2015-05-31, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
De två första meningarna håller jag helt med om.

Däremot inte den sista. Klart som fan han vet om reglerna! Han var van att fuska och komma undan med det. Denna gång gick det dock inte och reptilhjärnan tog över.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2731477-storbraket-med-busschaufforen-uppror

Inte ens hans arbestgivare visste ju om det...
Citera
2015-05-31, 14:26
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleanka12345
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2731477-storbraket-med-busschaufforen-uppror

Inte ens hans arbestgivare visste ju om det...

Hahaha. Vad fan? Då blev det en annan twist på storyn...
Citera
2015-05-31, 14:28
Medlem
jomensures avatar
Har vi fått reda på namnet på någon av väktarna?
Citera
2015-05-31, 14:42
Medlem
Direktlogiks avatar
Tacksamt arbete som kontrollant,idioter som som vägrar visa upp giltiga färdbevis och vägrar legitimera sig.
Vad ska dom annars göra med dessa idioter?
Det är deras arbete.
Klart olämplig som bussförare om man inte förstår dessa enkla grundläggande regler.
Citera
2015-05-31, 14:50
Medlem
TjackPastas avatar
Citat:
De två första meningarna håller jag helt med om.

Däremot inte den sista. Klart som fan han vet om reglerna! Han var van att fuska och komma undan med det. Denna gång gick det dock inte och reptilhjärnan tog över.

Hade lite ironi när jag skrev sista meningen men fick inte med det i texten, Ja så klart att han vet reglerna.
Citera
2015-05-31, 14:51
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jomensure
Har vi fått reda på namnet på någon av väktarna?

Varför ska de namnen fram? De har bara gjort sitt jobb, det var negern som bets och höll på. Om han inte hållit på och haft ordentlig biljett så hade allt varit lugnt. Typiskt.
Citera
2015-05-31, 14:51
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugosex
Kontrollanterna uppför sig extremt oproffsigt. Men å andra sidan, kan man verkligen förvänta sig mer av en biljettkontrollant? De är ju liksom inte de mest skärpta individerna direkt.

Anyway.. Eftersom han avslutat sitt skift så är han ju inte längre i tjänst. Givetvis behöver han busskort då som alla andra om nu arbetsgivaren inte har det som en "perk" för sina anställda - vilket de uppenbarligen inte har.

Om han däremot hade förflyttat sig i tjänst för att kunna köra vissa linjer eller så, då hade det ju varit en helt annan grej. Klart att chaufförerna måste få åka gratis då, de är ju nödvändigt för deras arbete. Men så var ju inte fallet här, så det är egentligen onödigt att ens ta upp.

Ärligt talat vad fan vet du om det här egentligen?
Var du där eller har hört från någon väldigt trovärdig källa exakt vad som har skett och hur det gick till, eller är du bara full av skit och smutskastar en hel branch baserat på verkligen ingenting alls?

Så istället för att snacka skit om folk du antagligen aldrig har träffat, utan att ha någon som helst kännedom om hur busschauffören har betet sig, så kanske du borde tänka ett steg längre alternativt faktiskt lära känna någon utav dem som arbetar med det här.
Citera
2015-05-31, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rollonmannen
Chauffören hade bitit den kvinnliga kontrollanten, en liten blond tjej. I videon visas t.om att hon får sin hand tvättad med spritlösning. Så en liten utskällning var klart befogad (jag gissar också att killen ville imponera på tjejerna) Och kontrollanten som brottade ner honom ser ut som en arab eller iranier så att göra det här till en ännu en historia om svenskars rasism mot afrikaner är bisarrt.

Var finns uppgifterna förresten om att busschauffören bitit någon kvinnlig kontrollant...gjorde han det på gatan, sittandes på marken med en skrikande väktare över sig?? eller är det ett falskt rykte du vill sprida ut????

Citat:
Ursprungligen postat av TjackPasta
Får inte andra åka gratis ska inte han görat? Om du jobbar på en matbutik får du oftas inte gå in och handla gratis eller om du är polis så har du inte rätt till att begå brott själv (förekommer ju så klart)
Det konstiga är ju att han inte visste reglerna han som jobbar med det.

Ännu konstigare är att inte hans bolag Transdrev visste det heller!!!! Då är det verkligen inte konstigt om han missförstått reglerna!!!!
Citera
2015-05-31, 15:05
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Tacksamt arbete som kontrollant,idioter som som vägrar visa upp giltiga färdbevis och vägrar legitimera sig.
Vad ska dom annars göra med dessa idioter?
Det är deras arbete.
Klart olämplig som bussförare om man inte förstår dessa enkla grundläggande regler.

Han hade dock blivit missinformerad av företaget. Men kontrollanterna verkar ju inte ha velat undersöka saken.
Citera
2015-05-31, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Han har ju inte brottats med väktarens kollegor utan med biljettkontrollanterna. Troligare att han försöker spela macho för att komma in i byxorna på den andra grönklädda.

Kontrollanterna och väktaren har samma arbetsgivare.

Citat:
Vad menar du? Poliserna agerar ju helt underbart bra. De talar lugnt och leder chaffisen till polisbilen och tar sedan diskussionen där. De dissar varken chaffisen, vakterna eller kontrollanterna offentligt utan tar allt prat om händelsen inne i polisbilen.

Ja, alltså det jag menar är att om det hade varit en polis som blivit biten, eller till och med en vanlig civil på gatan, så hade det varit annat ljud i skällan när dom kom fram.
Citera
2015-05-31, 15:14
Medlem
Hur många olika filmer finns det ? Enligt Nyheter24 så är det en busschaufför som har filmat en av filmerna , han påstår ju också att en av kontrollanterna gjort övertramp tidigare, kanske någon chaufför har anmält hen.
Citera
2015-05-31, 15:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Ehh OK jag kan alltid åka gratis om jag skulle visa upp min bricka+ polisID dock så väljer jag att inte göra det just för att det känns zigenaraktigt om jag inte gör något där i tjänst.

Men visst din "ytliga bekanta" har säkert rätt

Om du verkligen är polis så borde du veta att 1) en polis inte är i tjänst hela tiden som du helt felaktigt påstått och 2) poliser utanför tjänsten inte har rätt att åka gratis på sin tjänstlegitimation. Summa summarum: du är en mytoman, sök hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in