2015-06-03, 14:41
Medlem
133 sidor och inget svar på vem väktaren är
kom igen nu
Citera
2015-06-03, 14:49
Medlem
sjpatriks avatar
Det är allmänt känt att Väktare/biljettkontrollanter är auktoritets kåta. Jäkligt provocerande av vakten att skrika ut "vill du behålla ditt jobb" även om det är rätt tydligt att busschauffören troligtvis uppfört sig illa vid ingripandet.

Inte ens busschaufförer åker riskfritt med gestapo polisen i vår trafik.
Senast redigerad av sjpatrik 2015-06-03 kl. 14:52.
Citera
2015-06-03, 14:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shalifaally
Hur menar du nu?

Att om ingen vetat detta så hade de klarat sig.....
jag vill gärna med få info
Citera
2015-06-03, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjpatrik
Det är allmänt känt att Väktare/biljettkontrollanter är auktoritets kåta. Jäkligt provocerande av vakten att skrika ut "vill du behålla ditt jobb" även om det är rätt tydligt att busschauffören troligtvis uppfört sig illa vid ingripandet.

Inte ens busschaufförer åker riskfritt med gestapo polisen i vår trafik.

Vilka belägg har du för det fetade? Det finns inte ett enda vittne som säger att busschauffören uppförde sig illa. De säger istället att han var lugn.
Citera
2015-06-03, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fader-Adelheim
"VILL DU BEHÅLLA DITT JOBB????" - Så fick han själv kicken. Fail..

Hela företaget förlorade ju jobbet
Citera
2015-06-03, 15:11
Medlem
donthackmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Jag tycker att du kan hålla käften din fjant. Jag har med stor sannolikhet betydligt mer erfarenhet av de här frågorna än vad du har.

Håll dig till topic, och nej det har du inte Sannolikhet baseras på fakta, vilket du har totalt missat i detta sammanhang.
Citera
2015-06-03, 15:24
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är vakternas agerande och företagets oförmåga att hålla sina vakter/kontrollanter i styr som lett till uppsägningen.
Västtrafik vill väl behålla både kunder och chaufförer helt enkelt.

Jag tror mer på att det hela inleddes på en buss med videoövervakning (vilket de flesta har i Göteborg) och att man därför kunnat analysera hela det inledande skedet och förmodligen även bråket utanför bussen så länge den stod kvar på hållplatsen. Antagligen har inte G4S rapport stämt riktigt med vad som syns på videon..
Citera
2015-06-03, 15:28
Medlem
varför hade kontrollanterna med sig handbojor till att börja med? dom har väl inte rätt att handfängsla någon?
Citera
2015-06-03, 15:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsaritsan
varför hade kontrollanterna med sig handbojor till att börja med? dom har väl inte rätt att handfängsla någon?
De var assistansen, vakterna, som kom till platsen som handfängslade, kontrollanterna brottade ner honom och satt på honom tills vakterna kom..
Citera
2015-06-03, 15:30
Medlem
Ett minst sagt populistiskt beslut av Västtrafik att göra sig av med G4S. Visst agerade personalen på ett bedrövligt sätt med sitt mästrande tonläge, men det gjorde busschauffören med när han tog till våld mot mot dem i ett tidigare skede och bland annat bet en kvinnlig kontrollant. Det förstår väl vem som helst att man hamnar i handfängsel om man gör det. Det är dock tyvärr bara den senare delen som visats upp i media, och nu blir efterspelet präglat av det när Västtrafik försöker rädda sitt rykte.

Jag ifrågasätter inte att många kontrollanter är idioter, men till deras försvar så tycker jag att det finns en märklig inställning bland folk till dem och deras uppgift. Folk som annars vanligtvis följer lagar och regler verkar tycka att det av någon anledning är ens rätt att inte betala för sig i kollektivtrafiken och blir förbannade på de onda kontrollanterna som hindrar dem. Och media verkar hålla med.
Citera
2015-06-03, 15:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Jag tror mer på att det hela inleddes på en buss med videoövervakning (vilket de flesta har i Göteborg) och att man därför kunnat analysera hela det inledande skedet och förmodligen även bråket utanför bussen så länge den stod kvar på hållplatsen. Antagligen har inte G4S rapport stämt riktigt med vad som syns på videon..

Bussen i fråga har 8 kameror och de gås igenom "as we speak".

Att Västtrafik gjort sig av med G4 är pga all uppståndelse. Hade det inte varit för all negativ publicitet hade de inte gjort något. Samma sak med ordningsvakter i tunnelbana m.m. Så fort de får dålig publicitet gör sig SL av med dem vare sig de gjort rätt eller inte. Om någon t ex kommer ihåg när ordningsvakter omhändertog en ung kille för några år sedan som åkt bakom vagnarna så var SL's spontanreaktion att göra sig av med vakten. Sen visade det sig att han inte gjort något fel alls.
Citera
2015-06-03, 15:33
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Jag ifrågasätter inte att många kontrollanter är idioter, men till deras försvar så tycker jag att det finns en märklig inställning bland folk till dem och deras uppgift. Folk som annars vanligtvis följer lagar och regler verkar tycka att det av någon anledning är ens rätt att inte betala för sig i kollektivtrafiken och blir förbannade på de onda kontrollanterna som hindrar dem. Och media verkar hålla med.

Det är inte alls det det handlar om, det är bemötandet. Dessutom handlar ju också bråken om att resenären HAR betalat medan kontrollanterna försöker få det till att de stämplat försent eller liknande. Det är klart som fan att man bråkar då och hävdar sin rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in