2015-06-02, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är alltså inte ens du som googlat utan en facebookvän .. Grattis till din inkompetens ..

Det som visas är inte bitmärken.

Men det skulle ju kunna vara kontrollantens hand ändå? Sen behöver det inte vara bitmärken såklart.

OM det är kontrollantens hand så skulle det ju faktiskt tala emot att chauffören har bitits. Vore bra att få det verifierat dock.
Citera
2015-06-02, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ozzmeister
Den här bilden hittade jag på facebook och ska vara den kvinnliga kontrollantens hand efter att hon blivit biten.

http://imgur.com/nvWVpcG

Svårt för min del att säga om det verkligen är ett bitsår men då har vi lite mer att gå på iallafall..

Haha! Skulle det vara en bitskada! Lycka till med att få doktorn att intyga det! Ljugande rasistsvin är vad den kontrollanten är!
Citera
2015-06-02, 19:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jag utgick från det eftersom vittnet säger att han inte verkade förstå vad kontrollanterna menade. Men jag kan förstås ha fel. Jag menar inte att han har noll kunskaper i svenska, det var inte så jag menade. Men med argsinta kontrollanter som kanske hetsat upp sig och pratar snabbt så kan det vara svårt även för en infödd att begripa vad de menar och om man då har annat modersmål så blir det inte lättare.
Han förstår inte vad de menar efter som de angriper honom omotiverat. ..

Om någon anklagar dig för stöld och du inte ens varit på platsen -- kommer du då visa en stor förståelse för vad de menar, eller bete dig som om du var oskyldig och inte fattar vad de pratar om?
(Jag förutsätter att du inte är kriminellt nu)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag vet inte vad som är värst, jag konstaterar bara att jag inte vill ha ett samhälle där folk bits.
Det finns inget som talar för att kontrollanterna varit "bindgalna" när de bett honom legitimera sig och sedan hållit fast honom när han vägrat. Jag har sett många gånger hur de agerar.

Sannolikt kunde de inte skriva upp hans namn om han inte velat legitimera sig.

Chauffören hade redan legitimerat sig, Jag vet inte varifrån du fått reda på att han inte velat eller inte gjort detta.
Se GP för vittnets version.

Anledningen till att det urartade är att kontrollanterna trodde att chauffören plankade samtidigt som denne visade upp sitt färdbevis och skulle gå av vid backaplan.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag sa att jag inte kunde avgöra om det var bitmärken eller inte. Det jag säger är att detta är vad kontrollanten och hennes vänner lagt upp på facebook som bevis.

Ser ut som vederbörande skurit sig på glasskärva. Är det verkligen ens samma färg som uniformen i videon?

Och om kontrollanten vill ha ut sin verklighet på fejjan borde hon väl bara vara glad om du länkar sidan?
Citera
2015-06-02, 19:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Men det skulle ju kunna vara kontrollantens hand ändå? Sen behöver det inte vara bitmärken såklart.
Nej, utan koppling är det bara något som någon hittat .. och bitmärken ser det inte ut som.

Citat:
OM det är kontrollantens hand så skulle det ju faktiskt tala emot att chauffören har bitits. Vore bra att få det verifierat dock.
OM det skulle det inte säga något om vad som hänt.
Citera
2015-06-02, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, utan koppling är det bara något som någon hittat .. och bitmärken ser det inte ut som.

OM det skulle det inte säga något om vad som hänt.

Men nu hävdar ju postaren att det är en bild som kontrollanten lagt ut, inte att bilden bevisar att chauffören har bitit.
Om det nu är kontrollantens hand så är bilden klart intressant för fallet.

Även om det inte är verifierat så ser jag det inte som otroligt att det är just kontrollantens hand, ser ut som hon har handen på byxan strax ovanför knät och den dåliga skärpan kan bero på adrenalinfall.
Citera
2015-06-02, 19:32
Medlem
Citat:
Känner henne inte personligen men en vän till mig gör det och det var så bilden dök upp i mitt nyhetsflöde.
Kontrollanten påstår tydligen att han bet henne på bussen och var hotfull och aggressiv från första början.
Tycker själv att det låter lite märkligt dock att man börjar bitas hur som helst.
Jag tror att kontrollanterna inte haft koll på reglerna och hållt fast honom trots att han hade rätt att åka med bussen varpå han bits som motvärn.

Tror inte ens att han har bitit någon. Märkena på bilden är iaf inga bitmärken! Det finns inga belägg för att någon har bitit någon alls, förutom att hon själv har sagt det. Men inga bevis finns för det, iaf inget som allmänheten har fått ta del av. Och isf så hade de ju inte gått ut och bett om ursäkt samt avskedat "gärningsmännen" (även hon som ska ha blivit biten).

Men OM han nu gjorde det så säger jag som vakten: "Det finns ju en anledning till att han har bitit dig! Han går ju inte runt och biter folk för att det är roligt!"
Citera
2015-06-02, 19:34
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Vad jag förstått på skriverier på andra fora tog han ut bussen på från depån och en annan förar löste av honom och färden fortsatt mot depån med den nye föraren.

Spelar imho inte minsta roll. Fullkomligt vettlöst beteende av kontrollanterna i vilket fall.
Citera
2015-06-02, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ser ut som vederbörande skurit sig på glasskärva. Är det verkligen ens samma färg som uniformen i videon?

Och om kontrollanten vill ha ut sin verklighet på fejjan borde hon väl bara vara glad om du länkar sidan?

Ja det är exakt samma färg på byxorna som kontrollanten bär i videon.
Citera
2015-06-02, 19:37
Medlem
Citat:
Busschauffören Peter, som själv kör åt Västtrafik, vägrar att släppa på kontrollanter på sin buss, efter skandalen i Göteborg.
– Jag kommer inte släppa på dem innan berörda kontrollanter tas ur tjänst eller avskedas och åtalas för våld mot tjänsteman, säger han till Aftonbladet.

Citat:
I en uppmärksammad kommentar på Västtrafiks Facebooksida skriver han att han kommer avvisa alla deras kontrollanter som försöker komma på hans buss tills dess att "berörda kontrollanter tas ur tjänst och eller avskedas och åtalas för våld mot tjänsteman".
– Hela händelsen är så fel från början till slut fel. Jag blev förbannad.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20896568.ab
Citera
2015-06-02, 19:38
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Ja det är exakt samma färg på byxorna som kontrollanten bär i videon.

Inte på min skräpskärm men det var därför jag formulerade det som en fråga

Hoppas hon var direkt till doktorn då, isf lär det ju finnas dokumenterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in