2015-05-30, 16:23
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Avundsjukan finns bara hos Fuleå supportrarna och hos Frölunda. Det är allmänt känt att Lappland,Norrbotten och Göteborg är rå kommunistiskt.

Men nu när man i Luleå blivit SHL svar på Man C och värvar allt som finns,då glömmer man lätt sina rötter.

Så ta inte dessa på allvar.
Gör inte det heller. Finns inte några spår av avundsjuka i något av mina inlägg (rätt uppenbart att det är mig han syftar på), eller någon annans heller för den delen. Det här visar bara hur uppblåsta deras egon blivit.
Citera
2015-05-30, 16:25
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Avundsjukan finns bara hos Fuleå supportrarna och hos Frölunda. Det är allmänt känt att Lappland,Norrbotten och Göteborg är rå kommunistiskt.

Men nu när man i Luleå blivit SHL svar på Man C och värvar allt som finns,då glömmer man lätt sina rötter.

Så ta inte dessa på allvar.
Allt som finns är ju inte sant. Ni tog ju Ryno till Karlstad han ska väl bli den nya härföraren väl.? det är ju du som visar klara tecken på avundsjuka.
Och stolt kommunist är man ju förstås, fattas bara annat.
Citera
2015-05-30, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Allt som finns är ju inte sant. Ni tog ju Ryno till Karlstad han ska väl bli den nya härföraren väl.? det är ju du som visar klara tecken på avundsjuka.
Och stolt kommunist är man ju förstås, fattas bara annat.

Vad ska man vara avundsjuk på? Att ni betalar en massa för Rajala som hellre spelade i Karlstad och Färjestad före Fuleå?
Ryno spelar för att vinna guld och inte för sin plånbok.

Eller ska vi vara avundsjuka på att ni i norr aldrig vinner något? Eller för att ni är lillebror till Skellefteå?
Citera
2015-05-30, 18:07
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Måste vara en av de sämsta sponsorinsatserna någonsin! Hur tänkte dom då, ska AJ gå runt med någon företagslogga på ryggen eller göra en reklamfilm?

Sponsorer lägger in pengar för att dom vill synas. Gärna mycket och länge. Sponsra för att sparka någon verkar konstigt. Hur ska dom få exponering för dom pengarna?

I stort sett alla sponsorer vill synas när de lägger ut pengar ja, det finns dock undantag. Ta tex de som sponsrar Marcus Ericssons plats i F1. De pytsar upp med 100+ miljoner och syns inte så långt ögat kan nå.

Det var ju en sponsor som för någon vecka sedan hotade med att hoppa av om inte AJ försvann. Det kan ju vara samma sponsor som HV gjort någon uppgörelse med. För är det någon av de största sponsorerna så är det klart att det skrämmer en förening att bli av med stora pengar. De största sponsorerna har nog mer inverkan än vad vi tror.

Det största problemet jag kan tycka är alla läckor som verkar finnas i klubben. Hela situationen hade kunnat skötas snyggare men istället valde tex några spelare att springa till pressen och ja då är bollen i rullning.

Mitt tips på ersättare går till Appelgren som jag tror är den mest passande av de tillgängliga.
Citera
2015-05-30, 18:27
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Vad ska man vara avundsjuk på? Att ni betalar en massa för Rajala som hellre spelade i Karlstad och Färjestad före Fuleå?
Typ. För det är ju där skon klämmer för dig eller hur.?
Citat:
Ryno spelar för att vinna guld och inte för sin plånbok.
Jaha, skönt att ni hittade den killen i djungeln av alla spelare som tjäna lite pengar samtidigt som man lirar på hög nivå. (Det där är bara BS och det vet du)
Citat:
Eller ska vi vara avundsjuka på att ni i norr aldrig vinner något? Eller för att ni är lillebror till Skellefteå?
Öh, fel igen av dig. Luleå vann CHL, Champions hockey leauge vilket är europamästerskapet för klubblag. Enda svenska laget som kommit så långt faktiskt.
Luleå är måhända mindre än Skellefteå meritmässigt men framöver ska vi ge dom en match hoppas jag, känns fantastiskt att Luleå äntligen kan kravla sig upp och ha budget i klass med SkAik, HV, Växjö.
Citera
2015-05-30, 18:48
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
I stort sett alla sponsorer vill synas när de lägger ut pengar ja, det finns dock undantag. Ta tex de som sponsrar Marcus Ericssons plats i F1. De pytsar upp med 100+ miljoner och syns inte så långt ögat kan nå.

