2015-05-31, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Det jag står för är att sanningen förhoppningsvis kommer fram i en domstol.
Jag står för det jag tycker och det är att folk dömmer en situation från en liten videosnutt,vi vet ju inte vad som hänt innan eller hur?mer än att den kvinnliga kontrollanten säger att han bet henne
Video på vad som hänt innan lär ju garanterat finnas i bussen.

Jag står för även för sänkt pris i kommunaltrafik
Va? Vet du sanningen? Ring polisen!
Vad vet du om kvinnan som säger att hon bitits?
Vad vet du om busschauffören som säger att han inte gjort något?
Herregud...
Sänkt pris i kommunaltrafik? haha Hur?
Först nu förstod jag att du bara skämtade...
Citera
2015-05-31, 22:37
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ställa frågor? Om jobbet? Tror du han är en yrkesvägledare?
Men du kan eller vill inte fatta så låt oss droppa det, du kan fortsätta "debattera" med någon annan.

Om du har sett hela klippet så vet du väl att väktarna först reser chauffören upp från marken där han blev nerbrottad och därefter försöker få honom att förstå vad han gjort för fel eftersom han alldeles nyss gjort motstånd.
Högljudda var de för att situationen hade urartat i våld mot tjänsteman och för att markera för mannen att det var allvar.
Menar du att väktaren bara skulle hållit käften tills polisen kom utan att försöka tala mannen tillrätta själv först?
Citera
2015-05-31, 22:45
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Du har inte funderat på att man inte pratar ut i tidningar innan den rättsliga processen är över?
du röker mycket grönt va?

Med tanke på hatstormen som varit mot Västtrafik, kontrollanterna och väktaren hade det väl inte varit konstigt om en annan historia hade kommit ut, om det nu fanns någon. Västtrafik värnar väl om sitt eget varumärke och uttalandet hade inte behövt kopplas ihop med företaget, det hade räckt med "Enligt vittne på plats bet busschauffören kontrollanten utan förvarning", om historien senare hade kunnat bevisats. Samma med oberoende vittnen. En fredagkväll på Hjalmar Brantingsplatsen är väl knappast folktom. Det måste ha varit flera personer både på bussen och i närheten av hållplatsen, någon borde väl sett någonting av busschaufförens så kallade övervåld. Sen det där med att inte hela förloppet filmas, det finns väl en anledning till att flera tog upp sina telefoner och började filma. Det är väl ingenting man t.ex. gör om någon uppträder aggressivt och blir utkastad från krogen? Jag tror snarare att anledningen till att händelsen filmade var att kontrollanterna uppträde aggressivt även innan.

Rökt grönt? Är det din stående pik till alla som inte resonerar som dig? Det kanske är du som är fast i en paranoid haschpsykos.
Citera
2015-05-31, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Om du har sett hela klippet så vet du väl att väktarna först reser chauffören upp från marken där han blev nerbrottad och därefter försöker få honom att förstå vad han gjort för fel eftersom han alldeles nyss gjort motstånd.
Högljudda var de för att situationen hade urartat i våld mot tjänsteman och för att markera för mannen att det var allvar.
Menar du att väktaren bara skulle hållit käften tills polisen kom utan att försöka tala mannen tillrätta själv först?

Vad innebär det att väktaren ska "tala mannen tillrätta"?

Hotfullt hävda att han kan bli av med jobbet om han berättar sanningen om den behandling han fått utstå tex?

Nej väktaren har agerat helt fel, det torde vara uppenbart. Det verkar vara ett synnerligen omoget väktarpar som kommit till platsen. Det är något som deras chefer måste titta på, resten av världen har nämligen möjlighet att göra det.

Sen tror jag inte att du är rätt person till att försvara varken det ena eller andra men det handlar knappast om det höga tonläget. wink wink
Citera
2015-05-31, 22:47
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Var i klippet ser du våldsamt motstånd eller våld mot tjänsteman?
Och ja, han borde hållit käft. Chauffören är stilla och tämligen lugn.
Ska bli intressant att se utfallet iaf.
Citera
2015-05-31, 22:52
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spolningen
Varför skriver du frågetecken?
Varför skulle han alls stå och skrika på en man som sitter nerbrottad av fyra personer och med handfängsel? Menar du att den gripne verkar aggressiv när väktaren skriker på honom?

Varför skulle jag vilja ha en länk till Aftonbladet? Sen väljer du TV3? Herregud... Skärp dig.

Nu ska jag läsa din BRÅ-länk som är den enda läsvärda.

För att mannen ska fatta vad han gjort för fel eftersom han nyligen gjort motstånd?
Du menar att så fort mannen lugnat sig när man reste på honom så kunde man ta av honom handfängslet utan att tillrättavisa honom ordentligt för att få honom att fatta?

Men ditt jäkla ollon!
Artikeln har ju FAN inget med TV3 att göra, den hänvisar till exakt samma Brå-rapport med undantaget att man tydligare redovisar statistiken utan att försöka gömma etnicitetsfaktorn...
Citera
2015-05-31, 22:52
Medlem
Citat:
Vad du ser på film är bara en liten del av händelseförloppet och hur vet man att en människa i bussuniform automatiskt är auktoriserad att åka buss?

Varför skällde du ut kontrollanterna när du "åkte dit"? Hade du betalat? Om inte, varför skällde du på kontrollanterna?
Bet du de i handen eller började du knuffas?

