2015-06-03, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittkiwi
VILL DU BEHÅLLA DITT JOBB?! Snacka om evig karma
Sen skönt att se de riktiga poliserna ta över i filmen, otrolig skillnad i bemötande och professionalitet måste jag säga.

Kan endast instämma, så otroligt dåligt agerat av både väktaren och kontrollanten.
Busschauffören var tyst och sa inget innan de började provocera och hota honom gällande hans anställning, sen är det precis som du skriver, komiskt hur mycket bättre polisen tog tag i det direkt.
Citera
2015-06-03, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ltr
Debatten är ju helt skev.

Ser ni inte själva hur ni vinklar det? Varför slänger ni ur er en massa fördomar hela tiden? Mår ni bättre då? Fan jag vet hur det är att sitta på FB och vara bitter.

Tänk om det hade varit en vit busschaufför och 3 svarta väktare istället? Det hade redan funnits hundra tals bilder ute med facebook-profil och allting. Bakgrund osv osv osv....

Just nu har vi inte ens ETT namn på väktarna. Finns jättebra bilder men intresset för att ta reda på det är svalt.

Im out.

Håller helt med dig! Det bevisar också vilka som styr på fb och vilken agenda som är rådande. Rasister skyddas alltid hur skyldiga de än må vara medan invandrare alltid hängs ut hur oskyldiga de än må vara. Rasisterna här på fb skyddar sina kontrollant- och väktarkompisar och därmed vet vi också hur den typiske rasisten ser ut och agerar. Inte ett enda namn på dessa misshandlare har framkommit.
Citera
2015-06-03, 18:20
Medlem
Är västtrafik en myndighet?

http://www.riksdagen.se/sv/Sa-funkar-riksdagen/Forvaltningen/Allmanna-handlingar-och-arkiv/Vad-ar-allmanna-handlingar/

Skulle vilja begära ut filmen om händelse så man kan få det svart på vit.
Citera
2015-06-03, 18:23
Medlem
Citat:

Ser ni inte själva hur ni vinklar det? Varför slänger ni ur er en massa fördomar hela tiden? Mår ni bättre då? Fan jag vet hur det är att sitta på FB och vara bitter.

Tänk om det hade varit en vit busschaufför och 3 svarta väktare istället? Det hade redan funnits hundra tals bilder ute med facebook-profil och allting. Bakgrund osv osv osv....

Just nu har vi inte ens ETT namn på väktarna. Finns jättebra bilder men intresset för att ta reda på det är svalt.

Im out.

Varför ska man hänga ut nån där det är tydligt att ingen misshandel eller något dumt har skett???
Det enda han gjorde var att skrek väktaren och det förtjänar han inte att hängas ut för.

Härligt att slänga ut sig rasistkortet och hoppas att det ska fria. Om du kollar på youtube så ser du mängder med utländska väktare och kontrollanter som attackera vita eller svenskar av nån anledning.
Enligt dig så är dom också rasister
Citera
2015-06-03, 18:26
Medlem
Renspluggs avatar
Citat:

Så svalt är inte intresset. jag för min del skulle gärna vilja gräva vidare. Jag har dock ingen aning om vilken angreppsvinkel jag skall anta för att det här verkar vara utanför min åldersgrupp. Med det så menar jag att jag kan slänga fram ett enkelt email för att ta reda på ett brottsmålsnummer. Jag kan även gå en smula utanför ramarna och fråga Max restauranger om hur det hänger ihop med gratistidningarna dom har, även om det inte ger mig ett svar som jag önskar.
Citat:
Meddelande: Hej Jakob
Tack för ditt mail. Kul att du uppskattar att få läsa tidningen när du är och äter hos oss.
Jag kan tyvärr inte gå in på hur upplägget kring dessa tidningar ser ut då det är en affär mellan Max och de olika tidningarna.