Det var ju en sponsor som för någon vecka sedan hotade med att hoppa av om inte AJ försvann. Det kan ju vara samma sponsor som HV gjort någon uppgörelse med. För är det någon av de största sponsorerna så är det klart att det skrämmer en förening att bli av med stora pengar. De största sponsorerna har nog mer inverkan än vad vi tror.

Det största problemet jag kan tycka är alla läckor som verkar finnas i klubben. Hela situationen hade kunnat skötas snyggare men istället valde tex några spelare att springa till pressen och ja då är bollen i rullning.

Mitt tips på ersättare går till Appelgren som jag tror är den mest passande av de tillgängliga.

Det är inte bra när sponsorer sätter agendan tillsammans med missnöjda spelare, nu ter sig plötsligt
tidigare entlediganden i HV lite annorlunda. Dahlén och Janne Karlsson kanske fick gå på samma premisser?

Jag anar lite "familjetänk" även i HV.
Citera
2015-05-30, 19:00
Medlem
Embas avatar
Oroväckande helt klart och golbögar gillar jag inte.

Men trots denna soppa så ser HV ut att ställa ett hemvävt och jävligt intressant lag på banan i höst. En rolig säsong väntar!
Citera
2015-05-30, 19:52
Medlem
Intervju med AJ på SVT där han berättar om en spelare som förstörde övningar så att han fick köra "start och stopp" istället för att följa med till bortamatch mot Leksand(en match som de vann). Någon som vet vem spelaren är?
Citera
2015-05-30, 20:11
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Stort. Tycker er värvnings-frenzy bevisat det.

Har du någon källa som givit dig en exakt siffra?

Det finns inga källor om det. Jo, det finns i form av avtal som finns i pärmar någonstans på Luleå Hockeys kansli.

Storleken på privata sponsorer är ju affärshemligheter. Det brukar vara kommuner - som i Brynäs fall - som måste redovisa det. Eller påstår du att du har källor på hur stora alla övriga samarbetspartners till Brynäs är?

Däremot, jag har hört från hur många som helst i den här stan att Porser är tredje största sponsorn i LHF. Den vanligaste gissningen är att SSAB och LKAB är fem miljoner vardera. Det här kan vilken LHF-supporter som helst bekräfta. Det placerar in Porser där under alltså. En rimlig gissning är väl 3 miljoner per år. Max 4 miljoner per år.

Fortsätter vi och antar - som det snackats om - att LHF: s lönebudget varit 35 miljoner förra säsongen. Klubben pratar om att man totalt vill öka den med 20 %. Porser står för hälften, övriga sponsorer ökar lite så att det motsvarar hälften. Då landar du på siffran 3,5 miljoner ungefär. Lönebudgeten behöver ju inte ha varit exakt 35 miljoner.

Vilken siffra landar dina bevis i form av värvningsfrenzyn. Upp med en siffra på bordet nu. 20 miljoner om året?

Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Det SKULLE kunna vara så att han bara skänker pengar utan några som helst motkrav.

Däremot kan man inte avfärda det faktum att killen KANSKE har begärt motprestationer från Luleå Hockeys sida. T.ex. att han ska få vara del av rekryteringsarbetet. Att ni luleåsupportrar avfärdar denna möjlighet enbart på grund av en intervju är enligt mig naivt, riktigt naivt.

