Citat:
Ursprungligen postat av
Nyfikenpaallt
1. Åker gratis.
2. Blir våldsam när dom försöker ta i honom.
3. Han skriker otrevligheter (enligt vittne)
4. Han biter kontrollanterna (enligt vittne)
Det finns ingen misshandel. Misshandel är när man försöker slå någon som inte kan försvara sig.
Det man ser i videon är att dom har gjort ett omhändertagande för att han var våldsam.
1) Han har rätt att åka gratis efter arbetet för att komma dit där ha ska byta om osv.
2) Enligt flera vittnen var han inte våldsam och ingenting på filmen jag sett tyder på våldsamhet från honom.
3) Om han skrikigt otrevligheter så har inte något vittne hört det. Uppgifterna kommer säkert från väktaren eller kontrollanterna. De enda jag hör skrika otrevligheter på filmen är just väktaren och kontrollanterna. Om busschauffören mot förmodan skrikit något så är det ju inte så konstigt med tanker på att misshandeln han utsattes för måste ha gjort ont.
4) Det finns inga bevis på att han bitit någon. Sår kan uppstå i tumult och behöver inte ha bett som orsak. Med den rasistiska agenda som dessa kontrollanter och väktare hade så måste de ju ljuga ihop något. Om kontrollanten blivit biten antar jag att hon direkt efteråt uppsökt läkare och då ska det finnas läkarintyg, annars tror jag inte på det.