Vänliga hälsningar
Carina Dyberg
Max Hamburgerrestauranger AB

Jag sitter och läser Flashbacktråden om Gammelmedias analkande död och
i ett litet utvik om printmedia så halkar vi in på gratistidningar som
man får om man går in på Max. Jag är lite nyfiken på ekonomin bakom
det hela. Som kund uppskattar jag tidningen, men som en del i det
stora hela undrar jag nu om Max betalar någonting för dessa som vi
kunder får?

Och nej, jag heter inte Jakob. Det är ett alias, ett slaskmail för slaskkonversationer som inte leder någon vart.
Citera
2015-06-03, 18:27
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
Västtrafik säger upp avtalet med G4S. Inte bara kontrollanterna fick sparken utan hela bevakningsföretaget åkte ut. Snacka om klavertramp av dessa kontrollanter och vakten som anlände och hjälpte till.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2734715-vasttrafik-sparkar-ut-g4s

Otroligt oseriöst, det visar med all tydlighet att Västtrafik inte har någon koll alls på någonting - vilket förstås alla vet redan. Hur fan kan man dumpa hela bevakningsföretaget innan utredningen ens är gjord och det är klarlagt exakt vad som hänt?

Det hela handlar om att Västtrafik är livrädda för rasistanklagelser och springer nu omkring som yra höns i vild panik. Det är så usel krishantering att man inte vet var man ska ta vägen ärligt talat. Regel nummer ett är att sitta ner i båten tills man har fått problemet någorlunda utrett mer än ett kort filmklipp på nätet.
Citera
2015-06-03, 18:31
Medlem
XplqTs avatar
Skulle vara intressant att veta om ordningsvakterna hade ett förordnande på Hjalmar Brantingsplatsen, har de inte det så har de inga fler befogenhet än vilken Svensson som helst...
Citera
2015-06-03, 18:32
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:

Im out.
Håller mig medvetet borta från denna diskussionen pga att båda lägren kommer med fördomar och osanningar. Men jag upplever väktaren och den gapiga kontrollanten som icke svenskar.
Citera
2015-06-03, 18:32
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Är västtrafik en myndighet?

http://www.riksdagen.se/sv/Sa-funkar-riksdagen/Forvaltningen/Allmanna-handlingar-och-arkiv/Vad-ar-allmanna-handlingar/

Skulle vilja begära ut filmen om händelse så man kan få det svart på vit.

Det ägs av Västra Götalandsregionen, alltså landstinget.
Citera
2015-06-03, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Otroligt oseriöst, det visar med all tydlighet att Västtrafik inte har någon koll alls på någonting - vilket förstås alla vet redan. Hur fan kan man dumpa hela bevakningsföretaget innan utredningen ens är gjord och det är klarlagt exakt vad som hänt?

Det hela handlar om att Västtrafik är livrädda för rasistanklagelser och springer nu omkring som yra höns i vild panik. Det är så usel krishantering att man inte vet var man ska ta vägen ärligt talat. Regel nummer ett är att sitta ner i båten tills man har fått problemet någorlunda utrett mer än ett kort filmklipp på nätet.

Du vet väl inte hur mycket fakta Västtrafik har på bordet? De vet säkerligen mer om saken än du! Att deras agerande inte skulle vara underbyggt utan resultat av hönserier tror jag inte ett dyft på. Sen att denna attack på busschauffören var en rasist-attack är uppenbart för alla med IQ över 20.
Citera
2015-06-03, 18:36
Medlem
Citat:

Ja, rasistkortet övertrumfar tydligen allt.

Om nu mannen hade bitits, förklarar ju detta reaktionen från kontrollanterna och väktaren.
Jag hoppas verkligen att utredningen kommer att bli offentlig.
Citera
2015-06-03, 18:40
Medlem
trapezoids avatar
Citat:

Jag håller med dig, det känns väldigt förhastat att avsluta allt samarbete med G4S på grund av en sådan här sak. Det kanske ligger något mer bakom västtrafiks agerande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in