När sionister och amerikaner bombar andra länder får vi germaner ta hand om flyktingströmmarna efteråt, så visst blir vi drabbade av att dessa svin störtar och bombar andra suveräna nationer också.

Äsch, du är rasist. Enligt dig borde väl inte negern fått befinna sig på en buss för vita överhuvudtaget och kvalificerade sig för väktaringripande genom sin blotta närvaro. Så vi har en något annorlunda utgångsposition här vill jag mena.
Citera
2015-05-31, 22:53
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Med tanke på hatstormen som varit mot Västtrafik, kontrollanterna och väktaren hade det väl inte varit konstigt om en annan historia hade kommit ut, om det nu fanns någon. Västtrafik värnar väl om sitt eget varumärke och uttalandet hade inte behövt kopplas ihop med företaget, det hade räckt med "Enligt vittne på plats bet busschauffören kontrollanten utan förvarning", om historien senare hade kunnat bevisats. Samma med oberoende vittnen. En fredagkväll på Hjalmar Brantingsplatsen är väl knappast folktom. Det måste ha varit flera personer både på bussen och i närheten av hållplatsen, någon borde väl sett någonting av busschaufförens så kallade övervåld. Sen det där med att inte hela förloppet filmas, det finns väl en anledning till att flera tog upp sina telefoner och började filma. Det är väl ingenting man t.ex. gör om någon uppträder aggressivt och blir utkastad från krogen? Jag tror snarare att anledningen till att händelsen filmade var att kontrollanterna uppträde aggressivt även innan.

Rökt grönt? Är det din stående pik till alla som inte resonerar som dig? Det kanske är du som är fast i en paranoid haschpsykos.

Nu var det väl inte västtrafik utan en bemanningfirma som hyr ut chaufförer.
Kameran i bussen lär ju avslöja vad som hänt inne i bussen.
Det var ingen pik utan en fundering som du passade på att slingra dej ifrån
Citera
2015-05-31, 22:59
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Nu var det väl inte västtrafik utan en bemanningfirma som hyr ut chaufförer.
Kameran i bussen lär ju avslöja vad som hänt inne i bussen.
Det var ingen pik utan en fundering som du passade på att slingra dej ifrån

Ja? "Västtrafik, kontrollanterna och väktaren" är väl tre gemensamma nämnare för hatstormen? Busschaufförens bemanningsföretag har väl bara framstått som felinformerade.

Jag råkade se att jag inte var den enda som fick den frågan av dig, därför tänkte jag att det var någonting du alltid avslutar dina inlägg med, som någon typ av misslyckad härskarteknings-grej. För vad var det man sa på dagis "Den som sa det han var det"?
Citera
2015-05-31, 23:00
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Äsch, du är rasist. Enligt dig borde väl inte negern fått befinna sig på en buss för vita överhuvudtaget och kvalificerade sig för väktaringripande genom sin blotta närvaro. Så vi har en något annorlunda utgångsposition här vill jag mena.

Fan du kom på mig...

Utgångspositionen är för mig att detta ingripande aldrig hade uppmärksammats och ingen hade protesterat om chauffören som "åkte dit", bet folk och blev nerbrottad varit vit.

Utgångspositionen för dig är att svarta människors felaktiga eller dåliga beteende alltid kan ursäktas med rasism och förtryck från vita.
Citera
2015-05-31, 23:02
Medlem
Citat:
För att mannen ska fatta vad han gjort för fel eftersom han nyligen gjort motstånd?
Du menar att så fort mannen lugnat sig när man reste på honom så kunde man ta av honom handfängslet utan att tillrättavisa honom ordentligt för att få honom att fatta?

Berätta nu, du som vet, vad hade han gjort för fel?

Är det en väktares uppgift, att tillrättavisa folk verbalt?

Den lille parveln är körd, räkna med det.
Citera
2015-05-31, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttAnonymtKonto
Jättebra, det visar tydligt att du är ett svin i så fall.
En normal människa stannar ju upp och tänker
"Men vänta, vår arbetsgivare har sagt att vi det är ok att åka såhär?"
Kontrollant "Jasså? Nae det vår information säger är att det inte är okej"
Plankare: "Ehh.. men, okej.. vad lustigt, för det är jättemånga som kör på det här viset då AG sagt att det är okej för oss att åka privat"
Kontrollant: "Jaha, men du jobbar för bolag X? Vi gör såhär att vi kontaktar någon ansvarig och får klarhet, vi kliver av så länge"
Plankare: "Absolut! Kolla om Driftchef Y eller Arbetsledare Z eller kanske Avdelningschef B är i tjänst"

Kontrollanten ringer, och det hela visar sig då kanske vara ett missförstånd, kommunikationsfel eller bara slarv i rutinerna. Plankar-chauffören åker sedan med nästa buss och betalar för sig och kommer hem, alla nöjda och ingen har ont.

Nej men, vi tjafsar, är våldsamma, vägrar samarbeta och biter en annan människa! DET löser ju ALLA problem, våld mot andra människor är ju rätt lösningen! Pajas.

Vet bara hur jag hade reagerat om någon kommit och gjort sådär mot mig på min arbetsplats. Hade du accepterat det menar du? Han kanske inte hade tid med deras tjaffs vilket man skall ha all förståelse för. Nu är det ju också klarlagt att resan var på arbetstid och i tjänst. De jävlarna har alltså dragit ur och satt handbojor på en busschaufför I TJÄNST FÖR ATT HAN INTE HAR BILJETT. Inse hur jävla skadat det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in