Citat:
Ursprungligen postat av
kofotskenta
Nej, jag hejar inte på. Självklart kunde vakten skött det där proffsigare. Han behövde kanske inte gorma sådär.
Det jag stör mig på är att du ropar på kollektiv bestraffning för andra som sköter sig.
Man är tydligen jävligt noga med att inte dra alla över en kam i vissa fall, men när det gäller väktare, poliser och andra auktoriteter då är det fritt fram att spy så mycket galla man kan och komma med grundlösa påståenden om hela yrkesgrupper...
Gör en av de fel så ska man helst lägga ner hela skiten och göra allt lagligt, kollektivtrafiken ska vara gratis, knarket ska legaliseras och fan och hans moster.
Om inte det går så ska man åtminstone göra en total omorganisation och skicka alla på utbildning, glöm inte att gå ner på knä inför prästerskapet på Aftonbladet först och be om ursäkt och lova dyrt och heligt att bättra dig bara.
Du får gärna leta fram något jag sagt som ens antyder att jag är för en kollektiv bestraffning i denna tråden, du kommer inte hitta något.
Snarare tvärtom, jag likt många andra vill såklart ha bort liknande rötägg från liknande värv och inte bara för att man känner eller är släkting med människor som arbetar inom polis, räddningstjänst eller är tex väktare. Beteendet är bara så jävla fel det kan bli och förstör allt som rättssamhället står för.
Jag är snarare orolig för hur detta kommer påverka mängder av människor i liknande profession som jag INTE känner.
Ju mer folk försvarar detta odrägliga beteende som ett fåtal nu begagnat sig av, desto värre blir det för de som verkligen sköter sitt jobb.
Att ta det ner på en nivå som att det var ju bara en neger gör definitivt inte saken bättre.
Som sagt tidigare, här handlar det om rätt och fel och det är smärtsamt uppenbart vem som gjort fel.
Sen får du kasta anklagelser åt vilka håll du vill, det handlar heller inte om legalisering av droger(?!) hur du nu än fick in det i bilden.
Ta det för var det är, verkligheten..