Citat:
Ursprungligen postat av
Displaced
Stort. Tycker er värvnings-frenzy bevisat det.
Har du någon källa som givit dig en exakt siffra?
Det finns inga källor om det. Jo, det finns i form av avtal som finns i pärmar någonstans på Luleå Hockeys kansli.
Storleken på privata sponsorer är ju affärshemligheter. Det brukar vara kommuner - som i Brynäs fall - som måste redovisa det. Eller påstår du att du har källor på hur stora alla övriga samarbetspartners till Brynäs är?
Däremot, jag har hört från hur många som helst i den här stan att Porser är tredje största sponsorn i LHF. Den vanligaste gissningen är att SSAB och LKAB är fem miljoner vardera. Det här kan vilken LHF-supporter som helst bekräfta. Det placerar in Porser där under alltså. En rimlig gissning är väl 3 miljoner per år. Max 4 miljoner per år.
Fortsätter vi och antar - som det snackats om - att LHF: s lönebudget varit 35 miljoner förra säsongen. Klubben pratar om att man totalt vill öka den med 20 %. Porser står för hälften, övriga sponsorer ökar lite så att det motsvarar hälften. Då landar du på siffran 3,5 miljoner ungefär. Lönebudgeten behöver ju inte ha varit
exakt 35 miljoner.
Vilken siffra landar dina bevis i form av värvningsfrenzyn. Upp med en siffra på bordet nu. 20 miljoner om året?
Citat:
Ursprungligen postat av
Jkroken
Det SKULLE kunna vara så att han bara skänker pengar utan några som helst motkrav.
Däremot kan man inte avfärda det faktum att killen KANSKE har begärt motprestationer från Luleå Hockeys sida. T.ex. att han ska få vara del av rekryteringsarbetet. Att ni luleåsupportrar avfärdar denna möjlighet enbart på grund av en intervju är enligt mig naivt, riktigt naivt.
Fast känslan är ju att du väljer att tro blint att han ställer krav. Du pratar ju aldrig i termer om
kanske - ja förutom när du ställs mot väggen nu. Hur hade du gjort om du blev miljardär? Domderat och ställt krav? Det är ju din knee jerk reaction på det här. Då antar jag att du hade ställt till med ett jävla liv hos ditt älsklingslag. Det är ju din grundinställning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jeremy Roenick
Du framstår som dummare och dummare. Än värre är det att du inte trollar.
Men tror du att bara för att man är miljardär att man sprider miljoner hur som helst då?
Möjligen om man MC mannen är lika efterbliven som dig,vilket jag inte tror att han är.
Nej, det är du som är extremt trög. Jag har just argumenterat för varför en miljardär inte för sakens skull behöver strö pengar över laget (säg till om svenskan blir för svår för dig). Ändå lyckas du tro att jag menar tvärtom. Du är dum på riktigt eller ett troll. Känslan är ju en kombination. Du är ihärdig som en parasit men du har otur varje gång du skriver ett inlägg. Du framstår som mycket trött i hjärnan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jeremy Roenick
Det borde väl du veta. Eller har du inte kollat av med dina källor. (Brynäs tröjan kanske du borde snacka med)

Jag har hyfsat bra koll på hur mycket pengar det rör sig om. Jag tror att min felmarginal är +- en halv miljon.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jeremy Roenick
När kommer ditt uttalande om AJ avgång? Inte pratat med dina källor om det heller?
Nu verkar du mer förvirrad än någonsin.
Citat:
Ursprungligen postat av
B-Dawk
Det var ju en sponsor som för någon vecka sedan hotade med att hoppa av om inte AJ försvann. Det kan ju vara samma sponsor som HV gjort någon uppgörelse med. För är det någon av de största sponsorerna så är det klart att det skrämmer en förening att bli av med stora pengar. De största sponsorerna har nog mer inverkan än vad vi tror.
Sånt där är ju bara så olyckligt. Vad fan ska sponsorer lägga sig i såna där saker? Det är ju en annan sak om du har en sportchef som blir dömd för misshandel. Men att det råder meningsskiljaktigheter om ledarskap är ju inget nytt inom den här branschen. Vad är det för svullskalle till sponsor? Folk pratar om att det finns primadonnor i HV: s omklädningsrum. Vad fan har man för partners då?