2015-05-30, 14:27
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Hur stort tror du att det är?
Stort. Tycker er värvnings-frenzy bevisat det.

Har du någon källa som givit dig en exakt siffra?
Citera
2015-05-30, 14:36
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Tror du verkligen Porsers "tillskott" är så litet? Han skulle kunna täcka alla eventuella förluster och mer därtill om han så vill. Finns ingen ursäkt att inte spela i rena dräkter.
Hur tänkte du då göra om han slutar pumpa in pengar om 2 år och du står där utan några som helst sponsorer och de gamla är fortfarande sura över att du valde bort dem efter flera år sponsring?
Citera
2015-05-30, 14:39
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Så det finns inte i din världsbild att en supporter skulle kunna göra så?

Tänk om du blev miljardär? Har du stöttat ditt lag ekonomiskt? Hade du krävt inflytande i gengäld, är det så du hade gjort?
Det SKULLE kunna vara så att han bara skänker pengar utan några som helst motkrav.

Däremot kan man inte avfärda det faktum att killen KANSKE har begärt motprestationer från Luleå Hockeys sida. T.ex. att han ska få vara del av rekryteringsarbetet. Att ni luleåsupportrar avfärdar denna möjlighet enbart på grund av en intervju är enligt mig naivt, riktigt naivt.
Citera
2015-05-30, 14:40
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Hur tänkte du då göra om han slutar pumpa in pengar om 2 år och du står där utan några som helst sponsorer och de gamla är fortfarande sura över att du valde bort dem efter flera år sponsring?
Finns det bara ett sätt att sponsra laget? Det tycker jag Brynäs motbevisat.
Citera
2015-05-30, 14:59
Medlem
€rics avatar
Citat:
Finns det bara ett sätt att sponsra laget? Det tycker jag Brynäs motbevisat.
Fast det var ju snarare pga att ingen ville sponsra brynäs så kommunen gjorde de..
Citera
2015-05-30, 15:02
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Fast det var ju snarare pga att ingen ville sponsra brynäs så kommunen gjorde de..
Lol va? Brynäs har fortfarande kvar sina sponsorer. Idiot.

http://cdn.shl.se/photos/14/10/90395e7e6c67115ceeaae042b6e00fac/thumb_0.jpg
Citera
2015-05-30, 15:12
Medlem
Jeremiahs avatar
Vilken diskussion.

Det går varken bevisa eller motbevisa om "Fruktis" ställer krav på sin spons till Luleå.
Avtalet är hemligt som alla sponsavtal.

Men enligt displaced logik måste det vara så att "Fruktis" sponsrar med gigantisk summa och att den är villkorad.

"Fruktis" har själv sagt att han sponsrar laget i sitt hjärta för att han tycker det är kul och att han har möjlighet. Han tycker det skall bli intressant att se vad Luleå kan uppnå genom att ha samma ekonomiska resurser som andra topplag i SHL.

Jag bedömer att "Fruktis" spons ligger på storleksordningen 5 miljoner topps 10.
Citera
2015-05-30, 15:45
Medlem
Ferross avatar
Avundsjukan tar över igen hos folk, som vanligt sedan Porser gick in med pengar i Luleå. Sommaren har inte ens börjat men flera skribenter har redan hunnit göra vanor med tråkiga/sorliga inlägg i ämnet.

Det är väl bara att gå in på svenskafans eller det forum som finns för luleåfans och gå igenom hur Porser är och tänker som supporter, om de inte tagit bort gamla inlägg på svenskafans så finns det möjlighet att gå tillbaka flera år för att läsa hans inlägg, redan innan Minecraft var en "thing".

Jag känner honom inte, har aldrig träffat karln, men han är, enligt mig, en av få vettiga människor som jag sett inne på diverse luleåforum under alla de år jag själv har läst/skrivit om hockey på nätet. Jag skulle vara ytterst förvånad om han skulle ställa krav på föreningen eller Osten/Stöckel.

Jag skulle tippa på att det är precis likadant som om någon av er hade gått in med pengar och stöttat det lag som ni håller kärt. Kravlöst och enbart ett sätt att hjälpa till på.
Citera
2015-05-30, 15:54
Medlem
Citat:
Så det finns inte i din världsbild att en supporter skulle kunna göra så?

Tänk om du blev miljardär? Har du stöttat ditt lag ekonomiskt? Hade du krävt inflytande i gengäld, är det så du hade gjort?

Du framstår som dummare och dummare. Än värre är det att du inte trollar.

Men tror du att bara för att man är miljardär att man sprider miljoner hur som helst då?
Möjligen om man MC mannen är lika efterbliven som dig,vilket jag inte tror att han är.

Citat:
Hur stort tror du att det är?
Det borde väl du veta. Eller har du inte kollat av med dina källor. (Brynäs tröjan kanske du borde snacka med)

När kommer ditt uttalande om AJ avgång? Inte pratat med dina källor om det heller?
Citera
2015-05-30, 15:57
Medlem
tcfmogs avatar
Huruvida det är kravlöst eller inte handlar givetvis om hur mycket det rör sig om. Handlar det om 1-2 miljoner är det kanske inte förenat med några krav men snackar vi 10 miljoner så känns det ganska givet att han åtminstone skulle vilja ha lite kontroll på vad det används till.
Citera
2015-05-30, 16:05
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Avundsjukan tar över igen hos folk
Som vadå?
Citera
2015-05-30, 16:12
Medlem
Citat:
Som vadå?

Avundsjukan finns bara hos Fuleå supportrarna och hos Frölunda. Det är allmänt känt att Lappland,Norrbotten och Göteborg är rå kommunistiskt.

Men nu när man i Luleå blivit SHL svar på Man C och värvar allt som finns,då glömmer man lätt sina rötter.

Så ta inte dessa på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in