2015-06-01, 17:15
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Finns inga bevis på att han bitit någon. Alla vittnen säger att han inte var det minsta våldsam. Finns bara en rasistkärrings påståenden om bett.

Edit: Jag ser bara kaosrasister på filmen, medan den attackerade mannen är lugn. Även poliserna som kom var lugna.

Jodå, finns visst bevis. På Exponerat tror jag det var står den kvinnliga kontrollanten och tvättar en sårskada som negerkannibalen gjort när han bet. Så de' så.
Citera
2015-06-01, 17:16
Medlem
Zaaphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Fast det är ju inte helt säkert att detta berodde på chaufförens hudfärg eller etnicitet...slumpen...han kan ha haft otur, varit på fel ställe vid fel tidpunkt om man säger så...rasism kan man bara kalla det om han hade klarat sig ifall han hade varit en blond lintott, och att dom siktade in sig på honom just för att han var svart....men det är verkligen inte alls säkert att det var så, dom hade med stor sannolikhet gjort likadant mot svennebananchaffis.

Du är otroligt naiv om du tror att chaufförens hudfärg inte spelade någon roll. Trots hans uniform och hans lugna beteende blir han behandlad som smuts av väktarna. Till detta kan läggas en omfattande strukturell rasism i samhället samt en hög frekvens av rasister i polis/väktar-yrken.
Citera
2015-06-01, 17:16
Medlem
Citat:
Vilken jävla lag har busschauffören brutit mot menar du? De enda som brutit mot lagen är kontrollanterna och väktaren som ägnat sig åt misshandel.

1. Åker gratis.
2. Blir våldsam när dom försöker ta i honom.
3. Han skriker otrevligheter (enligt vittne)
4. Han biter kontrollanterna (enligt vittne)

Det finns ingen misshandel. Misshandel är när man försöker slå någon som inte kan försvara sig.
Det man ser i videon är att dom har gjort ett omhändertagande för att han var våldsam.
Citera
2015-06-01, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Jodå, finns visst bevis. På Exponerat tror jag det var står den kvinnliga kontrollanten och tvättar en sårskada som negerkannibalen gjort när han bet. Så de' så.

Hur vet man att såret kommer av bett och inte av något annat? I allt kaos så kan det nog uppstå sår på annat sätt också!
Citera
2015-06-01, 17:20
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabe
Vad fan har hänt med Flashback? Känns som nästan alla försvarar en skrikande bitneger enbart för att han är svart.

Själv tycker jag att en busschaufför borde få åka gratis, men att bita en väktare och bete sig som en typisk kaosneger? Synd att ingen drog fram batongen och motade några slag i ansiktet på besten.
Vet inte under vilken sten du har legat och sovit, men han försvaras för att han (oavsett hudfärg) har tillstånd d.v.s. rätten att åka utan att få "pisk"!
Om du sätter dig in i fakta kan du lättare hänga med i tråden, men du kanske flaxat för mycket med leksaksbatongen?
Citera
2015-06-01, 17:20
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Hur vet man att såret kommer av bett och inte av något annat? I allt kaos så kan det nog uppstå sår på annat sätt också!

Men kom igen, kolla vad det är för färg på chaffisen. Klart han bitit.
Citera
2015-06-01, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
1. Åker gratis.
2. Blir våldsam när dom försöker ta i honom.
3. Han skriker otrevligheter (enligt vittne)
4. Han biter kontrollanterna (enligt vittne)

Det finns ingen misshandel. Misshandel är när man försöker slå någon som inte kan försvara sig.
Det man ser i videon är att dom har gjort ett omhändertagande för att han var våldsam.

1) Han har rätt att åka gratis efter arbetet för att komma dit där ha ska byta om osv.
2) Enligt flera vittnen var han inte våldsam och ingenting på filmen jag sett tyder på våldsamhet från honom.
3) Om han skrikigt otrevligheter så har inte något vittne hört det. Uppgifterna kommer säkert från väktaren eller kontrollanterna. De enda jag hör skrika otrevligheter på filmen är just väktaren och kontrollanterna. Om busschauffören mot förmodan skrikit något så är det ju inte så konstigt med tanker på att misshandeln han utsattes för måste ha gjort ont.
4) Det finns inga bevis på att han bitit någon. Sår kan uppstå i tumult och behöver inte ha bett som orsak. Med den rasistiska agenda som dessa kontrollanter och väktare hade så måste de ju ljuga ihop något. Om kontrollanten blivit biten antar jag att hon direkt efteråt uppsökt läkare och då ska det finnas läkarintyg, annars tror jag inte på det.
Citera
2015-06-01, 17:27
Medlem
Citat:

Vid 0:39 säger ett vittne "Han bet henne". Skruva upp volymen högt så hör du.
https://www.youtube.com/watch?v=t1vbq146FWM
Citera
2015-06-01, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Men kom igen, kolla vad det är för färg på chaffisen. Klart han bitit.

Så hans hudfärg är bevis på att han bitit. Jo men visst!

Själv har jag träffat många människor med annan hudfärg i mitt liv. Ingen av dem har bitit mig. Men jag har ju iofs inte attackerat någon av dem heller.
Citera
2015-06-01, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rollonmannen
Vid 0:39 säger ett vittne "Han bet henne". Skruva upp volymen högt så hör du.
https://www.youtube.com/watch?v=t1vbq146FWM

Det hör inte jag. Oavsett om det sägs så är det inte något bevis. Personen kan ha upprepat något som hon/han hört kontrollanterna säga och behöver alltså inte ha sett det. Självklart måste kontrollanterna påstå något för annars blir deras rasistagerande alldeles för uppenbart. Man ska inte tro på allt man hör folk säga! Även om busschauffören bitit någon så är det inte så konstigt i så fall eftersom han blev attackerad och misshandlad. De flesta i den situationen försöker förstås freda sig på något sätt!
Citera
2015-06-01, 17:37
Medlem
fuskas avatar
Hoppas det blir strejk nu som dom varna för. Har nyttjat Västrafik i över 20 år och det har blivit värre å värre med väktarna/kontrollanterna. Usch.
Man borde knåpa ihop ett brev till VT och fråga om man kan känna sig trygg under kontrollerna trots årskort.

Nä tacka vet jag pendeltågen. Trevliga och duktiga konduktörer! Eloge till er som orkar hålla humöret uppe en fredagkväll
Senast redigerad av fuska 2015-06-01 kl. 17:41.
Citera
2015-06-01, 17:37
Medlem
Månsans avatar
Ord verkar stå mot ord. Något bett är, vad jag kan utröna, inte bevisat. En sak står dock klart, den där dryga kontrollanten som gapar på göteborgska "ska du behålla ditt jobb" är jävligt obehaglig. Det är knappast hans sak att tjafsa om det. Trist typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in