2015-04-29, 17:57
Medlem
Thains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner

Har sett lite i slutspelet men, styrkor/svagheter?

Kanske inte producerat lika mycket poäng i slutspelet kontra grundserien. Men jobbar extremt hårt och är sällan inne på backlängesmål. Fruktansvärt stark i sargerna och skapar ytor för kedjekamraterna

Bra kille off-ice också, ödmjuk och "down-to-earth"
Citera
2015-04-29, 18:06
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Förmodligen någonting bättre på G. Man släpper ju även Welch och samtidigt ryktas Heikkinen vara klar.

Tycker ändå det är konstigt att släppa Welch för Heikkinen. Är det ens ett uppköp? Welch har funkat väldigt bra med Murphy dessutom.

Borde ha något bättre än Johnson på g. Känns som Växjö annars får svårt att få bättre trupp än gångna säsongen. Tappar Welch, Erixon(inte så tungt), Rakhshani, Lajunen, Kallio och Johnson. Det är ändå rätt bra killar. Blir de sena värvningarna kvar. Hennessy och Tambellini?

Skulle vara kul om de spelade med lite spelare som kommer från deras eget juniorlag också. Men det lär väl inte hända.
Citera
2015-04-29, 18:07
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Märkligt att han inte får vara kvar i Växjö.

Sweat skulle jag dock ranka över Johnson.
Det skulle inte jag. Johnson känns bättre på allt utom skridskoåkning, där slår ju ingen Sweatt. Men Nick känns jämnare om mer komplett över hela banan.

För att utveckla: Sweatt är grym. Men hans fart hindrar honom också. Det är väldigt många gånger han flugit förbi försvaret och sedan sumpat avslutet för att han inte hunnit med i tanken. Om han däremot tänkt ut hur han ska göra blir han väldigt farlig. Sweatt är lite one man show också, en profil som är grymt kul att se på men kanske inte bästa lagspelaren. Skulle ranka Johnson högre där också. Mer rutin än Sweatt dessutom.
Senast redigerad av Displaced 2015-04-29 kl. 18:26.
Citera
2015-04-29, 18:36
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Märkligt att han inte får vara kvar i Växjö.

Sweat skulle jag dock ranka över Johnson.
Jag har sett för lite av Johnson för att avgöra. Sweatt var fantastisk i år.

Jag tror dock att Johnson kommer prestera bättre nästa säsong om han blir kvar i Sverige. Har fått för mig att transatlanter gör det sin andra säsong i europa då de vant sig mer vid spelet och känner sig mer bekväma med livet här.
Citera
2015-04-29, 18:45
Medlem
Thains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee

Skulle vara kul om de spelade med lite spelare som kommer från deras eget juniorlag också. Men det lär väl inte hända.

Mikael Johansson får nog mer speltid i år. Och Calle Rosen blir Erixons ersättare. Så två helt egna är inte helt fel

edit: Micke blir f.ö i år den första i Växjö's historia att bli draftad
Senast redigerad av Thain 2015-04-29 kl. 18:50.
Citera
2015-04-29, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamN
Han blev erbjuden 500 000 i månaden ...
Källa på det?

Det fanns ett rykte på Kurirens blogg om att LHF ska ha erbjudit "runt 500" men det var aldrig mer än ett rykte.

Någon annan, mer säker, källa?
Citera
2015-04-29, 19:55
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Johnson kanske är en mer komplett spelare, men om jag fick välja så går jag hellre och kollar på Sweatt än Johnson.

Nu har ju ni redan Rödin så Johnson kanske kompletterar Rödin ännu bättre än Sweatt, vasst nyförvärv hur som helst!

Undrar vad en sån spelare kan gå för, kan tänka mig att flera är intresserade.
Citera
2015-04-29, 19:57
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Källa på det?

Det fanns ett rykte på Kurirens blogg om att LHF ska ha erbjudit "runt 500" men det var aldrig mer än ett rykte.

Någon annan, mer säker, källa?
Vet inte men säkert är det dubbla pengarna i hans nya ryska klubb, det verkar dessutom som han har signat på ett flerårskontrakt. Synd, Sweatt och Harju hade behövt någon som serverade dom mackor.

Citat:
Men Linus Omark kunde inte tacka nej till pengastarka KHL. För Norrbottens-Kuriren berättar han varför han tog beslutet.
– Jag är just 28 år fyllda och kunde inte tacka nej till det här erbjudandet. Det är kanske sista chansen att skriva på ett större kontrakt, säger han.
– Luleå Hockey har något bra på gång – men det är inte rätt tillfälle just nu. Pengarna jag tjänar i Ryssland kan trygga min framtid.
Övertorneåprodukten vill inte bekräfta vilken klubb han har skrivit ett avtal med. Men Kuriren kan avslöja att forwarden har signerat ett flerårskontrakt med den ryska storklubben Salavat Yulaev Ufa.
– Jasså, säger du det? Jag kan inte säga någonting mer än att jag har skrivit på för mer än ett år och sedan får klubben bestämma när det är offentligt, säger Linus Omark som menar att han har sina bästa år framför sig.
Citera
2015-04-29, 20:52
Medlem
Displaceds avatar
Mer rykten kring när Brynäs kan tänkas presentera ett nyförvärv. Imorgon då.

https://twitter.com/DanieWiberg/status/593476008034050048?s=09
Citera
2015-04-29, 23:08
Medlem
Jkrokens avatar
För i helvete alla luleåfans. Ni har redan snott vår publikfavorit, Sweatt, och nu kräver ni att Osten dessutom ska locka Johnson till Luleå med ännu nytt minecraft-bud. Kan ni inte låta oss brynäsare få någonting?

Det skulle i och för sig inte förvåna mig om Ostjäveln gett Johnson ett rejält saltat kontrakt. Problemet för er är att Minecraft-pengar inte löser alla världens problem. T.ex. det faktum att Luleå ligger inåt helvete för långt norrut 😀 Johnson verkar vara en vettig kille. Förutom att spela hockey vill man ju kunna leva ett normalt liv också. Vilket är totalt omöjligt i den hålan 😂
Citera
2015-04-29, 23:12
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
För i helvete alla luleåfans. Ni har redan snott vår publikfavorit, Sweatt, och nu kräver ni att Osten dessutom ska locka Johnson till Luleå med ännu nytt minecraft-bud. Kan ni inte låta oss brynäsare få någonting?

Det skulle i och för sig inte förvåna mig om Ostjäveln gett Johnson ett rejält saltat kontrakt. Problemet för er är att Minecraft-pengar inte löser alla världens problem. T.ex. det faktum att Luleå ligger inåt helvete för långt norrut 😀 Johnson verkar vara en vettig kille. Förutom att spela hockey vill man ju kunna leva ett normalt liv också. Vilket är totalt omöjligt i den hålan 😂

Det är fint i Solens Stad.
Citera
2015-04-29, 23:38
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Det är fint i Solens Stad.
Det kanske det är. Men det tycker nog framför allt dom som själva är uppväxta där. Kommer man som utlänning lockar det troligen mer med en större stad. Lag som ligger i mindre städer får helt enkelt punga upp mer stålar för att locka till sig spelare. Ni fick säkerligen betala bra mycket mer för att locka till er Sweatt än vad Brynäs hade behövt göra för att behålla honom.

Men nu har ni ju å andra sidan tur att Mincraft-killen erbjuder sig att donera pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in