Fast känslan är ju att du väljer att tro blint att han ställer krav. Du pratar ju aldrig i termer om kanske - ja förutom när du ställs mot väggen nu. Hur hade du gjort om du blev miljardär? Domderat och ställt krav? Det är ju din knee jerk reaction på det här. Då antar jag att du hade ställt till med ett jävla liv hos ditt älsklingslag. Det är ju din grundinställning.

Citat:
Du framstår som dummare och dummare. Än värre är det att du inte trollar.

Men tror du att bara för att man är miljardär att man sprider miljoner hur som helst då?
Möjligen om man MC mannen är lika efterbliven som dig,vilket jag inte tror att han är.

Nej, det är du som är extremt trög. Jag har just argumenterat för varför en miljardär inte för sakens skull behöver strö pengar över laget (säg till om svenskan blir för svår för dig). Ändå lyckas du tro att jag menar tvärtom. Du är dum på riktigt eller ett troll. Känslan är ju en kombination. Du är ihärdig som en parasit men du har otur varje gång du skriver ett inlägg. Du framstår som mycket trött i hjärnan.

Citat:
Det borde väl du veta. Eller har du inte kollat av med dina källor. (Brynäs tröjan kanske du borde snacka med)

Jag har hyfsat bra koll på hur mycket pengar det rör sig om. Jag tror att min felmarginal är +- en halv miljon.

Citat:
När kommer ditt uttalande om AJ avgång? Inte pratat med dina källor om det heller?

Nu verkar du mer förvirrad än någonsin.

Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk

Sånt där är ju bara så olyckligt. Vad fan ska sponsorer lägga sig i såna där saker? Det är ju en annan sak om du har en sportchef som blir dömd för misshandel. Men att det råder meningsskiljaktigheter om ledarskap är ju inget nytt inom den här branschen. Vad är det för svullskalle till sponsor? Folk pratar om att det finns primadonnor i HV: s omklädningsrum. Vad fan har man för partners då?
Senast redigerad av Kalle-Kotte 2015-05-30 kl. 20:21.
Citera
2015-05-30, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Billy-Boy
Intervju med AJ på SVT där han berättar om en spelare som förstörde övningar så att han fick köra "start och stopp" istället för att följa med till bortamatch mot Leksand(en match som de vann). Någon som vet vem spelaren är?
Jaså, lipar och golar han oxå? Då kan ju jag säga att det är lika gott att vara av med honom som lipsillen och skvallerbyttan Kolan.

Har ingen aning om vem spelaren kan vara, men vet att det gick rykten om att han skulle tvingat Filip Ahl att köra idioten så pass hårt att han inte kunde spela match.
Senast redigerad av Skogsrök 2015-05-30 kl. 20:16.
Citera
2015-05-30, 20:20
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Stort. Tycker er värvnings-frenzy bevisat det.

Har du någon källa som givit dig en exakt siffra?
Väldigt svårt att bedöma vad den exakta siffran är. Men som tidigare är känt är att Porser ger en summa per säsong och inte allt på en gång eftersom risken att ''missbruka'' pengarna minskar.
Men som Kalle-kotte skrev så är han troligen lagets tredje största sponsor.
Citera
2015-05-30, 20:25
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Väldigt svårt att bedöma vad den exakta siffran är. Men som tidigare är känt är att Porser ger en summa per säsong och inte allt på en gång eftersom risken att ''missbruka'' pengarna minskar.
Men som Kalle-kotte skrev så är han troligen lagets tredje största sponsor.

Och det är helt sjukt egentligen att du som privatperson hinkar in ca tre mille per år. Inga skyltar, ingen exponering, inga krav.

Men, JAG hade gjort precis samma sak om jag var miljardär. Jag hade kanske till och med avsatt en jättesumma i en fond där LHF får avkastningen årligen. 5% avkastning på 200 000 000 miljoner är tio miljoner.

Däremot kan jag mycket väl tänka mig att Porser är där och hjälper lite extra när det behövs. Säg att det dyker upp en riktigt bra spelare innan transferfönstret stänger och sånt. Helt klart är det här en spännande tid. Det intryck jag fått av Porser är att det är en jordnära kille med fötterna på jorden och huvudet på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in