2015-05-30, 22:38
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det har du rätt i. Vilket bara stöder negerns historia. Skulle dessa herrar vara i maskopi? Båda två ljuger om kontrollanternas framfart? Kanske bröder i brott?

Ja de fifflar säkert järnet. Peter Nilsson speciellt. Han undviker vanliga resenärer så gott det går och plockar bara upp vänner och bekanta. allt på skattebetalarnas och periodkortsresenärernas bekostnad. Eller så kan det vara så han blev illa till mods för att hans kollega blev illa behandlad, vad vet jag.
Citera
2015-05-30, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nettan662
Nej men du verkar vara det..

Chauffören Peter Nilsson som körde den bussen där allt hände skrev så.

Men du tror nog seriöst att dom drog ut chauffören som kör för att han inte har med sig rätt färdbevis..

Som Studsboll lade upp det hela, så trodde jag att busschauffören måste betala för att köra sin egen buss.
Citera
2015-05-30, 22:40
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Nu vet vi ju att du försöker vara en rättshaverist men i mångt och mycket så stämde ju det du skrev. Förutom att vakten inte direkt hotade honom med avsked.

"Vill du behålla ditt jobb? Vill du behålla ditt jobb?!?"

Du är verkligen en skarp analytiker.
Citera
2015-05-30, 22:41
Medlem
Sillberskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
IQ under 60 på majoriteten här som stirrar sej blinda på att chauffören sitter i handfängsel.
Karln hade inte giltigt bevis och då svarar han med att bita kontrollanten i handen,civiliserat värre vad fan tror ni händer då?jävla nötter.
Han sitter ju där han sitter utav en anledning.

Det samlade IQ är väl 60 på alla som tror att han helt obefogat skulle hoppa på och bita en kontrollant. Får man tre eller fyra babianer till väktare över sig så har man kanske inget annat medel att tillgripa. Det kommer bli som i USA här snart, när en vakt/polis hamnar i underläge mot ngn beväpnad, så kommer folkmassan att skrika "skjut han skjut han!". Förr eller senare smäller det och då kan det tyvärr bli någon hygglig som får ta smällen för rötäggens uppträdande.
Citera
2015-05-30, 22:42
Avslutad
I tidigare fall det senaste åren har jag ställt mig på "väktarnas" sida, här tycker jag dock att de är onödigt aggresiva... Även om det har vinklats/klippts. Kan väl till viss del förstå reaktionerna OM han bitit kvinnan osv. Men eftersom de som gapar verkar ha lika lite koll på vad som hänt som polisen har så anser jag att de sköter det dåligt...

Karln är ju redan gripen och gör inget direkt motstånd. Så vad är vitsen att gapa och skrika på honom då? Förhör och dylikt ska väl snuten sköta!?

Ser inte riktigt vad som skulle kunna ändra min inställning här, det är dock givetvis väldigt fult av Aftonbladet (?) att medvetet klippa och klistra.

Nu sitter ju sidor på Facebook och uppmanar att "gola" deras identiteter, utan att ha sett hela klippet. Det förändrar som sagt enligt mig inte att de går för långt, men det kanske inte heller hade skapat samma "lynchstämning" om folk först också hade sett kvinnan som påstår att hon har blivit biten.
Citera
2015-05-30, 22:42
Moderator
Västtrafiks kontrollanter excellerar än en gång i smidighet. Att det inte finns nån som helst lämplighetstest för såna typer.
Citera
2015-05-30, 22:43
Medlem
thissuitisblacknots avatar
Idioter, mer synd om busschauffören som ändå är ansvarstagande.
Citera
2015-05-30, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
"Vill du behålla ditt jobb? Vill du behålla ditt jobb?!?"

Du är verkligen en skarp analytiker.

Ja i motsats till dig så verkar jag tydligen vara det.

Vem som helst annars förstår vad vakten verkligen menade och det var inget hot.
Citera
2015-05-30, 22:49
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:

Nu har du alltså chansen att förklara vad han menade. Vad betyder detta uttalade för dig?

"Vill du behålla ditt jobb? Vill du behålla ditt jobb?"

Är det en retorisk fråga eller inte? Vet du vad retorisk betyder? Snälla, förklara för en bonnläpp vad vem som helst förstår.
Citera
2015-05-30, 22:50
Medlem
Citat:

Jaså minsann, vad menade han?
Citera
2015-05-30, 22:50
Medlem
Visst, kontrollanter är ett jävla pack. Det jag däremot inte förstår är varför ni kallar apjäveln för "busschaufför" när det uppenbart är en jävla neger och ingenting annat.

Hoppas att någon kan förklara. Han bet en kontrollant. Har inte han en skyldighet att åminstone inte bita kontrollanter? Om han nu inte kände till reglerna.

Hur fan kan någon i det här sammanhanget vara mindre professionell än blånegern? Inte för att kontrollanterna har någon profession, men ändå.

Det jag säger är: Negern visste inte att han behövde färdbevis. Negern bet en av kontrollanterna. Hur kommer det sig att negern får jobba kvar och viralt stöd på sociala medier?
Citera
2015-05-30, 22:54
Medlem
Vad hade ni gjort om tre vakter hade hoppat på er? Sedan står det även att den tredje kvinnliga kontrollanten hade satt hennes knä på hans nacke? Skulle ni inte försöka bita eller ta till med något motstånd om ni får ont?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in