2015-05-27, 12:12
Medlem
Damacys avatar
Daniel Fernholm är fortfarande inte återställd från hjärnskakningen han fick av Johan Forsberg i vintras, han har tydligen fått ett nytt bakslag och framtiden ser inte så ljus ut:

http://www.hockeysverige.se/2015/05/27/fernholm-har-fatt-ett-bakslag-det-ser-inte-sa-jatteljust-ut/

Jättetråkigt för Ferna såklart, och ett jobbigt avbräck på en annars ganska tunn backsida för DIF.
Citera
2015-05-27, 12:38
Medlem
http://www.expressen.se/kvp/sport/filip-mann-13-petas-nar-rogle-elitsatsar/
http://www.expressen.se/kvallsposten/politiker-rogle-kan-mista-miljonbidraget/

När man läser sånt påminns man om hur det lät i lokalmedia när Skellefteå började elitsatsa:
http://www.docdroid.net/file/view/11n39/delat.pdf
Citera
2015-05-27, 13:01
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viryz
Rykten säger att Sjögren lämnar LHC men ska gjort klart med Pajen. Ledsen leksandsfans.
Hörde precis tvärtom idag. Men jag tror Pajen går till LHC.
Citera
2015-05-27, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Hans far ska ha någon slags anknytning till Göteborg så troligen är detta en familjeangelägenhet.

Supertalang är det inte, enligt dem som följer j-verksamheten är det fråga om en för sin ålder ganska bra spelare med tendenser till att överskatta sig själv.

Känns med andra ord som något man kan mista eller ha.
Spelar man i landslaget och har gjort bra i från sej där så borde han väl vara det.
Vad farsan gör spelar väl ingen roll för i vilken klubba han spelar i. Min son bytte elitlag i somras och bor själv på annan ort han var bara 16 då. Niclas Andersson son (Lias) flyttade ju själv till Jönköping för att spela i HV tex.
Citera
2015-05-27, 14:10
Medlem
ConnectUs avatar
Pajen till Cluben på ett 2-årskontrakt.
Citera
2015-05-27, 14:12
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Spelar man i landslaget och har gjort bra i från sej där så borde han väl vara det.
Vad farsan gör spelar väl ingen roll för i vilken klubba han spelar i. Min son bytte elitlag i somras och bor själv på annan ort han var bara 16 då. Niclas Andersson son (Lias) flyttade ju själv till Jönköping för att spela i HV tex.
Varför skulle flytten inte kunna ha med familjen att göra bara för att din son och Lias bor själva?
Citera
2015-05-27, 14:15
Medlem
ConnectUs avatar
Sjögren bort från Cluben dock. Till KHL.
Citera
2015-05-27, 14:39
Medlem
Jkrokens avatar
Emvall måste vara SHL:s sämsta sportchef. Nu talar jag inte bara om detta byte (Persson mot Sjögren), utan vad han totalt uträttat hittills.

Det känns som att LHC gav honom en för stor roll som han inte klarar av. Att Emvall exempelvis väljer att byta ut Melin mot Tagnes är hjärnsläpp enligt mig. Tagnes har inte uträttat ett skit som huvudcoach. Att ge honom rollen som huvudcoach är ett enormt risktagande.

Nästa hjärnsläpp var att han släppte Micflikier. Att Emvall dessutom var så orutinerad att han offentligt sa att anledningen var att han inte ville ge honom ett tvåårskontrakt, borde skapa ramaskri hos fansen. Varför inte bara säga att dom inte kom överens i kontraktsförhandlingarna? Då hade åtminstone fansen trott att anledningen var att Luleå kunde erbjuda mer pengar, vilket hade varit svårt att ifrågasätta.
Citera
2015-05-27, 14:43
Bannlyst
Citat:
Tänker inte slösa bort min tid på dig att diskutera vad en supertalang är. Jagr spelade i NHL när han var i samma ålder...
Senast redigerad av Skogsrök 2015-05-27 kl. 14:52.
Citera
2015-05-27, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Emvall måste vara SHL:s sämsta sportchef. Nu talar jag inte bara om detta byte (Persson mot Sjögren), utan vad han totalt uträttat hittills.

Det känns som att LHC gav honom en för stor roll som han inte klarar av. Att Emvall exempelvis väljer att byta ut Melin mot Tagnes är hjärnsläpp enligt mig. Tagnes har inte uträttat ett skit som huvudcoach. Att ge honom rollen som huvudcoach är ett enormt risktagande.

Nästa hjärnsläpp var att han släppte Micflikier. Att Emvall dessutom var så orutinerad att han offentligt sa att anledningen var att han inte ville ge honom ett tvåårskontrakt, borde skapa ramaskri hos fansen. Varför inte bara säga att dom inte kom överens i kontraktsförhandlingarna? Då hade åtminstone fansen trott att anledningen var att Luleå kunde erbjuda mer pengar, vilket hade varit svårt att ifrågasätta.
Persson är knappast ersättare till Sjögren, Sjögren var tänkt som 1a center denna säsong och den rollen kommer inte Persson att axla.
Man kommer plocka in en center av högre klass som går in mellan Little och Hardt, det är jag övertygad om.

Att Melin skulle lämna och Tagnes skulle ta över stod klart långt innan Emvall tillträdde som sportchef.

Emvall ville inte erbjuda två år, visst. Men faktum var att man stod långt ifrån varandra ekonomiskt med....
Citera
2015-05-27, 15:07
Medlem
Citat:
Lukas som gjorde debut i slutspelet och var så grym borde väl räknas som ersättning av en av dom.
Sedan har vi ju 2 J20-spelare som varit enormt stabila under säsongen.

Jo Lukas borde ju räknas, läste någonstans att en nordamerikans back skulle va på ingång, så nog ska en back in.

John Nyberg lånas också ut till allsvenskan.

I Aftonbladet var det jag läste om Rhett, men visst Aftonbladet...

EDIT: Johan Sundström ska vara klar för Frölunda med.
Nån sanning i detta Frölundaditer?
Senast redigerad av svaampenn 2015-05-27 kl. 15:10.
Citera
2015-05-27, 15:13
Medlem
Embas avatar
Citat:
Vad fasen är felet inom HV? Ännu en supertalang/bra spelare lämnar för att gå till Frölunda (Alexander Younan).

Vilka mer tänker du på?

PC som härstammar därifrån eller medelmåttiga Fätlth/Fantenberg?

Younan är talangfull men en superdiva. HV har flera yngre killar på G in i A-laget eller som redan spelar där.

(Spekulerar fritt).. Younan ville ha en större roll men HV kunde i sin tur inte garantera det då jag tror Johansson, Cederholm och Moverare går före.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in