2015-06-05, 22:51
Medlem
Börjar bli löjligt hur saker blåser upp på nätet, som om folk sitter och väntar på att något sånt här kan hända så man direkt kan kolla upp profiler på facebook i google cache e.t.c ¨

Var det inte folk på reddit som hängde ut nån stackare för bombdåden i Boston som sen visade sig vara helt felaktiga varpå den killen tog livet av sig? Tror han hittades i en flod.

Ni har säkert redan förstört några av dessa människors liv, och detta bara dagar efter att det hänt utan att ha tagit del av förundersökningen eller på något annat sätt varit insatta i utredningen.
Senast redigerad av 8332 2015-06-05 kl. 22:53.
Citera
2015-06-05, 22:53
Medlem
Rambovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
De har ingen rätt att bruka våld mot bussföraren som har ett hedersamt yrke, till skillnad från kontrollanterna och väktaren.

Gripandet är felaktigt och saknar lagligt stöd.

Eftersom du kommer med idiotier så tar jag mig rätten att vara otrevlig. Det är mitt trevliga sätt att vara här mot alla idioter som trycker upp sig fula tryne. Du är korkad.

De har rätt att bruka våld mot vem fan som helst som har brukat våld mot dem. Det har du som civilist med!

Gripandet må ske på felaktiga grunder, men på det sätt som gripandet går till sker det inget olagligt.

Okej jag förstår. Du är en bitterfitta.
Citera
2015-06-05, 22:54
Medlem
Citat:
Gripandet är felaktigt och saknar lagligt stöd.

Det vet vi inte, eftersom vi inte vet på vilka grunder han blev gripen. Om han blev gripen för våld mot tjänsteman så har de lagstöd, speciellt om han har varit våldsam.

Även om vi här hemifrån eller om vittnen som varit på busen inte tycker det ser ut som att handfängsel behövts så kan fortfarande vakten hävda att han kände att situationen var så allvarlig så det behövdes i alla fall, det är helt upp till honom.
Senast redigerad av 8332 2015-06-05 kl. 23:00.
Citera
2015-06-05, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Det vet vi inte, eftersom vi inte vet på vilka grunder han blev gripen. Om han blev gripen för våld mot tjänsteman så har de lagstöd, speciellt om han har varit våldsam.

Även om vi här hemifrån eller om vittnen som varit på busen inte tycker det ser ut som att handfängsel behövts så kan fortfarande vakten hävda att han kände att situationen var så allvarlig så det behövdes i alla fall, det är helt upp till honom.

Det är snarare kontrollanterna som utövar våld mot tjänsteman i så fall!

Du säger till folk i tråden att inte döma, samtidigt som du själv påstår att busschauffören gjort sig skyldig till våld mot tjänsteman.
Citera
2015-06-05, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Hur man reagerar har varken med ålder eller kön att göra utan är helt individuellt. Det som kan konstateras i detta fall är att den övervägande majoriteten anser att det inte var något standardförfarande och att fel begåtts. Du kanske ska läsa översättningen på vad invandrarna som pratar arabiska på filmen säger så ser du att vi har ytterligare ett till vittne som intygar att busschauffören inte gjort något alls för att förtjäna den behandling han fick.

Jorå, jag såg översättningen. Och det var Intressant.

Visst är det ju individuellt hur man reagerar.

Själv så flyger jag upp i taket när jag hör om våldtäkts fall. Det är så mycket sånt i Sverige.
Citera
2015-06-05, 23:10
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rambovic
De har rätt att bruka våld mot vem fan som helst som har brukat våld mot dem. Det har du som civilist med!

Gripandet må ske på felaktiga grunder, men på det sätt som gripandet går till sker det inget olagligt.

Okej jag förstår. Du är en bitterfitta.

Så bara för att du sitter rakt upp och ner så får jag bruka våld mot dig? Hur jävla dum är du egentligen?

Lär dig lagen till förbannade rättshaverist.
Citera
2015-06-05, 23:16
Medlem
Citat:
Det är snarare kontrollanterna som utövar våld mot tjänsteman i så fall!

Du säger till folk i tråden att inte döma, samtidigt som du själv påstår att busschauffören gjort sig skyldig till våld mot tjänsteman.

Jag skriver "om", läs om läs rätt.
Citera
2015-06-05, 23:18
Medlem
Citat:
Jag skriver "om", läs om läs rätt.

Då kanske du i fortsättning ska läsa mina inlägg rätt också och sluta påstå att jag ska ha skrivit saker som jag inte skrivit. Jag förutsätter att du i fortsättningen läser om och läser rätt!

Du hävdar dessutom om och om igen att bussföraren utövat våld. Vilka källor har du som styrker det felaktiga påståendet?
Citera
2015-06-05, 23:23
Medlem
Citat:
Då kanske du i fortsättning ska läsa mina inlägg rätt också och sluta påstå att jag ska ha skrivit saker som jag inte skrivit. Jag förutsätter att du i fortsättningen läser om och läser rätt!

Du hävdar dessutom om och om igen att bussföraren utövat våld. Vilka källor har du som styrker det felaktiga påståendet?

Det är vad jag tror bara, som sagt vi vet inget förens vi har rörliga bilder inifrån bussen.
Citera
2015-06-05, 23:27
Medlem
Rambovics avatar
Citat:
Så bara för att du sitter rakt upp och ner så får jag bruka våld mot dig? Hur jävla dum är du egentligen?

Lär dig lagen till förbannade rättshaverist.

Du är ju fan inte ens läskunnig.
Citera
2015-06-05, 23:27
Medlem
Citat:
Det är vad jag tror bara, som sagt vi vet inget förens vi har rörliga bilder inifrån bussen.

Vi vet just nu att det mesta talar för att det är kontrollanterna som utövat våld mot busschauffören och inte tvärtom. Det kommer bilderna från bussen visa dig ska du se. Efter det är det bara för dig att be om ursäkt till mig!

Edit: Du ska förresten be om ursäkt oavsett utgång eftersom du ljugit ihop saker i tråden som du påstår att jag ska ha skrivit.
Senast redigerad av hoaxgammon 2015-06-05 kl. 23:41.
Citera
2015-06-05, 23:34
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rambovic
Du är ju fan inte ens läskunnig.

Det är jag eftersom jag kan lagen som var tillämplig vilket kontrollanterna inte följde den, utan gick långt ovanför sina rättsliga befogenheter.

Men du är fortfarande en stor fjant till idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in