2015-06-01, 16:33
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon

Edit: Busschauffören får åka gratis från och till sitt arbete.

Nej, men de får åka fritt till depån där de avslutar sitt arbetspass (för att byta kläder, hämta sin bil etc). För att få åka fritt till depån måste de ha uniform och det trafikkort (som man låser upp biljettmaskiner mm med) som de har. G4S accepterar inte det kortet som färdbevis.

Men nu är det inte frågan om något färdbevis som saknas, utan det är snarare kontrollanterna som som gör ett rasistiskt angrepp trots att de vet att föraren har rätt att åka till depån inom tjänsten. Hade han varit på väg hem direkt utan att åka via depån så hade det varit fuskåkning, men så var det inte i detta fall.
Citera
2015-06-01, 16:34
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Busschauffören är inte någon fuskåkare. Som busschaufför har han rätt att åka till och från arbetet gratis. Om sedan arbetsgivaren inte delat ut färdbevis eller informerat honom om sådana så ska inte busschauffören klandras för det.

Nu vet jag inte hur det fungerar nuförtiden, men när jag körde inom komunaltrafiken för ett gäng år sen fick vi kort av arbetsgivaren. Man fick välja om man jara skulle åka i tjänsten (kortet gratis) eller ett som funkade alltid (förmånsbeskattat).
Dock så var vi alltid tvugna att ha med kortet, annars fick vi gott betala.
En arbetsgivare ska tillhandahålla kortet. Det är upp till arbetstagaren att faktiskt ha med sig det.
Citera
2015-06-01, 16:37
Medlem
http://www.expressen.se/gt/100-busschaufforer-i-protest-mot-attacken/

ATTACKEN. snälla rara nån... Inte ett enda jävla ord om att negern bet en av kontrollanterna heller. Jag mår fysiskt illa av medias rapportering av denna händelse.
Citera
2015-06-01, 16:40
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugor

ATTACKEN. snälla rara nån... Inte ett enda jävla ord om att negern bet en av kontrollanterna heller. Jag mår fysiskt illa av medias rapportering av denna händelse.

De vill ha ett svenskt Ferguson eller Baltimore.
Citera
2015-06-01, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjugor

Bevis på att hon blev biten! Nej just det, finns inga bevis! Är snarare något som rasistkärringen hittat på!
Citera
2015-06-01, 16:44
Medlem
Citat:
Vilket annat ord vill du använda på denna händelse då? Välj en synonym: rasfördomar, rashat, främlingsfientlighet, främlingshat. Rasism är det i detta fallet oavsett vilken synonym du väljer!

Fast det är ju inte helt säkert att detta berodde på chaufförens hudfärg eller etnicitet...slumpen...han kan ha haft otur, varit på fel ställe vid fel tidpunkt om man säger så...rasism kan man bara kalla det om han hade klarat sig (dom bara hade sagt "hej" till honom och inte frågat efter biljetten) ifall han hade varit en blond lintott, och att dom siktade in sig på honom just för att han var svart....men det är verkligen inte alls säkert att det var så, dom hade med stor sannolikhet gjort likadant mot "svennebananchaffis". ALLA skulle ju ha biljett tänkte dom...och så hade inte han det...visserligen av förståeliga orsaker...chauffören blev totalt överraskad...och så var det igång....nja...det hade nog ingen betydelse med etniciteten hos chauffören....hade det varit så skulle det vara bedrövligt!!
Senast redigerad av Trapizo 2015-06-01 kl. 17:03.
Citera
2015-06-01, 16:59
Medlem
Vad fan har hänt med Flashback? Känns som nästan alla försvarar en skrikande bitneger enbart för att han är svart.

Själv tycker jag att en busschaufför borde få åka gratis, men att bita en väktare och bete sig som en typisk kaosneger? Synd att ingen drog fram batongen och motade några slag i ansiktet på besten.
Citera
2015-06-01, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabe
Vad fan har hänt med Flashback? Känns som nästan alla försvarar en skrikande bitneger enbart för att han är svart.

Själv tycker jag att en busschaufför borde få åka gratis, men att bita en väktare och bete sig som en typisk kaosneger? Synd att ingen drog fram batongen och motade några slag i ansiktet på besten.

Finns inga bevis på att han bitit någon. Alla vittnen säger att han inte var det minsta våldsam. Finns bara en rasistkärrings påståenden om bett.

Edit: Jag ser bara kaosrasister på filmen, medan den attackerade mannen är lugn. Även poliserna som kom var lugna.
Senast redigerad av hoaxgammon 2015-06-01 kl. 17:09.
Citera
2015-06-01, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utopisk.illusion
Är väl bara rasistdräggen som tycker detta är okej. Skulle knappast förvåna om det är orsaken till väktarens agerande, fast å andra sidan kanske denne bara har ett allmänt översittarbehov. Så jävla patetiskt att agera på ett sånt sätt över en enstaka biljett.

Det är bara ni rasister som försöker göra detta till en rasfråga mellan svenskar och invandrare.
Det är inte okej att bryta mot lagen oavsett om du är invandrare eller inte.
Citera
2015-06-01, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabe

Äh..han var en hårt arbetande busschaufför som betalade skatt, som blev mycket orättvist behandlad...som inte alls hade förtjänat detta på något sätt...jag tror många kan sätta sig in i hur det skulle kännas att råka ut för detta själv..chauffören måste ha känt sådan ångest...fy fan att bli utsatt för något sådant spektakel..förnedrande!!!!
Citera
2015-06-01, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Det är bara ni rasister som försöker göra detta till en rasfråga mellan svenskar och invandrare.
Det är inte okej att bryta mot lagen oavsett om du är invandrare eller inte.

Vilken jävla lag har busschauffören brutit mot menar du? De enda som brutit mot lagen är kontrollanterna och väktaren som ägnat sig åt misshandel.
Citera
2015-06-01, 17:14
Medlem
Citat:
Vilket annat ord vill du använda på denna händelse då? Välj en synonym: rasfördomar, rashat, främlingsfientlighet, främlingshat. Rasism är det i detta fallet oavsett vilken synonym du väljer!

Inget ord alls. Rasism är det däremot ifrån din sida. Eftersom du dömer dessa kontrollanter som svenskar vs invandrare. Gör man fel så får man stå för det och det spelar ingen roll vart du kommer ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in