2015-05-31, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Tror och tror. Är väl ganska uppenbart för den normalbegåvade att sluta sig till att psykfallet AJ genom sina dagisidéer nått vägs ände på eget bevåg. Att man ens är så efterbliven att man använder sig av färger istället för ord och meningar som normala människor säger ju allt om denna soppa. Ändå bra att en anrik förening som HV slipper denna dåre, synd att sättet det har skett på sprider ett löjes skimmer över hela föreningen.

Och där satt den.
I mina ögon har du mongoloidförklarat dig för länge sedan...
Citera
2015-05-31, 00:21
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
I mina ögon har du mongoloidförklarat dig för länge sedan...

Det var fint att få höra detta. Jag ska verkligen tänka på detta 10e Oktober kl 1600 när vi visar er småländare hur man spelar hockey på riktigt. Välkommen till Coop Norrbotten och glöm för guds skull inte näsdukarna. Jag ska kasta några 50-öringar till Jere från handikappläktarn. Eller, får han spela då?
Citera
2015-05-31, 01:27
Medlem
Luleå kommer aldrig vinna guld nästa säsong.
Färjestad åker nog med tidigt, möjligt att hv kan överaska. Vilka är egentligen favoriter nu såhär på förhand?

Skellefteå har ju inte börjat värva än, Jimmie Ericsson Går la dit. Växjö vinner inte heller.

så?

Skellefteå
Frölunda
Hv71

Linköping förövrigt Verkar ha rejäla nedköp
Förlorat Mcflikier och Taffe, bara little kvar där.
Citera
2015-05-31, 08:48
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Det var fint att få höra detta. Jag ska verkligen tänka på detta 10e Oktober kl 1600 när vi visar er småländare hur man spelar hockey på riktigt. Välkommen till Coop Norrbotten och glöm för guds skull inte näsdukarna. Jag ska kasta några 50-öringar till Jere från handikappläktarn. Eller, får han spela då?

Vad gör du på handikappläktaren? Räcker väl inte med att vara dum i skallen för att kvalificera sig för en plats där? Man ska väl vara rörelsehindrad.

För övrigt så undrar jag vad Växjö håller på med? Är dom nöjda med ett Guld för att sedan sälja ut hela laget för att ha råd att betala tillbaka lån för alla dyra köpesspelare?
Citera
2015-05-31, 10:46
Medlem
Godslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billy-Boy
Intervju med AJ på SVT där han berättar om en spelare som förstörde övningar så att han fick köra "start och stopp" istället för att följa med till bortamatch mot Leksand(en match som de vann). Någon som vet vem spelaren är?

Filip Ahl fick stå över i den beryktade Leksandsmatchen.
Citera
2015-05-31, 10:51
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Vad gör du på handikappläktaren? Räcker väl inte med att vara dum i skallen för att kvalificera sig för en plats där? Man ska väl vara rörelsehindrad.

För övrigt så undrar jag vad Växjö håller på med? Är dom nöjda med ett Guld för att sedan sälja ut hela laget för att ha råd att betala tillbaka lån för alla dyra köpesspelare?

Kanske inte är den där totala arbetsron i Lakers när sportchefen är delgiven misstanke för misshandel.
Citera
2015-05-31, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Skillnaden är att Rönken är en ledare och klarar av att prata med människor på ett vettigt sätt. AJ verkar ju mest en sån som leker Mike Keenan, sånt funkar inte idag.
Som om det skulle spela någon roll när den förste i "stjärngänget" i omklädningsrummet blir bänkad och springer till sin kompis sportchefen för att få stöd.

Den där klubben har hamnat i en situation där det krävs att du redan innan åtminstone är godkänd av alla viktiga i den interna i hierarkin (i det här fallet ett kompisgäng bland ledare och spelare) för att fungera. Och du är tränare på deras nåder.

Det begränsar utbudet av möjliga tränare rätt rejält. Helst ska det bara vara någon som redan har anknytning till klubben - på ett för gänget positivt sätt.
Citera
2015-05-31, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Det SKULLE kunna vara så att han bara skänker pengar utan några som helst motkrav.

Däremot kan man inte avfärda det faktum att killen KANSKE har begärt motprestationer från Luleå Hockeys sida. T.ex. att han ska få vara del av rekryteringsarbetet. Att ni luleåsupportrar avfärdar denna möjlighet enbart på grund av en intervju är enligt mig naivt, riktigt naivt.
Du, du vet väl att han bodde i Gävle ett tag och gick och såg all sin hockey på Gavlerinken?

Han HADE kunnat bli brynäsare istället.

Fundera på den du ...
Citera
2015-05-31, 11:02
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Som om det skulle spela någon roll när den förste i "stjärngänget" i omklädningsrummet blir bänkad och springer till sin kompis sportchefen för att få stöd.

Den där klubben har hamnat i en situation där det krävs att du redan innan åtminstone är godkänd av alla viktiga i den interna i hierarkin (i det här fallet ett kompisgäng bland ledare och spelare) för att fungera. Och du är tränare på deras nåder.

Det begränsar utbudet av möjliga tränare rätt rejält. Helst ska det bara vara någon som redan har anknytning till klubben - på ett för gänget positivt sätt.

Men eftersom det är AJ som vi pratar om så är jag inte så säker på att det är fel på spelarna. Det kan mycket väl vara så att det är AJ som är en gaphals. Den här sportledningen tillträdde ju efter AJ.
Citera
2015-05-31, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Godslayer
Filip Ahl fick stå över i den beryktade Leksandsmatchen.
Enligt ett inlägg på HV-forumet så ska det handla om Björn Melin. Hur som tror inte Ahl är i den åldern eller positionen att han skulle vägra följa träningsinstruktioner. Fiala är ju en diva man kan förvänta sig vad som helst av och Björn Melin är nog så att säga inte den som låter någon få sätta sig på honom...
Citera
2015-05-31, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero

Växjö gör väl ungefär likadant som de senaste tre somrarna, ser till att få in några unga svenskar tidigt för att sedan fylla på och spetsa till truppen senare. Inför förra säsongen kom till exempel Kiiskinen sent i juni och Johnson någon gång i juli. Nihlstorp kom andra halvan av juni vill jag även minnas.
Citera
2015-05-31, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Vad ska man vara avundsjuk på? Att ni betalar en massa för Rajala som hellre spelade i Karlstad och Färjestad före Luleå?
Källa på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in