Citat:
Ursprungligen postat av
crillecrille
Alla har inte alla på ignore, så OT rapporteras oavsett.
Man stänger inte av valda delar av diskussionen, man filtrerar ut väl dokumenterat skitsnack.
Riktigt dålig förändring Flashback. Känns som att ni kommer få backa om detta om sisådär tre år när folk glömt bort att det hände.
Som jag skrev tidigare tror jag att det kan finnas en poäng i att ta bort det hela från Flashbacks kodbas. Det går lika bra att lösa med externa skript. Den största nackdelen med det är att du inte har själva listan sparad på Flashback, så om du använder en annan dator fungerar det inte.
Jag tyckte att det var drygt att ignorefunktionen dolde inlägget, eftersom jag i de flesta fall ändå läste det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Fuck off. Bara... Fuck off, okej?
Så vilka scripts rekommenderas egentligen för att kompensera för den här förändringen? Vbulletin Super Ignore finns ju sedan långt tidigare om man helt vill dölja inlägg från vissa användare. Fast jag skulle egentligen föredra något som fortfarande tillåter mig att rapportera OT-inlägg på ett smidigt sätt, men samtidigt tjänar som en effektiv påminnelse om vilka jag ska undvika att diskutera med. Kinesarsles script kanske är mer lämpligt i så fall, vad menas egentligen med att "tagga" användare?
Det jag menar med "tagga" är att det syns att man har valt att hålla koll på en specifik användare. Inlägget döljs inte, men användarnamnet får en annan bakgrundsfärg. Då kan du välja att användare du vill se upp med färgas röda och de som du har goda erfarenheter av färgas gröna. Du kan även spara en liten notis om varje användare såsom "Mycket kunnig jurist", "Har en tendens att bli OT. Svara inte på allt han skriver om du vill undvika varningar." eller "Gå inte in i en diskussion med honom, för han svarar aldrig på följdfrågor ändå."
Det var på det här sättet jag ville att ignorefunktionen skulle fungera, så även om den återinfördes skulle jag inte använda den. Jag kör på mitt skript istället.
Jag har lagt in en länk i min signatur till tråden om skriptet.