt.se/opinion/article2983962.svt
Vad har negerföreningen med saken att göra?
Citera
2015-06-03, 16:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuranDuran
hahaha känner en skön skadeglädje inom mig. Men tänk er hur jäkla dåligt snubben måste må nu, på gränsen till självmord.
Har sabbat för sig själv livet ut i princip, sabbat för ett helt företag och för sina arbetskollegor haha.
Men rätt åt honom och bra att göra såhär, nu kommer alla andra kontrollanter i Sverige vara rädda för hur de agerar nästa gång.
Det handlar inte bara om en snubbe - utan om samtliga inblandades agerande.

Men gaphalsen mår nog inte så bra idag - nej. Å andra sidan - det gjorde nog inte busschauffören heller när han förnedrades, så min sympati finns hos chauffören som inte valde sin situationen. Gaphalsen valde och får nu ta konsekvenserna av sitt val.
Citera
2015-06-03, 16:22
Medlem
DreamTwisters avatar
Icke utan viss självbelåtelse konstaterar jag att jag gissade slutresultatet av biljettkontrollen nästan rätt (ni kan få kyssa min ring om ni vill).
Trodde dock inte att hela avtalet med G4S skulle sägas upp. Vilket var det andra bevakningsföretaget? De lär gnugga sina händer nu när det får ett större avtal med Västtrafik.

Kundens behov av att skydda sin image och sitt varumärke trumfar alltid vad några anställda på en underleverantör tycker.
Dagens frågor är väl: "är du väktare, är du väktare?" och "vill du behålla ditt jobb". Svaret var självklart från början.
Senast redigerad av DreamTwister 2015-06-03 kl. 16:25.
Citera
2015-06-03, 16:34
Medlem
Tragiskt för alla inblandade. Känns lite som att en butikskontrollant brottar ner och bojar butiksägaren.
Citera
2015-06-03, 16:36
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Icke utan viss självbelåtelse konstaterar jag att jag gissade slutresultatet av biljettkontrollen nästan rätt (ni kan få kyssa min ring om ni vill).
Trodde dock inte att hela avtalet med G4S skulle sägas upp. Vilket var det andra bevakningsföretaget? De lär gnugga sina händer nu när det får ett större avtal med Västtrafik.

Kundens behov av att skydda sin image och sitt varumärke trumfar alltid vad några anställda på en underleverantör tycker.

Och medierna och deras lydiga anarkistsvans trumfar alltid utredningar, samtliga arbetande människors anställning, rykte och karriär och företagens image.

Ju fler idioter du lyckas samla under dina vingar desto mer makt har du i den här så kallade demokratin.
Citera
2015-06-03, 16:39
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Och medierna och deras lydiga anarkistsvans trumfar alltid utredningar, samtliga arbetande människors anställning, rykte och karriär och företagens image.

Ju fler idioter du lyckas samla under dina vingar desto mer makt har du i den här så kallade demokratin.

På vilket sätt menar du att G4S makt framgår av det hela. För det är väl dom du syftar på med att lyckas samla massa idioter under sina vingar
Citera
2015-06-03, 16:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta

Jag vet att du har svårt att styra reflexen som börjar rycka i din högerarm men om du ens försökt läsa mina inlägg hade du sett att jag tidigt har siat om hur ett affärsdrivande företag med allmänheten som kunder kommer att göra. Västtrafik är ingen demokratisk förening, det är inte en juridisk diskussionsklubb. Det handlar i slutänden om pengar, inte principer.

Erfarenhet av chefspositioner i näringslivet, mediahantering etc. är kanske inte att förvänta från dig och att du inte gillar utfallet förvånar mig inte. Hade bussföraren varit vit hade vi aldrig hört ett pip från dig här i tråden. Så mycket för din omsorg om "arbetande människors anställning, rykte och karriär och företagens image". Den försvann med förarens bristande vithet.
Citera
2015-06-03, 16:56
Medlem
cem77s avatar
Västtrafik säger upp avtalet med G4S. Inte bara kontrollanterna fick sparken utan hela bevakningsföretaget åkte ut. Snacka om klavertramp av dessa kontrollanter och vakten som anlände och hjälpte till.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2734715-vasttrafik-sparkar-ut-g4s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in