2015-06-03, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Finns ingen anledning att tycka synd om varken kontrollanterna eller väktaren, finns absolut ingen anledning att skrika och hota en person i handfängsel.

Notera även att busschauffören är tyst i början, det är kontrollanterna och väktaren som ger sig på honom. Mannen är i handfängsel, ligger på mage och blir sedan vänd mot kontrollanterna på sin bak varpå kontrollanterna och väktarna ger sig på mannen verbalt.
Har inte sett videon. Men har lång erfarenhet från liknande videon och situationer.
Detta utesluter inget men en video med en sekvens räcker inte för att bedöma hela situationen.
Senast så var det ju Leif G W som fick sätta ner foten när resten av media Sverige "rasade" med "barnen" och lagen fick rätt..
Ska vi ha ett rättssamhälle eller ett pöbelsammhälle?
Citera
2015-06-03, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nahkis5000
Har inte sett videon. Men har lång erfarenhet från liknande videon och situationer.
Detta utesluter inget men en video med en sekvens räcker inte för att bedöma hela situationen.
Senast så var det ju Leif G W som fick sätta ner foten när resten av media Sverige "rasade" med "barnen" och lagen fick rätt..
Ska vi ha ett rättssamhälle eller ett pöbelsammhälle?

Du bör inte uttala dig om du inte har sett videon.
Haha, har du lång erfarenhet av att se kontrollanter och väktare ge sig på busschaufförer i tjänst?

Det är inte ett pöbelsamhälle, däremot ska man säga ifrån när väktare och kontrollanter ger sig på oskyldiga individer och speciellt när de provocerar och hotar individen i fråga. Kolla på videon nu och märk skillnaden mellan oskickliga väktaren och kontrollanten och jämför sedan med hur poliserna i videon beter sig.
Citera
2015-06-03, 00:57
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=t1vbq146FWM

Kolla på klippet igen, mannen blir provocerad och hotad verbalt när situationen redan är över.
Hur blir han hotad, hörde inget hot?
Citera
2015-06-03, 01:00
Medlem
Citat:
Haha, har du lång erfarenhet av att se kontrollanter och väktare ge sig på busschaufförer i tjänst?

Det är inte ett pöbelsamhälle, däremot ska man säga ifrån när väktare och kontrollanter ger sig på oskyldiga individer och speciellt när de provocerar och hotar individen i fråga. Kolla på videon nu och märk skillnaden mellan oskickliga väktaren och kontrollanten och jämför sedan med hur poliserna i videon beter sig.
Nu när jag sett videon så tycker jag absolut att vakterna inte gjort något större fel mer än att dom gav sig in i polemik med den handfängslade. Dom borde bara sagt att polisen är påväg och att han kan vara lugn så länge och att han kan lämna sin berättelse till polisen..
Citera
2015-06-03, 01:01
Medlem
Citat:

De hotar med att han kan bli av med sitt jobb. Både av kontrollant och väktare.
Citera
2015-06-03, 01:03
Medlem
Citat:

"Sa inte jag att du skulle vara försiktig med ditt jobb?", "vill du behålla ditt jobb?"...

Det är tydliga verbala hot om hans anställning och jobb.
Citera
Medlem
Citat:

En ren gissning.. Men du vet säkert inte skillnaden mellan väktare, biljettkontrollanter, ordningsvakter och polis.. Jag utmanar dig att beskriva skillnaden utan att googla. Ge ett svar inom 7 min.
Citera
Medlem
Jag gillar det faktum att man kan se kontrollanten peta sig i näsan med den handen hon påstår sig blivit biten i, innan hon häller på det som ser ut att vara antiseptiskt.
Citera
2015-06-03, 01:05
Medlem
Citat:
"Sa inte jag att du skulle vara försiktig med ditt jobb?", "vill du behålla ditt jobb?"...

Det är tydliga verbala hot om hans anställning och jobb.
Vill du behålla ditt jobb? Du kanske inte har något?
Hotar jag dig i juridisk mening nu?
Citera
2015-06-03, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metafysik
Jag gillar det faktum att man kan se kontrollanten peta sig i näsan med den handen hon påstår sig blivit biten i, innan hon häller på det som ser ut att vara antiseptiskt.
Oavsett så ska man inte behöva bli biten... Du menar kanske att hon ljuger eller att hon är okunning i sanitära frågor?
Citera
2015-06-03, 01:07
Medlem
Citat:
Vill du behålla ditt jobb? Du kanske inte har något?
Hotar jag dig i juridisk mening nu?

Du verkar inte så intelligent, förvisso förklarar det varför du har fått diesel i ansiktet när du tankade bilen.

I den kontexten är det ett klart och tydligt hot, om du tar det ur kontexten så är det inte ett hot.
Citera
2015-06-03, 01:08
Medlem
Citat:
Oavsett så ska man inte behöva bli biten... Du menar kanske att hon ljuger eller att hon är okunning i sanitära frågor?

Det har inte kommit fram något alls gällande den s.k bitningen, vi vet inte ens hur det ska ha gått till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in