2015-05-30, 20:23
Medlem
Hummlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Nej, det är ännu värre. Sekvensen startar innan det men de har helt enkelt tagit bort hennes röst för att den inte passar i den bild de vill förmedla.

Även om det inte är ett helt omöjligt scenario så är det inte så i det här fallet. Klippet börjar direkt efter att kontrollanten frågar varför han bet henne. Direkt efter hon frågat det så frågar vakten om han jobbar som busschaufför, det är där ABs klipp börjar.

Har tagit backup på den ocensuerade versionen om det skulle behövas.
Citera
2015-05-30, 20:23
Medlem
Bokmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Saken kommer i ett annat läge här. Vakten (eller är hon biljettkontrollant?) säger "varför bet du mig din jävla idiot?". Har han bitit henne så är det inte konstigt om vakterna har en hård attityd.

Jag håller dock inte med dig, Hummler, om mordförsök och smittspridning. Det är ju rent trams.

Vi kan inte antaga att bara för hon säger detta att det stämmer! Kontrollanten vet vad som står på spel. Allt filmas blir bevis ord mot ord. Det är ett faktum att dessa utnyttjar situationen och säger allt möjligt för lite extra semester eller skadestånd. De gillar att krydda storyn!
Citera
2015-05-30, 20:24
Avslutad
Roligaste är att den absolut första som tjaffsar med negern är en arabkontrollant
Citera
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Kanske, det vet varken du eller jag i det här läget. Skillnaden är att du väljer att tro på kontrollanterna och väktaren.
Själv ser jag ingen direkt anledning att misstro vittnen, även om jag inte tar deras ord för sanning. Av vad som syns på filmen är det uppenbart att kontrollanter och väktare inte uppträder professionellt, något som minskar deras trovärdighet en aning.

Det vet jag inte.

https://www.facebook.com/TheSwedishLAD/videos/vb.764441536950417/892294804165089/?type=1&theater

Efter att ha sett den videon anser jag att hans agerande är tillräckligt befogat.
1) han jobbar inom veolia
2) han bet en kvinna
3) han bråkade med kontrollanterna
4) han åkte utan biljett
5) han använde våld mot andra människor
Citera
Medlem
Snacka om hybriskontrollant som verkar tro att han kan ge busschauffören sparken för att denne inte betalat biljett på 20:- Känns som han är lite ute och cyklar gällande vad för arbetsuppgifter som gäller för kontrollanter. Kontrollanters arbetsuppgift är att kontrollera giltigt färdbevis och skriva ut böter / avvisa personer som inte innehar detta. Kontrollanters arbetsuppgift är inte att bestämma över om resenärer får behålla sina jobb eller inte. Denna arbetsuppgift bör överlåtas till resenärernas chefer.
Citera
2015-05-30, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummler
Även om det inte är ett helt omöjligt scenario så är det inte så i det här fallet. Klippet börjar direkt efter att kontrollanten frågar varför han bet henne. Direkt efter hon frågat det så frågar vakten om han jobbar som busschaufför, det är där ABs klipp börjar.

Har tagit backup på den ocensuerade versionen om det skulle behövas.

Märkte det. Förväxlade de två olika personer som är framme hos chauffören men Aftonbladet har aktivt valt att klippa bort allt som förmedlar en helhetsbild.
Citera
2015-05-30, 20:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kennyfart
Snacka om hybriskontrollant som verkar tro att han kan ge busschauffören sparken för att denne inte betalat biljett på 20:- Känns som han är lite ute och cyklar gällande vad för arbetsuppgifter som gäller för kontrollanter. Kontrollanters arbetsuppgift är att kontrollera giltigt färdbevis och skriva ut böter / avvisa personer som inte innehar detta. Kontrollanters arbetsuppgift är inte att bestämma över om resenärer får behålla sina jobb eller inte. Denna arbetsuppgift bör överlåtas till resenärernas chefer.

Jag tror mer han menar om negern döms för våld mot tjänsteman inom kollektivtrafiken kan det bli lite si och så med lämpligheten för negern att köra buss kanske?
Citera
2015-05-30, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kennyfart

Fjärt-Kenny, du är lite sen in i matchen. Ingripandet tillkom sedan busschauffören bitit en kontrollant och det borde rimligtvis vara grund för reprimander.
Citera
2015-05-30, 20:28
Medlem
Hummlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Facebook? Nä tack. Men om du publicerar båda dessa filmer här med riktiga länkar ska jag självklart jämföra.

Lade upp ena klippet på Youtube för din skull om du nu vägrar Facebook.

https://www.youtube.com/watch?v=uNJrY_KLGts&feature=youtu.be
Citera
2015-05-30, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Du är ju en jävla idiot och åsna som vanligt. Det är väl klart som fan att man kan bita någon utan någon att annan ser det. Speciellt i en buss/spårvagn där mycket av sikten är skymd av säten mm.

Jag begär inte att DU ska begripa detta men de flesta andra gör nog det.

Ett mycket diskret bett således. Väldigt lite folk i bussen. Tjuvåkaren sitter ensam. Sikten skyms av säten Kontrollanten skriker inte av smärta eller reagerar på något sätt efter att ha blivit biten av en människa. Säten skymmer allt, det finns inte en enda människa som ser bettet.
Citera
2015-05-30, 20:31
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Finns redan.

Såpass? Då tycker jag att vi bara väntar och ser vad som händer. Har du rätt är det en enorm skandal som tveklöst kommer orsaka massa av trycksvärta i framtiden. Eller så är det inte så.
Citera
2015-05-30, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vakten78
Känner väktaren. Han skulle aldrig skrika på det sättet om inget har hänt på bussen. Den stora killen i filmen är från Sydamerika och håller på med kampsport. Så busschaffören måste gjort väldigt mycket motstånd om de behöver vara 3 för att få på handfängsel. Busschaffören anmäld för våld mot tjänsteman.

Men vakten som skriker har ju inte sett det hela utan skriker ju att de inte hade gjort så om han inte gjort något men det är uppenbart att han inte vet vad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in