2015-05-30, 12:04
Medlem
BallaKlavas avatar
Det låter ju hedervärt. Precis som i Luleå Hockey med andra ord. Alla som inbillar sig annat kan väl begrunda följande citat av Porser:

– Jag är inte ute efter att få något att säga till om. Jag kommer inte att gå till "Osten" och säga vad som ska värvas eller vad pengarna ska användas till. De pengar som föreningen har ska rimligtvis föreningen själv förvalta på bästa möjliga sätt. Det är helt och hållet deras bord – jag vill inte ha mer att säga till om än mitt medlemsskap i Luleå Hockey redan ger mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Det finns ingen utanför HV71 som styr HV71. Vi tar inga direktiv från några puttefnasker bakom usla dataspel.
Citera
2015-05-30, 12:07
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Det låter ju hedervärt. Precis som i Luleå Hockey med andra ord. Alla som inbillar sig annat kan väl begrunda följande citat av Porser:

– Jag är inte ute efter att få något att säga till om. Jag kommer inte att gå till "Osten" och säga vad som ska värvas eller vad pengarna ska användas till. De pengar som föreningen har ska rimligtvis föreningen själv förvalta på bästa möjliga sätt. Det är helt och hållet deras bord – jag vill inte ha mer att säga till om än mitt medlemsskap i Luleå Hockey redan ger mig.

Självklart har Porser ett finger med i spelet. Nog för att han inte har sista ordet men tror du inte en och annan EP-länk har hamnat i Ost-mejlen?

Och det är väl inte mer än rätt då det är han som finansierar er guldresa.

BSTL.
Citera
2015-05-30, 12:18
Medlem
€rics avatar
Egentligen är väl stora frågan om alla i luleå får varsin kopia av minecraft och dator så de kan få spela? Eller snålar porsner här?
Citera
2015-05-30, 12:23
Medlem
Displaceds avatar
Jag hoppas mest vi får se dem byta namn till Luleå Minecrafts eller att massa reklam sätts upp i arenan.

Förresten, nu kommer väl Luleå spela utan reklam på tröjan? Något annat vore ju rätt märkligt med den typen av ekonomiskt stöd.
Citera
2015-05-30, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Jag hoppas mest vi får se dem byta namn till Luleå Minecrafts eller att massa reklam sätts upp i arenan.

Förresten, nu kommer väl Luleå spela utan reklam på tröjan? Något annat vore ju rätt märkligt med den typen av ekonomiskt stöd.
Den här typen av stöd är i mina ögon det mest hedervärda stödet. Att en supporter går in och hjälper klubben i sitt hjärta är mer värt än att ett storföretag köper reklam för att öka sitt marknadsvärde. Rent strikt är en tusenlapp en tusenlapp lika mycket värt var än den kommer ifrån.
Citera
2015-05-30, 13:02
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Bara inte det blir Anders Forsberg. Hans ansikte är så jävligt jobbigt att kolla på!

Vill Anders ens egentligen vara tränare? Jag har som fått känslan av att han helst skulle vara nån slags sportchef om man tittar på hans tidigare arbete som scout och det där.
Citera
2015-05-30, 13:07
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Alla alternativ på marknaden gör mig spyfärdig. Jag vill ha en smålänning, doldis med anknytning till HV71.

Och om jag inte får det så kan väl truppen börja träna sig själva i och med att ingen tränare tycks duga åt dem iaf...

Mårts?
Citera
2015-05-30, 13:11
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Är det förresten sant att en sponsor har löst ut AJ från kontraktet? Då är det ju verkligen befogat att ställa frågan vem som basar över HV71. Med tanke på alla konspirationsteorier det dök upp om Porser och hur han har pekat på de spelare Osten ska värvat.

Kul läge för sportledningen om sponsorer ska blanda sig in i en såpass allvarlig sak som tränarfrågan.

Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Så efter att AJ varit för tuff för polarna Brothers i HV:s omklädningsrum så skulle de plocka in Rönken som är än värre på att kräva hårt arbete och lojalitet mot spelsystemet?

Skillnaden är att Rönken är en ledare och klarar av att prata med människor på ett vettigt sätt. AJ verkar ju mest en sån som leker Mike Keenan, sånt funkar inte idag.

Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Självklart har Porser ett finger med i spelet. Nog för att han inte har sista ordet men tror du inte en och annan EP-länk har hamnat i Ost-mejlen?

Och det är väl inte mer än rätt då det är han som finansierar er guldresa.

BSTL.

Undrar hur många EP-länkar per e-post Osten och Thor får i veckan? Varje sportchef har nog sitt koppel med vänligt sinnade men kanske lite naiva supportrar som ska tipsa om nästa kap.

Finns ingenting som säger att Porser har något med värvningarna att göra - tvärtom så har ju han själv uttalat sig att så inte är fallet. Du spekulerar ju bara: "Ja men det är ju klart att han påverkar eftersom han är rik", den nivån är det.

Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Egentligen är väl stora frågan om alla i luleå får varsin kopia av minecraft och dator så de kan få spela? Eller snålar porsner här?

Vad har Microsoft med det här att göra?

Citat:

Jag vill inte dissa dig på nåt sätt men när det kommer till ekonomi så har du en ovana att ha otur varje gång du skriver i ämnet.

Varför skulle Luleå Hockey ta bort reklamen nu när man har fått ett tillskott tack vare Porser? Det skulle ju i praktiken innebära att man förlorar några miljoner kronor och i slutändan har man samma spelarbudget som man hade ifjol. Behåller du din gamla finansiering från sponsorer och lägger till Porser på det - ja då kan du ju öka spelarbudgeten och värva bättre spelare.

Luleå Hockey vill ju första hand ställa ett slagkraftigt lag på banan - inte spela i reklamfria tröjor.
Senast redigerad av Kalle-Kotte 2015-05-30 kl. 13:18.
Citera
2015-05-30, 13:22
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava

Vad ska han annars säga? Luleå skulle aldrig offentligt säga att han kommer få makt inom klubben. Därmed måste även han följa den linjen.
Citera
2015-05-30, 13:24
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Vad ska han annars säga? Luleå skulle aldrig offentligt säga att han kommer få makt inom klubben. Därmed måste även han följa den linjen.

Så det finns inte i din världsbild att en supporter skulle kunna göra så?

Tänk om du blev miljardär? Har du stöttat ditt lag ekonomiskt? Hade du krävt inflytande i gengäld, är det så du hade gjort?
Citera
2015-05-30, 13:56
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Jag vill inte dissa dig på nåt sätt men när det kommer till ekonomi så har du en ovana att ha otur varje gång du skriver i ämnet.

Varför skulle Luleå Hockey ta bort reklamen nu när man har fått ett tillskott tack vare Porser? Det skulle ju i praktiken innebära att man förlorar några miljoner kronor och i slutändan har man samma spelarbudget som man hade ifjol. Behåller du din gamla finansiering från sponsorer och lägger till Porser på det - ja då kan du ju öka spelarbudgeten och värva bättre spelare.

Luleå Hockey vill ju första hand ställa ett slagkraftigt lag på banan - inte spela i reklamfria tröjor.
Tror du verkligen Porsers "tillskott" är så litet? Han skulle kunna täcka alla eventuella förluster och mer därtill om han så vill. Finns ingen ursäkt att inte spela i rena dräkter.
Citera
2015-05-30, 14:02
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Tror du verkligen Porsers "tillskott" är så litet? Han skulle kunna täcka alla eventuella förluster och mer därtill om han så vill. Finns ingen ursäkt att inte spela i rena dräkter.

Hur stort tror du att det är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in